Toon posts:

[Time Machine] Problemen met nieuwe reservekopie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gister al mijn backups verwijderd van mijn externe 'time machine' harde schijf en een nieuwe reservekopie gemaakt die pakweg 80 gig was. Bij deze kopie heb ik via de functie Time Machine-voorkeuren>opties de mappen 'films' en 'downloads' uitgezet.

Toen ik vandaag als test een 2e kopie wilde maken voor een check, ging hij weer een hele reservekopie draaien van pakweg 80 gig ipv alleen een 'veranderingskopie' te maken. Het is overigens niet zo dat de mappen 'films' en 'downloads' 80 gig zijn.

Kortom: hij herkent mijn MacBook als nieuwe pc bij een nieuwe kopie omdat ik in de map 'backups' naast 'MacBook Rik' ook 'MacBook Rik 2' zie.

Note: ik gebruik Time Machine Editor en verder heb ik op de externe 'time machine' harde schijf 2 mappen met totaal ongeveer 80 gig (maar die telt ie als het goed is niet mee omdat die schijf standaard uit staat).

Weet iemand wat er aan de hand is.

Grrr, en nu herkent ie mijn externe harde schijf ook niet meer:

Afbeeldingslocatie: http://img6.imageshack.us/img6/7044/afbeelding1hmh.png

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2009 01:30 ]

• bbrother
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Yep, de data structuur van de harddisk stuk.

Als hij niet meer kan herstellen, kun je diskwarrior over de schijf heen laten lopen en deze laten repareren.
Als dat niet bij de hand is, kun je -mits er geen belangrijke data- op staat, de harddisk formatteren en opnieuw in time machine selecteren.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, thnx voor de tip. Als ik de schijf met diskwarrior niet kan herstellen, ben ik me data dus kwijt omdat ik de schijf moet formatteren?