Toon posts:

2 Externe haddisks? Data en Backups

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb nog nooit een vraag gesteld via het forum omdat ik altijd mijn vraag gevonden heb om naar andere topics te kijken. Maar nu kan ik toch niet echt een antwoord vinden op mijn vraag.

Ik maak gebruik van Backup Online van KPN voor mijn laptop, maar mijn hardeschijf begint vol te raken dus moet ik een externe harddisk erbij nemen. Aangezien ik elke maand voor KPN betaal en dit eigenlijk een beetje zonde vind van mijn geld wil gewoon zelfs mijn backups maken.

Aangezien mijn data al op een externe harddisk komt, moet ik dan voor een backup nog een externe harddisk nemen? Moet er dan op die tweede ook backup software aanwezig zijn?

Ik de WD Harddisks gezien:
http://www.misco.nl/produ...TB%20My%20Book%202%20.htm
http://www.misco.nl/produ...igital%20HDD%201TB%20.htm

En die vind ik erg sexy. Werkt dit?

Alvast bedankt.

*** SPAM REMOVED ***

Verwijderd

De backupsoftware staat op je laptop zelf.

Voor het ruimteprobleem van je laptop zou je ook een grotere interne hardeschijf kunnen overwegen.
Als je data je dierbaar is dan is een backup uiteraard fijn. Je kunt prima 2 externe schijven aansluiten en die laten synchroniseren met je backupsoftware. Dan heb je in weze 2 kopieën op 2 schijven. Leg ze allebei ergens anders op een veilige plek weg en je hebt een behoorlijk stukje zekerheid.

Uiteraard is het ook mogelijk om een laptop + externe schijf in zijn totaliteit te backuppen naar een 2e externe schijf. Mits de capaciteit daarvan toereikend is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 01:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je wel. Het is mij alleen opgevallen dat er bij sommige harde schijven backup software staat vermeld, en op sommige niet. Maar ik heb die backup software dus helemaal niet nodig.

Kan ik dan het beste gewoon tweemaal bijvoorbeeld de WD My Book 1TB aanschaffen? Dan gebruik ik één als extra opslagruimte en één als backup van de externe harde schijf en C-schijf.

Thnx.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15:45

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Als er bij een externe harddisk back-up software zit, betekent dit vaak dat je met 1 druk op de knop een image van de interne harddisk op de externe kunt plaatsen.
Dit kan ieder andere backupsoftware (die je dus apart gebruikt) vaak ook, alleen niet met 1 druk op de knop, en zul je e.e.a. moeten instellen. Dus het is niet echt een feature dat uniek is, maar meer gemak biedt.

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Ik heb dezelfde situatie als TS. Sinds mijn nas een paar maand geleden bijkans overleed (met veel moeite gegevens kunnen redden) bewaar ik sindsdien ook alles dubbel. Ik heb nu een 500GB usb harde schijf, die hangt aan mijn pc en een netwerk harde schijf van 500GB. Met het programma Allway Sync zorg ik ervoor dat enkele mappen met precious bestanden (documenten, muziek, foto's en diversen) op beide schijven staan, draai ik 1x in de zoveel tijd als er weer veel bijgekomen is.

2x alles hebben is safe genoeg in mijn ogen. Pest is alleen dat bij brand, waterschade of blikseminslag nog steeds alles verloren kan gaan, maar dat zijn doemscenario's.

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie wel boys,

Ik ga dan 2x voor de WD My Book 2 die ik boven eerder heb vermeld. Het is een echt aanrader, omdat Misco hem bijna voor inkoopsprijs weg doet.

Verwijderd

Ze geven ze allemaal voor bijna inkoop weg. In de wereld van PC hardware bestaat marge amper ;)
Pagina: 1