Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] herstarten processen taakbeheer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren had ik tijdens het internetten te maken met irritante pop-up die opgestart werden vanaf mijn eigen pc. Ik heb toen in het taakbeheer een proces beindigt dat er verdacht uitzag. De popups waren gelijk weg, een half uur later had ik er weer last van. Toen heb ik, maar helaas tevergeefs, wederom een aantal proccessen beindigt.

Nu start ik vandaag mijn pc op en heb ik het volgende probleem. Als het systeem aangekomen is bij het laden van het bureaublad logt hij mij als gebruiker uit en kom ik opnieuw in het gebruikersmenu. Als ik dan weer inlog op mijn account gebeurt er hetzelfde.

Ik denk dat de processen die ik gisteren beindigt heb nu niet meer automatisch opstarten, zou dat kunnen? En zo ja, wat kan ik eraan doen om ze weer te laten draaien? De exacte namen weet ik niet meer. Systeemherstel was tot nu toe nu nog geen succes..

Bij voorbaat dank!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-11 22:51
Klinkt als een systeem dat geinfecteerd is met spyware, neem de FAQ eens door en kijk of je nog wel in Safe mode kan booten.
[Howto] Spyware scannen en opruimen

Verwijderd

Topicstarter
Is safe modus gaat booten wel. Ik heb al een vspyware scan laten lopen en die heeft wat geinfecteerde dingen weggehaald, maar zodra ik hem in normale mode boot heb ik weer hetzelfde probleem (hij verwijst me terug naar het gebruikersmenu).

Het virus waar we het overigens over hebben is het Spyware Protect 2009 waar ik maar niet vanaf kom..

• fanta22
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 24-11 20:13
Probeer het eens met superantispyware.
Kijk in save mode ook even bij start of er niks raars in je opstarten staat.
En controleer of alle services die op automatic staan ook gestart worden.