N.A.D goed merk stereo? en welk merk boxen?

Pagina: 1
Acties:
  • 956 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

Topicstarter
is NAD een goed merk stereo en welk merk boxen zijn goed ????
k wil wel van die grote staande dingen
maar niet al te breed...

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14255

NAD is echt goed spul. Kwa design niet iets waar ik zelf direct voor zou kiezen, maar daar heb je tegenwoordig van die leuke 'rookglazen' kastjes voor.

Speakers.... ik blijf het zeggen: Ga gewoon luisteren in een goeie winkel. Niemand kan jou vertellen wat jij het mooiste geluid zal vinden geven.

Zelf heb ik bijvoorbeeld BNS speakers, maar daar moet je net van houden...

Luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-07 21:12
JEZUUUUUUUUUUUUUS!!!!!!!!!!!!!!!
wat een vraag....
NATUURLIJK is NAD goed spul!!!
ik wou dat ik het had....:(

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 februari 2001 12:04 schreef -BORG- het volgende:
NAD is echt goed spul. Kwa design niet iets waar ik zelf direct voor zou kiezen, maar daar heb je tegenwoordig van die leuke 'rookglazen' kastjes voor.:)

Speakers.... ik blijf het zeggen: Ga gewoon luisteren in een goeie winkel. Niemand kan jou vertellen wat jij het mooiste geluid zal vinden geven.

Geld trouwens ook voor de stereo zelf; de ene versterker klinkt beter met een bepaald set speakers dan een andere bijvoorbeeld.

Luisteren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm.. verkeerde knopje:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-05 18:48

Obi

NAD is altijd een 'upperclass' merk geweest, dwz dat het alleen kwaliteitsspul maakte. Nu is het ook in het 'mainstream' segment aan het opereren, het is dus niet allemaal topspul meer. Wil niet zeggen dat NAD een slecht merk is on. of slechte spullen maakt, in tegendeel. Maar de budget-versterkers zijn niet van de topkwaliteit die NAD bekend heeft gemaakt. Verwacht dus niet voor een luttel bedrag een 'eureka!' versterker.

Enneh, speakers... dat is nou ZO vaak gevraagd... gebruik de search zou ik zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex

pyravex

Topicstarter
okeej thnx, boxen is idd "dat moet je horen" maar een bepaald merk wat je echt *niet* moet kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18677

Je kunt het beste even naar Audioreview hypere. *D

Hier staan een boel beoordelingen van audioapparatuur.

Naar mijn mening is NAD geen goed merk omdat ze het geluid wat vervormen, wat voller/ronder, doen klinken dan het origineel.

Maar LUISTEREN is het grootste advies.

Elke versterker klinkt weer anders op andere speakers en vica versa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op dinsdag 27 februari 2001 12:28 schreef pyravex het volgende:
okeej thnx, boxen is idd "dat moet je horen" maar een bepaald merk wat je echt *niet* moet kopen??
Iig niet van die boxen die bij een standaard Sony, Technics of Sanyo systeempje zitten:)

Gewoon luisteren! Wie weet vind jij een stel Supertech speakertjes van 50,- wel tien keer zo goed als een stel B&W Speakers van 5 ruggen klinken??

Personal taste..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 22:31

ALH

NAD is een goed merk hoor voor zover ik weet, en speakers moet je idd zelf luisteren. Als je in de buurt van Eindhoven woont moet je maar eens naar Audiohome gaan, dat is echt een puike zaak!

hmmz, alleen hebben ze daar geen NAD :D

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21629

NAD is zeker goed spul (ik ben er in ieder geval erg blij mee). Als je twijfelt zou ik naar een goed (speciaal)zaak gaan waar je kunt proefluisteren. Je kunt dan bijvoorbeeld een aantal versterkers en luidsprekers van verschillende merken vergelijken (hoe ze klinken e.d.). Zo kun je De combinatie die voor jou het beste klinkt samenstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 21:29

Opa

Nu Multifocaal!

ff de betere tijdschriftenhandel binnenwandelen en de HIFI Choice of de What HIFI kopen. Dit zijn beide Britse bladen, ong. 12,95 per stuk, met elke maand een buyers guide. Daar staan vaak juweeltjes in die evenveel kosten als een SOny maar presteren als een Rotel.
Voorbeeld: Sony CDP-XE330 cd speler voor f 340. Subliem geluid.
Voorbeeld: Pro-Ject Debut platenspeler. Kost 110 pond, verslaat veel duurdere concurrenten. Staat allemaal in deze bladen te lezen. Is niet te vergelijken met Beeld+Geluid wat hier verkocht wordt.

Al Vast een tip: met Mission boxen kan je eigenlijk niet fout. Maar ga wel luisteren. Sommige speakers zijn "Moeilijk aan te sturen", maw ze vereisen een zwaardere versterker dan andere. Alleen door te luisteren naar de apparatuur en de vakman kom je daar achter. Neem een CD mee die je heel goed kent en een die nieuw voor je is.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex

pyravex

Topicstarter
thanx voor jullie reacties
die van een cd meenemen zal ik onthouden

ik woon zelf in utrecht en de enige
zaak wat voor mij betaalbaar is is de staffhorst tis wel een :r zaak maar de rest heeft echte bagger staan, er zijn wel 2 hifi zaken maar als je daar naar binnen gaat kom je :9~ naar buiten maar kost het je minimaal 10.000 piek voor een versterker+cd speler+2 boxen...
ik ga daar nog wel eens een keertje langs om te kijken en luisteren maar dat ligt toch een beetje boven m'n limiet, opzich zou ik het er best voor uit willen geven maar heb ik nou eemmaal niet :(

