|we live in the history of a mad man Mr. G |
Anoniem: 14255
Speakers.... ik blijf het zeggen: Ga gewoon luisteren in een goeie winkel. Niemand kan jou vertellen wat jij het mooiste geluid zal vinden geven.
Zelf heb ik bijvoorbeeld BNS speakers, maar daar moet je net van houden...
Luisteren!
wat een vraag....
NATUURLIJK is NAD goed spul!!!
ik wou dat ik het had....:(
Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life
Op dinsdag 27 februari 2001 12:04 schreef -BORG- het volgende:
NAD is echt goed spul. Kwa design niet iets waar ik zelf direct voor zou kiezen, maar daar heb je tegenwoordig van die leuke 'rookglazen' kastjes voor.:)
Speakers.... ik blijf het zeggen: Ga gewoon luisteren in een goeie winkel. Niemand kan jou vertellen wat jij het mooiste geluid zal vinden geven.
Geld trouwens ook voor de stereo zelf; de ene versterker klinkt beter met een bepaald set speakers dan een andere bijvoorbeeld.
Luisteren!
Enneh, speakers... dat is nou ZO vaak gevraagd... gebruik de search zou ik zeggen...
Anoniem: 18677
Hier staan een boel beoordelingen van audioapparatuur.
Naar mijn mening is NAD geen goed merk omdat ze het geluid wat vervormen, wat voller/ronder, doen klinken dan het origineel.
Maar LUISTEREN is het grootste advies.
Elke versterker klinkt weer anders op andere speakers en vica versa
Iig niet van die boxen die bij een standaard Sony, Technics of Sanyo systeempje zitten:)Op dinsdag 27 februari 2001 12:28 schreef pyravex het volgende:
okeej thnx, boxen is idd "dat moet je horen" maar een bepaald merk wat je echt *niet* moet kopen??
Gewoon luisteren! Wie weet vind jij een stel Supertech speakertjes van 50,- wel tien keer zo goed als een stel B&W Speakers van 5 ruggen klinken??
Personal taste..
hmmz, alleen hebben ze daar geen NAD
Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...
Anoniem: 21629
Voorbeeld: Sony CDP-XE330 cd speler voor f 340. Subliem geluid.
Voorbeeld: Pro-Ject Debut platenspeler. Kost 110 pond, verslaat veel duurdere concurrenten. Staat allemaal in deze bladen te lezen. Is niet te vergelijken met Beeld+Geluid wat hier verkocht wordt.
Al Vast een tip: met Mission boxen kan je eigenlijk niet fout. Maar ga wel luisteren. Sommige speakers zijn "Moeilijk aan te sturen", maw ze vereisen een zwaardere versterker dan andere. Alleen door te luisteren naar de apparatuur en de vakman kom je daar achter. Neem een CD mee die je heel goed kent en een die nieuw voor je is.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
die van een cd meenemen zal ik onthouden
ik woon zelf in utrecht en de enige
zaak wat voor mij betaalbaar is is de staffhorst tis wel een

ik ga daar nog wel eens een keertje langs om te kijken en luisteren maar dat ligt toch een beetje boven m'n limiet, opzich zou ik het er best voor uit willen geven maar heb ik nou eemmaal niet
Maar nog een vraagje, waarom moet je ook met een compleet nieuwe cd luisteren ??
de gene die je al kent snap ik maar
als je dan die nieuwe luisterd dan kan je r toch niet over oordelen of die beter is als wat k nu heb ?
Anoniem: 5240
Lame raden, tussen de dom en JKH zit de ene en aan de Nobelstraat zit de andere.Op dinsdag 27 februari 2001 18:48 schreef pyravex het volgende:
ik woon zelf in utrecht en de enige zaak wat voor mij betaalbaar is is de staffhorst tis wel eenzaak maar de rest heeft echte bagger staan, er zijn wel 2 hifi zaken maar als je daar naar binnen gaat kom je
naar buiten maar kost het je minimaal 10.000 piek voor een versterker+cd speler+2 boxen...
Daar sta je onbevangen tegenover, zonder dat je onbewust compenseert voor iets dat je misschien te vaak gehoord hebt. (Ik heb het ook maar van een ander, maar ik vond het wel een goeie tip)Maar nog een vraagje, waarom moet je ook met een compleet nieuwe cd luisteren ??
de gene die je al kent snap ik maar
als je dan die nieuwe luisterd dan kan je r toch niet over oordelen of die beter is als wat k nu heb ?
Overigens heb ik een Yamaha RX-V595a met een paar puike JBL kolom speakers.
Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024
die daaro, das een groote, er zitten er nog 2 of 3 winkels ergens anders
Sja, hieraan ben ik ook schuldig. Ik heb ook wel eens iets bij Staffhorst uitgezocht en vervolgens bij Steenweg gekocht. Vind het toch altijd wel een beetje lame, maar goed.Op dinsdag 27 februari 2001 19:08 schreef Techieguy het volgende:
TIP: ga luisteren bij staffhorst en kopen bij een goedkopere (betere) winkel:: doe ik ook:)
Jag
Voorbeeld: prachtige Onkyo 6cd wisselaar, koste bij Audiohome 700,-, en bij Stassen 600,-
Ik gewoon eerlijk tegen de verkoper gezegd dat ik ze eigenlijk niet wilde naaien en eigenlijk toch wel bij hen wilde kopen, gevolg: Ik heb die cd-speler bij Audiohome voor 650,- incl verwijderingsbijdrage meegenomen
Anoniem: 23341
Dat wil toch niet zeggen dat je hem daar ook koopt!
Anoniem: 16483
In ieder geval veel succes en misschien een tip: chario Hyper T1000 (meen ik): mooie zuielen (in zwart of hout) voor 1000,- p/st.
Klinkt errug leuk moet ik zeggen...
Die kleur van NAD kan ik overigens best wel waarderen...
Dat afgeronde ook, maar ik weet niet of dat nu ook nog zo is...(dat setje van die lui is al minstens 10 jaar oud)...
Zeer discreet en puur opgebouwd (haast spartaans), NAD schijnt ook de houding te hebben van: wat er niet in zit, kan ook niet storen...
En daar hebben ze eigenlijk nog gelijk in ook...
Neen, NAD = :9:P:7B-)
Maar ik heb ze niet :'(
PC-Specs
"...You may feel a little sick..."
Naast bose, studiodeschop en impulse94's heb ik nu ook B&W.
Deze zijn magnetisch afgeschermd en staan vlak naast m'n monitor.
Je kan ook in de trein stappen en ff naar de hofstad (Denhaag
Daar zitten meertdere zaken b.v. studio107 http://www.studio107.nl/ zij hebben veel tweedehands spul en dat scheelt veel geld.
Ik heb begrepen van anderen dat het best een goede zaak is, zelf heb ik er geen ervaring mee.
No news is bad news.
en als bijpassende luidsprekers?
zou ik dynaudio nemen
zeker de moeite van een luister test waard
zou dit verstandig zijn?
en misschien dan ook een dolby prologic versteker ipv van een gewone. maar dat zal
zeker als k nad neem een hele boel schelen
lijkt mij
wat zouden jullie doen?
opzich wil ik er wel voor sparen maar niet te lang