Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

USB kabel A --> B probleem

Pagina: 1
Acties:

• merrlin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 15:25
In de vorige situatie was mijn usb scanner aangesloten via een kabel naar een usb hub, die aangesloten was op een usb poort aan de achterzijde van de pc.

Na wat dingen omgezet te hebben, werkten alle op de hub aangesloten devices (muis, toetsenbord) maar de scanner niet meer. Welke combinatie van kabel en poort ik vervolgens ook probeerde, in het gunstigste geval calibreerde de scanner, maar meer ook niet.

Zelfs het vervangen van de kabel hub - pc bood geen oplossing. Ook het direct aansluiten van scanner op verlengkabel werkte niet. Pas nadat ik de scanner direct op ee usb poort van de pc aanslott werkte deze weer.

Ik heb een andere kabel gekocht, omdat de oorspronkelijke te kort was. Met de nieuwe kabel (getest, 100% ok) werkt de scanner opnieuw niet. Zo gauw ik de originele, te korte weer gebruik werkt alles weer.

het gaat in alle gevallen om USB 2.0 zodat het geen afstand probleem kan zijn.

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-11 22:56
Wat nog wel eens wil voorkomen is dat de stekker te kort is of de behuizing van de nieuwe kabel zorgt ervoor dat deze er niet ver genoeg in gaat.

Ik bedoel hier het metalen gedeelte van de USB stekker dat in je scanner gaat.

• dENNtoet
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10-2024
Volgens mij komt dat doordat je scanner niet genoeg stroom krijgt via de USB HUB. Want als je hem direct op de pc aansluit doet hij het namelijk wel.

-Edit- Heb even gegoogled, en kwam dit tegen als onderbouwing :)

"A bus-powered hub is a hub that draws all its power from the host computer's USB interface. It does not need a separate power connection. However, many devices require more power than this method can provide, and will not work in this type of hub."

bron: Wikipedia: USB hub

[ Voor 57% gewijzigd door dENNtoet op 30-03-2009 09:08 ]

• merrlin
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-04 15:25
Ik heb wikipedia ook nageplozen. Het te weinig stroom via een hub klink heel plausibel (ware het niet dat het wel altijd gewerkt heeft).

Het vreemde is dat het rechtstreeks werkt
via een hub niet werkt (dus met de originele kabel naar de hub)
via een verlengkabel niet werkt (dus de originele kabel in de scanner)
via een andere kabel niet werkt (kabel getest op printer, 100% ok)

Maar weer terug naar de originele kabel, direct wel werkt.

Een soort vreemde kronkel waarbij de scanner eist dat speciaal die ene kabel rechtstreeks aangesloten is.

[ Voor 18% gewijzigd door merrlin op 30-03-2009 09:12 ]

• dENNtoet
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-10-2024
-> Zie mijn aangepaste comment.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:02
De kabels die er tussen zitten zijn ook USB 2.0?

Ja, dat kan raar klinken, maar bij ons deed een USB 2.0 externe HDD niets met een USB 1.1 verlengkabel, pas toen er een USB 2.0 kabel tussen zat konden we gebruik maken van de HDD.
Pagina: 1