Ubuntu probleem

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-08 12:31

fellware

Everything can be archieved!

Topicstarter
Hoi,

Ik heb net mijn nieuwe laptop binnen de: Asus pro72A.

Nu wilde ik naast vista ubuntu installeren, alleen er gaat iets mis op de installatie.

- Bij het afspelen van muziek loopt de ubuntu compleet vast en kan je er niks meer mee.

Nu heb ik al tijdje er naar lopen zoeken wat het kon zijn, maar het probleem blijft bestaan. Nu kwam ik steeds bij alsa drivers terecht, na het installeren van de alsaconfig files kon ik niet meer bij de graphical interface van ubuntu.

Dit is wel weer opgelost maar het probleem met het geluid blijft bestaan.

Nu vraag mij af of er nog andere dingen zijn waar ik naar kan kijken?

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

Geef even iets meer informatie, zoals welke Ubuntu (8.10?), soundcard, waar staat de muziek enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Mischien is het handig om je Ubuntu versie en alsa driver versie te posten om zo makkelijker tot een oplossing te komen.

Heb het zelf ook gehad op een HP 6720S heb toen wat oudere drivers met 8.04 geinstalleerd en toen had is geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkwarts
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-08 11:26

pkwarts

555433800

En je zegt dat de installatie mis gaat bij het afspelen van muziek? bedoel je het login geluidje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beefstick
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 14:34
Je kunt ook kijken of het aan je speler ligt.
Probeer eens een andere, mplayer, xmms, vlc, whatever als het maar muziek afspeelt
Heb je het probleem ook met films, want daar zit ook geluid bij, of alleen maar bij mp3-tjes

Iets meer info dus, want nu is het zo generiek dat het ook (bij wijze van spreken) aan je grub kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware

fellware

Topicstarter
Ik gebruik ubuntu 8.0.4 LTS

Het gaat mis bij elke soort muziek, ook als ik bijvoorbeeld naar nederland.fm ga.
Het probleem is ook dat ik geen alsa driver kan vinden direct voor de soundcard omdat ik in linux niet naar voren kan krijgen welke kaart het is.

De soundcard zit ingebakken in het moederbord het moederbord is een sis735.

Als jullie nog meer informatie nodig hebben hoor ik het wel.

Nu heb ik hiernaast nog een probleem, wat nu net is ontstaan, ik kan totaal niet meer bij mijn vista installatie. Wat ik opzich niet als een probleem ervaar. Alleen het is lastig dat ik nu niet meer informatie kan ophalen over mijn systeem omdat ik niet weet waar dat te doen in linux.

[ Voor 26% gewijzigd door fellware op 30-03-2009 00:54 ]

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Met je soundcard kan ik je niet helpen, maar met Sysinfo (handig tooltje) kan je alles over je systeem te weten komen.

Installeren via Add/Remove programs, of
code:
1
sudo apt-get install sysinfo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware

fellware

Topicstarter
Audiocard blijkt te zijn : Intel corporation 82801 (ICH9 family) HD Audio Controller ( Rev 03 ) volgens systinfo

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lurk even mee...(educatiefe doeleinde)
hier een HDA Intel Device,die ook niet echt lekker werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware

fellware

Topicstarter
probleem is nog steeds niet opgeslost, ik heb nu van alles geprobeert. Ik kom steed terug bij de alsa files die niet goed zijn.

Zoals jullie misschien wel weten hebben de nieuwste ubuntu's geen alsaconf meer, en ik kan hem ook niet terug halen.

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
Je pakt nu een 8.04 release (jaar oud) op een nieuwe laptop... Dat gaat niet altijd goed.
Kan je ook even vermelden welke repo's je aan hebt staan? hardy-updates, hardy-proposed, hardy-backports en welke release je hebt? 8.04.2 is volgens mij nu de laatste update release.
Heb je 8.10 al geprobeerd?

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seth4Chaos
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Seth4Chaos

that's me...

gertvdijk schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:11:
Je pakt nu een 8.04 release (jaar oud) op een nieuwe laptop... Dat gaat niet altijd goed.
Kan je ook even vermelden welke repo's je aan hebt staan? hardy-updates, hardy-proposed, hardy-backports en welke release je hebt? 8.04.2 is volgens mij nu de laatste update release.
Heb je 8.10 al geprobeerd?
Of als je echt nieuwe hardware heb mischien 9.04, die is nog wel (voor zo'n 20 dagen) in Beta maar mischien doet je geluidskaart het hier wel goed in, dan weet je iig dat het de (oude) drivers zijn.

Mistakes are proof that you are trying...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 12:39

zomertje

Barisax knorretje

Dat zou ik ook denken, probeer eens een nieuwere versie dan 8.04 :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware

fellware

Topicstarter
Ik ben nu de 9.0.4 versie aan het binnen halen, wist niet eens dat die bestond :o

Ik zal jullie up to date houden hier over 8)7

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-09 10:57
fellware schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 19:11:
Ik ben nu de 9.0.4 versie aan het binnen halen, wist niet eens dat die bestond :o
Die bestaat ook nog niet. Alleen de beta is net uit.

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fellware

fellware

Topicstarter
Okee in 9.0.4 heb ik wel sound, maar loop ik tegen het volgende probleem aan.

Nu kan ik wel via een WPA key het draadloos netwerk op. Maar op het moment dat ik met een WEP key probeer onthoud de instellingen + de type key niet.

Ik kan nu zo snel geen voorbeeld geven omdat dit om het netwerk van een kameraad van mij gaat, als ik daar ben en toegang heb tot een computer zou ik een voorbeeld posten.

Misschien heeft iemand enig idee waar ik het over heb?

Nothing Is Everything

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fellware schreef op woensdag 01 april 2009 @ 00:16:
Okee in 9.0.4 heb ik wel sound, maar loop ik tegen het volgende probleem aan.

Nu kan ik wel via een WPA key het draadloos netwerk op. Maar op het moment dat ik met een WEP key probeer onthoud de instellingen + de type key niet.

Ik kan nu zo snel geen voorbeeld geven omdat dit om het netwerk van een kameraad van mij gaat, als ik daar ben en toegang heb tot een computer zou ik een voorbeeld posten.

Misschien heeft iemand enig idee waar ik het over heb?
Ik ga er vanuit dat je de standaard Gnome interface gebruikt van Ubuntu. De network manager van Ubuntu is niet zo heel erg goed. Kijk in de software manager of je de Wicd 1.5.9 network manager kan installeren. Anders kan je deze downloaden via http://wicd.sourceforge.net. Je bent dan wel de network manager van Ubuntu kwijt, maar de Wicd heeft een aantal voordelen, zoals het gemakkelijker een verbinding maken met een wireless network, maar ook het runnen van een script nadat de verbinding is gemaakt. Zo kan je bijvoorbeeld een script runnen die het knipperen van je Wifi led uitzet. Indien iemand wilt weten hoe dit moet, laat het me even weten, dan post ik een beschrijving.
Pagina: 1