Toon posts:

Door hoeveel tracks kun je bladeren in de Squeezebox Duet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ruim een jaar gewerkt aan het omzetten van mijn CD collectie (en van een aantal vrienden) en nu de stap naar een wireless systeem.

Ik heb ruim 60.000 tracks op een IOMEGA netwerk schijf van 500GB. Kun je met een Squeezebox Duet door de hele collectie bladeren? Ik las ergens dat het aantal tracks waar je doorheen kunt bladeren beperkt is. De Sonos blijkt ongeveer 70.000 tracks aan te kunnen.

Wie heeft hier ervaring mee?

• jvanhambelgium
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:33
Waarom zou dat niet kunnen ? Uiteindelijk is Squeezecenter een MySQL database waar alles na indexatie in komt te zitten.
60.000 lijkt me geen probleem *MAAR* de PC/NAS waarop SqueezeCenter gaat draaien moet mischien een tikkeltje performant zijn ;-)

Squeezbox Duet heeft altijd een SqueezeCenter server nodig (elk Squeezebox product trouwens)

Ik heb nog nergens gelezen dat er een echt limiet op zou zitten buiten dat je natuurlijk genoeg RAM moet hebben om de DB deftig te laten werken.

• jvanhambelgium
Quoutes van de Slimserver fora ;

> Can anybody tell me if the Slimserver have a file limit?
No.
> I am asking because I just found out that Sonos have a file size limit
> to 50K music files.
We've seen reports of users with >100k collections. But these would take
ages to scan on a ReadyNAS, I guess...

Zoals ik eerder schreef ; met zoveel tracks toch maar effe zorgen voor een goed systeempje om het op te draaien en geen kleine NAS met 128MB RAM ;-)
Voor het scannen / re-scannen zal dan een eeuwigheid duren...

Verwijderd

Ik heb zelf een Squeezebox Duet.
En gebruik een Readynas met 1,5TB als Squeezecenter.

Op dit moment staat er 1 TB aan Flac's op. Met navigeren is mij nog geen limiet opgevallen.

Al is het navigeren wel erg lastig. Het scrollen gaat veel te langzaam en de iconen kunnen het scrollen niet bijhouden.

De zoekfunctie werkt ook lastig zonder toetsenbord.

Ik ga zelf nu slechts een klein deel van mijn collectie via Squeezecenter aanbieden zodat het nog te bescrollen is.

Verwijderd

Topicstarter
jvanhambelgium schreef op maandag 30 maart 2009 @ 08:13:
Waarom zou dat niet kunnen ? Uiteindelijk is Squeezecenter een MySQL database waar alles na indexatie in komt te zitten.
60.000 lijkt me geen probleem *MAAR* de PC/NAS waarop SqueezeCenter gaat draaien moet mischien een tikkeltje performant zijn ;-)

Squeezbox Duet heeft altijd een SqueezeCenter server nodig (elk Squeezebox product trouwens)

Ik heb nog nergens gelezen dat er een echt limiet op zou zitten buiten dat je natuurlijk genoeg RAM moet hebben om de DB deftig te laten werken.
Dank voor de feedback! Ik heb nu (ja, het bestaat nog) WinAmp op mijn Vaio laptop. Deze communiceert met de Iomega NAS waar mijn mp3 verzameling op staat. Ik kan iig moeiteloos door de collectie bladeren. Alleen als ik tracks toevoeg aan de NAS duurt het scannen in WinAmp behoorlijk lang. Vraag me af hoe het Squeeze Center dit aanpakt.

Welke betaalbare NAS communiceert overigens wel met Squeeze Center?

• jvanhambelgium
Correctie : Op welke NAS "draait" SqueezeCenter ?
Ohh je heb er verschillende ; Netgear, QNAP, Synology maar evengoed een kleine zelfbouwNAS op basis van een ITX bordje etc met gewoon Linux of Windows op.

Wat noem je betaalbaar ? Kijk anders maar eens op http://www.wifisound.nl en klik door naar "NAS Netwerk Opslag (SqueezeCenter)" ?

Zelfbouw is wel krachtiger hoor , mijn Netgear ReadyNAS Duo is geen krachtpatser en het indexeren duurt wel even ;-) (ongeveer 100GB FLAC only audio over 6000 nummers allen met tags & cover-art)
Maar van "traag" browser heb ik niet veel last.
Pagina: 1