Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Hey,

Ik zou eerst even mijn situatie uitleggen:

- XP ingericht als server wordt gebruikt zodat ik Extern-Bureaublad vanaf een gewonnen pc kan bereiken.
Op deze XP staat ook op het administrator account een Grab-It en een Bittorrent.
Hij wordt alleen niet gebruikt voor data.
- Debian server dit is een heel mooi dingetje waar ik mee aan het klooien ben mail/php/mysql server etc..
Hier worden ook de netwerkmappen voor de Grab-It en Bittorrent gemaakt! ;-)

Nu wil ik zeg maar 2 dingen tegelijk doen, ik wil vanaf mijn XP een scriptje maken die automatisch users add.
Dus zeg maar zo:
Naam: Vincent
Wachtwoord: leukhe

Dit account moet worden geadd @ de XP gebruikers en de VNC server gebruikers, ik moet nog uitzoeken hoe ik dit ga doen het is namelijk dat je moet invoeren ip:4 en daar kan op inloggen (of heeft iemand hier no een tip voor?) Maar die moeten dus worden geadd op 2 servers maar een debian server ondersteund natuurlijk geen windows batch ;)

Iemand enig idee hoe ik dit kan doen? Ik heb namelijk niet zo heel veel ervaring met servers en ben gewoon lekker bezig met klooien. Maar nu stuit ik dus op dit probleem. De script talen die ik kan zijn: Batch (basic), Php, Mysql, en die webscript dingen. Maar natuurlijk net niet wat ik hier waarschijnlijk voor nodig heb!

Nouja, ik hoor wel of iemand iets kan maken die dit doet?

Groetjes,
VIncent (dj-visto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DJ-Visto schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:33:
Nouja, ik hoor wel of iemand iets kan maken die dit doet?
Zo werkt het hier niet. We gaan niet jou problemen voor je oplossen.

Verder is LDAP wat je zoekt. Hiermee kun je gebruikers maken over meerdere systemen en deze in groepen plaasten (wel/geen ssh, wel/geen nfs etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kamose,Dank je! nu weet ik iig hoe ik hier een klein netwerk probleempje kan oplossen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ-Visto
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-08 10:26

DJ-Visto

Aye aye, sir!

Topicstarter
Het ging meer meer om een tip waar ik 't kan vinden ;-) Maken niet echt meer een "voorbeeld"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Zoek even op google voor "linux pdc" en je vind genoeg handleidingen hoe je het voor elkaar kan krijgen.

Copy.com