Toon posts:

Toshiba Satellite a-210 laadt niet meer op, help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het forum goed gecontroleerd op evt. antwoorden op deze vraag, maar niet gevonden. Ben enigszins ten einde raad.

Ik heb sinds een jaar een Toshiba Satellite a-210 notebook. Afgelopen week laat ik hem uit mijn handen vallen. Met de adapter er nog in. Ik haal de adapter eruit, en zie dat het uiteinde krom staat. Ik buig hem recht, en doe hem weer in de laptop. Die laadt inmiddels niet meer op, maar doet het nog wel uitstekend. Heb een beetje gemorreld aan het plugje, maar hij krijgt echt geen stroom meer. Dus, ik zie de batterij leger en leger worden, terwijl de notebook het nog prima doet, geen enkel probleem.

Ik ben naar een computerzaak gegaan om te checken of het probleem in de adapter zit, of in de notebook. De adapter gaf nog gewoon stroom door, dus dat is het probleem niet.

De notebook heb ik opgestuurd naar Toshiba. Die melden me dat het gehele moederbord vervangen moet worden. Dat lijkt me sterk: de problemen zitten hem duidelijk in het opladen. Daar hoeft zo'n heel moederbord niet voor over de kop. Ze zeggen echter ook dat ze in het stroomaansluitpunt in de notebook geen defecten kunnen vinden.

Kortom: ik geloof niet dat het moederbord vervangen hoeft te worden. Dat ik hem heb laten vallen, én dat daarna e.e.a. krom stond, laat zien dat er een behoorlijke klap is gekomen op het aansluitpunt.

Wat te doen?

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik zit hier echt een beetje met de handen in het haar. Help alsjeblieft!