Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mac-er
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 17-11 09:02
Hallo allemaal,

Ik weet niet zeker of ik hier goed zit, maar volgens mij is het best toepassende forum. Anders hoor ik het graag.

Mijn vraag is als volgt.

Ik wil graag mijn gmail adres veranderen omdat ik mijn huidige adres oorspronkelijk voor school heb gebruikt maar uiteindelijk heb ik alles hier op gezet waardoor dit erg rommelig is geworden. Ik heb nu besloten om dit allemaal naar een nieuw adres om te gaan zetten dat ik al hem aangemaakt.

Als voorbeeld:
oud@gmail.com wil ik alle mails van overzetten naar nieuw@gmail.com, liefst ook contactpersonen.

De algemene instellingen heb ik al over gezet zoals labels en dergelijke.

Indien nodig beschik ik over een Mac met Entourage hierop geinstalleerd.

Kan iemand mij uitleg geven over hoe ik dit kan doen? Hier is namelijk bitter weinig over te vinden op het web.

Alvast bedankt!

Karsten,

To Apple or not to Apple? That's the banana!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:01
google heeft me naar http://www.gmail-backup.com/ gestuurd, hiermee kan je een backup maken van oud@gmail.com en terugzetten naar nieuw@gmail.com

Succes!

Edit: Sorry! En anders staat hieronder ook een mooie oplossing! :)

[ Voor 18% gewijzigd door Wisey op 30-03-2009 00:16 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Een manier die ik zo bedenk en denk ik prima werkt bij Gmail:

Beide accounts in je mail client aanmaken en met IMAP met google's server laten verbinden.
Dan simpel alle e-mail selecteren en verslepen van het ene naar het andere account.

Een nadeel: dit is niet de korste weg; alle e-mail moet worden gedownload naar je computer en daarna wordt het weer geupload naar de server.
Nog een nadeel: dit is een verplaats handeling. "Even" terug gaan naar af is er niet bij.

Wellicht zijn er betere opties, maar het is in ieder geval wat...

Edit: Nou Wisey bedankt. Ik een heel verhaal typen, kom jij met een veel mooiere oplossing... :+

[ Voor 8% gewijzigd door remco_k op 30-03-2009 00:11 ]

Alles kan stuk.

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

gmail heeft in google labs ook nog erg leuke snufjes :) filtering, meerdere inboxen (die je dus ook weer kunt combineren), verschillende mail-adressen in de webclient. Dit alles is uiteindelijk erg bruikbaar, en ontiegelijk geavanceerd voor een webmail client :)

hier nog een url: http://mail.google.com/mail/#settings/labs << misschien wel handig :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
InjecTioN schreef op maandag 30 maart 2009 @ 02:57:
gmail heeft in google labs ook nog erg leuke snufjes :) filtering, meerdere inboxen (die je dus ook weer kunt combineren), verschillende mail-adressen in de webclient. Dit alles is uiteindelijk erg bruikbaar, en ontiegelijk geavanceerd voor een webmail client :)

hier nog een url: http://mail.google.com/mail/#settings/labs << misschien wel handig :)
ik zie de lab er niet tussen staan :?

• mac-er
Hallo Allemaal,

Ik heb hem via de backup functie uitgevoerd, dit werkt echt super!
Ook neemt hij mooi alle labels over. Ik heb alleen zelf de filters moeten doen en de externe mail accounts toevoegen waar hij de post op moet halen. Alles liep ook mooi soepel terwijl het een flink postvak is.

Ik wil wel nog vragen of iemand een trucje kent om het adressenboek over te zetten, daar zitten namelijk veel te veel contacten in om handmatig over te zetten.

En voor de mensen die ook nog iets willen doen hiermee, gmail backup is hiervoor een superprogramma.

Karsten,

• mac-er
Sorry!

Ik zie net dat ik toch wat verder moest kijken, er zit gewoon een exporteer functie bij de contactpersonen in Gmail. 8)7 |:(

In ieder geval, allemaal harstikke bedankt voor de antwoorden! _/-\o_

Pagina: 1