Afgelopen weekend duurde het ineens erg lang voordat OS X opgestart was. Ook bleef de ventilator maar razen terwijl ik nog niets aan het doen was. Onderzoek wees uit dat het proces "kernel_task" (PID: 0) meer dan 100% van de CPU cycles gebruikte. Ik heb op basis van verschillende fora een aantal dingen geprobeerd:
Wanneer ik de HDD die ik eruit heb gehaald in een USB behuizing doe en aansluit op de MB van mijn huisgenoot, kan ik gelukkig nog wel bij al mijn oude bestanden.
Concluderend lijkt het dus geen HDD gerelateerd probleem te zijn, maar zit het hem in de boot flash (of hoe dat dan ook heet). Dit idee heb ik ook vanwege het feit dat ie vrijwel meteen begint te blazen als ie wordt opgestart, dus dat er blijkbaar meteen een proces is dat beslag legt op de CPU capaciteit. Iemand enig idee of ik hier nog iets mee kan doen behalve mijn MB in de prullenbak gooien en een nieuw kopen?
Specificaties:
Alvast bedankt
- hardware test (D ingedrukt onder opstarten), geen problemen opgeleverd
- opnieuw opstarten, lijtk het probleem alleen maar groter te maken, doet er bijna tien minuten over
- uitloggen en opnieuw inloggen, idem dito
- applejack installeren en opstarten in single user mode, volledige test gedaan, niets geholpen
Wanneer ik de HDD die ik eruit heb gehaald in een USB behuizing doe en aansluit op de MB van mijn huisgenoot, kan ik gelukkig nog wel bij al mijn oude bestanden.
Concluderend lijkt het dus geen HDD gerelateerd probleem te zijn, maar zit het hem in de boot flash (of hoe dat dan ook heet). Dit idee heb ik ook vanwege het feit dat ie vrijwel meteen begint te blazen als ie wordt opgestart, dus dat er blijkbaar meteen een proces is dat beslag legt op de CPU capaciteit. Iemand enig idee of ik hier nog iets mee kan doen behalve mijn MB in de prullenbak gooien en een nieuw kopen?
Specificaties:
- MacBook 13 inch, wit
- OS X 10.5.6
- 320 GB 7200 toeren HDD
- 4 GB ram
- anderhalf jaar oud
- geen hardwarematige veranderingen de laatste tijd
Alvast bedankt