[9800GTX] Nvidia driver probleem, beeld zwart na installatie

Pagina: 1
Acties:

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Beste Tweakers,

De volgende computer configuratie heb ik samen gesteld:

Onderdelen:
MSI GeForce 9800 GTX+ OC 512 MB, PCI Express X16
GigaByte GA-EP45-DS5
Corsair TWIN2X4096-8500C5 4 GB, PC8500, 1066 MHz, 5, Kit Of 2
Intel Core 2 Duo E8400 3.00 GHz, 1333 MHz, 6 MB
Samsung SpinPoint F1 1 TB, 7200 Rpm, 32 MB, S-ATA II/300
Samsung SH-S223F S-ATA, Bulk, Zwart
Antec Sonata III 500 Zwart, 500 Watt

Beeldscherm:
Samsung TFT Syncmaster 2053BW 20 Inch / 50.8 Cm, 2 Ms, Geen Speakers, Zwart
(Ook getest op een Acer 19 inch TFT en een Samsung 206BW)

Alles geplaatst en aangesloten, computer werkt, Windows Vista x64 geïnstalleerd werkt ook allemaal goed. Tot ik de videokaart drivers van de bijgeleverde cd wil installeren.

Na het installeren van de Nvidia drivers wordt gevraagd om de computer opnieuw op te starten. Na de herstart wordt Windows geladen, na dat het laadscherm over moet gaan in grafische modus gaat het scherm op zwart en heb ik geen signaal meer.

In veilige modus, of zonder dat ik de drivers installeer van de videokaart of de drivers uitschakel heb ik wel beeld! De conclusie die ik dan trek is dat het de videokaart in combinatie met drivers niet goed functioneert.

De volgende dingen heb ik geprobeerd, de nieuwste drivers van de website geprobeerd oudere drivers gedownload en geïnstalleerd. Verschillende beeldschermen geprobeerd, in totaal 3. Met DVI en DVI to VGA converter. Herstarten zonder beeldscherm. Op internet is redelijk veel te vinden over vergelijkbare problemen alleen de workarounds die daar worden beschreven werken in mijn situatie niet.

Hebben jullie een idee wat ik kan doen om dit probleem te verhelpen. Zelf ervaring met vergelijkbare problemen? Laat het dan weten, alvast bedankt voor jullie hulp! _/-\o_

W3designer.nl

• luckyjan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-04 07:53
Er zitten 2 dvi poorten op je kaart, probeer de andere eens. Verder kan het met de herkenning te maken hebben (vaak met hdmi). Om dit te testen moet je als je denkt dat de pc helemaal is opgestart (harde schijf niet meer knippert) de stekker achter de videokaart even los halen en na een paar seconden er weer opzetten.
Heb je dan wel beeld dan heeft het daar mee te maken (en daar zijn ook weer oplossingen voor).
Heb je nog steeds geen beeld gebruik dan drive sweeper in de veilige modus en na het verwijderen opnieuw de drivers installeren.
http://downloads.guru3d.c...weeper-(Setup)_d1655.html
Ook de laatste drivers gebruiken
meuk: Nvidia GeForce 182.46 bèta

[ Voor 30% gewijzigd door luckyjan op 30-03-2009 10:04 ]

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
luckyjan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:02:
Er zitten 2 dvi poorten op je kaart, probeer de andere eens. Verder kan het met de herkenning te maken hebben (vaak met hdmi). Om dit te testen moet je als je denkt dat de pc helemaal is opgestart (harde schijf niet meer knippert) de stekker achter de videokaart even los halen en na een paar seconden er weer opzetten.
Heb je dan wel beeld dan heeft het daar mee te maken (en daar zijn ook weer oplossingen voor).
Heb je nog steeds geen beeld gebruik dan drive sweeper in de veilige modus en na het verwijderen opnieuw de drivers installeren.
http://downloads.guru3d.c...weeper-(Setup)_d1655.html
Ook de laatste drivers gebruiken
meuk: Nvidia GeForce 182.46 bèta
Ik heb beide DVI poorten getest, tegelijkertijd en ook afzonderlijk van elkaar.
Ik heb ook de DVI stekker uit de videokaart gehaald en na een seconde of 30 weer geplaatst, dit werkt bij mij niet.

Bij het installeren van de verschillende driver versies heb ik gebruik gemaakt van Driver Sweeper. Eerste verwijderd in apparaatbeheer daarna Driver Sweeper gerunt en alles wat met display, Nvidia of PhysX verwijderd en opnieuw opgestart. Daarna in normale modus andere driver versie geinstalleerd

Ik heb met de laatste stabiele versie van Nvidia getest kan vanavond de versie wel testen die jij aangeeft.

W3designer.nl