Toon posts:

Categorie netwerkkabels

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Wou me netwerkkabels doortrekken, maar kwam erachter dat het niet paste (wil perse netwerkkabel+coax door 1 loze leiding trekken) nu is de netwerkkabel een cat 5e, en toevallig heb ik nog een cat 5 liggen die veel smaller is dan de cat 5e en dat zou wel moeten lukken. Nu is de vraag of het uitmaakt met mijn ziggo internetaansluititng (snelste wat zij aanbieden) of ik een cat5 of een cat5e kabel gebruik?
Tenzij iemand een manier weet om kabeltv op mn tv te krijgen door de cat5e kabel, maar lijkt me niet.
Alvast bedankt,

Groeten, Eddi

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Hoe snel wil je je netwerk hebben? Kan dat volgens het Wikipedia artikel over Cat5?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij komt die verbinding van ziggo niet eens in de buurt van 100 Mbit/s, dus moet dan wel lukken tog met cat5e. Namelijk: downloaden met 20 Mbit/s, uploaden met 3 Mbit/s

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 19:18

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

naar mijn weten kan je niet je tv laten werken met een cat5(e) kabel, maar wat is er mis met een losse coax kabel ?

en cat5 werkt cat 5e ook en 6 ook :) maar niet met de tv :P

Cat5 = normale kabel
Cat6 = schielded :)

wat precies de definitie is van cat 5e is een beetje vaag.. iets met half shielded geloof ik xD
CAT-5 is rated to 100M
CAT-5e is rated to 350M
CAT-6 and CAT6e is rated to 550M or 1000M depending on your source
CAT-7 is supposedly rated to 700M or presumably 1000M

[ Voor 23% gewijzigd door BGB4rn op 30-03-2009 13:28 ]

Signature

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat dacht ik al. Is niets mis met een losse coax, behalve dat het niet past door 1 leiding. Anders moet ik boven weer kebels gaan trekken van kamer naar kamer en dat staat beetje slordig. Ik denk dat ik idd gewoon die cat5 kabel ga trekken, of misschien nog even zoek naar een dunnere coax. Bedankt