Maar nog een vraagje, waarom moet je ook met een compleet nieuwe cd luisteren ??
de gene die je al kent snap ik maar
als je dan die nieuwe luisterd dan kan je r toch niet over oordelen of die beter is als wat k nu heb ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5240

TIP: ga luisteren bij staffhorst en kopen bij een goedkopere (betere) winkel:: doe ik ook:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Laatst online: 21:29

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 27 februari 2001 18:48 schreef pyravex het volgende:
ik woon zelf in utrecht en de enige zaak wat voor mij betaalbaar is is de staffhorst tis wel een :r zaak maar de rest heeft echte bagger staan, er zijn wel 2 hifi zaken maar als je daar naar binnen gaat kom je :9~ naar buiten maar kost het je minimaal 10.000 piek voor een versterker+cd speler+2 boxen...
Lame raden, tussen de dom en JKH zit de ene en aan de Nobelstraat zit de andere. :)
Maar nog een vraagje, waarom moet je ook met een compleet nieuwe cd luisteren ??
de gene die je al kent snap ik maar
als je dan die nieuwe luisterd dan kan je r toch niet over oordelen of die beter is als wat k nu heb ?
Daar sta je onbevangen tegenover, zonder dat je onbewust compenseert voor iets dat je misschien te vaak gehoord hebt. (Ik heb het ook maar van een ander, maar ik vond het wel een goeie tip)
Overigens heb ik een Yamaha RX-V595a met een paar puike JBL kolom speakers.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex

pyravex

Topicstarter
euuh die ene vlak bij het paardeveld en bij de catarijne singel
die daaro, das een groote, er zitten er nog 2 of 3 winkels ergens anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Laatst online: 02-07 20:15

Jag

Op dinsdag 27 februari 2001 19:08 schreef Techieguy het volgende:
TIP: ga luisteren bij staffhorst en kopen bij een goedkopere (betere) winkel:: doe ik ook:)
Sja, hieraan ben ik ook schuldig. Ik heb ook wel eens iets bij Staffhorst uitgezocht en vervolgens bij Steenweg gekocht. Vind het toch altijd wel een beetje lame, maar goed.

Jag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

Dat is wel lame ja, ik heb gewoon alles geluisterd en alles gekocht bij Audiohome :)

Voorbeeld: prachtige Onkyo 6cd wisselaar, koste bij Audiohome 700,-, en bij Stassen 600,-
Ik gewoon eerlijk tegen de verkoper gezegd dat ik ze eigenlijk niet wilde naaien en eigenlijk toch wel bij hen wilde kopen, gevolg: Ik heb die cd-speler bij Audiohome voor 650,- incl verwijderingsbijdrage meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23341

Een goeie monitor bekijk je toch ook bij de betere winkel die er meerdere heeft staan.
Dat wil toch niet zeggen dat je hem daar ook koopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16483

Ga alsjebliefft niet naar staffhorst!! ze hebben wel veel, maar de hulp die je krijgt ervaar ik niet als bijzonder prettig. Wat je wel zou kunnen doen is daar bijvoorbeeld je versterker halen, maar voor luidsprekers zou ik echt naar Wilbert (die tussen het Janskerkhof en de Dom dus) gaan: eigen versterker en cd-speler meenemen en lekker rustig gaan zitten luisteren. Dit is bij Staffhorst namelijk ook nog wel eens een probleem.

In ieder geval veel succes en misschien een tip: chario Hyper T1000 (meen ik): mooie zuielen (in zwart of hout) voor 1000,- p/st.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ik ken lui die een NAD-setje hebben ICM B&W speakers (bookshelf-formaat)...

Klinkt errug leuk moet ik zeggen...
Die kleur van NAD kan ik overigens best wel waarderen...
Dat afgeronde ook, maar ik weet niet of dat nu ook nog zo is...(dat setje van die lui is al minstens 10 jaar oud)...

Zeer discreet en puur opgebouwd (haast spartaans), NAD schijnt ook de houding te hebben van: wat er niet in zit, kan ook niet storen...
En daar hebben ze eigenlijk nog gelijk in ook...

Neen, NAD = :9:P:7B-)

Maar ik heb ze niet :'(;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-07 08:02

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Ik heb een setje van 12jaar oud staan en nooit problemen mee gehad.
Naast bose, studiodeschop en impulse94's heb ik nu ook B&W.
Deze zijn magnetisch afgeschermd en staan vlak naast m'n monitor.
Je kan ook in de trein stappen en ff naar de hofstad (Denhaag :) ) gaan.
Daar zitten meertdere zaken b.v. studio107 http://www.studio107.nl/ zij hebben veel tweedehands spul en dat scheelt veel geld.
Ik heb begrepen van anderen dat het best een goede zaak is, zelf heb ik er geen ervaring mee.

No news is bad news.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH

ALH

En als je toch in de trein stapt dan moet je echt ff langs Audiohome in Eindhoven, nee ik werk er niet ofzo, maar is echt een goede zaak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accident
  • Laatst online: 18-01-2024

Accident

's Happen

nad is idd erg :9~
en als bijpassende luidsprekers?
zou ik dynaudio nemen
zeker de moeite van een luister test waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanandu
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Xanandu

Xan!>

NAD+DALI= :7
(nad is alleen wat minder op het gebied van meerkanaalsweergave)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex

pyravex

Topicstarter
watik ook zat te denken is om een DVD speler te kopen ipv van een cd speler.
zou dit verstandig zijn?
en misschien dan ook een dolby prologic versteker ipv van een gewone. maar dat zal
zeker als k nad neem een hele boel schelen
lijkt mij

wat zouden jullie doen?
opzich wil ik er wel voor sparen maar niet te lang :o :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyravex

pyravex