Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[XP] USB poort probleem - Steeds weer Wizard nieuwe hardware

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar weken werken mijn USB poorten niet meer goed. Zodra ik een USB stick inplug of de digitale camera aansluit een verschijnt wel een ballon met de mededeling dat er “nieuwe hardware gevonden” is en zelfs de naam van de gevonden hardware is juist.
Daarna wordt echter de “Wizard nieuwe hardware” gestart om de driver “USB voor massaopslag” te installeren. Dit eindigt in de mededeling dat er “een probleem opgetreden is” en dat de “hardware mogelijk niet werkt” En dat klopt dan ook.

Handmatig installeren van de (camera) driver lijkt goed te gaan, maar zodra ik hem aansluit gaat het weer mis en wordt de wizard gestart. Een USB driver voor de stick heb ik niet.
Bij apparaten beheer staat er een geel vraagteken bij “overige apparaten – Data traveler”. Zodra ik de stick verwijder komt er een uitroepteken bij “usb poort voor massa opslag”
Mijn externe harde schijf die op een USB poort zit, en vreemd genoeg een oude 32Mb usb stick, werken nog wel goed. Opdeze poort werken de stick en camera echter ook niet.
Wie kan mij helpen met dit probleem?
Bij voorbaat dank _/-\o_ aan iedereen die er over nadenkt.

Laatste nieuws: nadat mijn muis uit de usb poort hebt gehaald en weer terug stop, probeert de wizard deze ook opnieuw te installeren, hetgeen niet lukt.
De externe HD en de printer hebben er geen last van.

Wat is er toch aan de hand met mijn USB poorten???

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2009 19:04 . Reden: Probleem heeft zich uitgebreid ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet nou niemand een idee wat er aan de hand kan zijn ???

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19

Thandor

SilverStreak

Download eens een Ubuntu LiveCD of iets dergelijks. Dat is een Linux omgeving die je van CD kunt opstarten zonder dat dit wijzigingen aan de harde schijf doorvoert. Als de USB poorten daar correct werken dan denk ik dat je in Overige Hardware verkeerd zit met het probleem. Immers is Windows (de software) dan hoofdverdachte :).

Heeft Ubuntu ook de grootste moeite met het herkennen van USB apparatuur dan is het een gevalletje Processors, Moederborden & Geheugen omdat USB poorten op het moederbord zitten en eventuele USB gerelateerde instellingen in het BIOS ook in dat subforum thuishoren.

Probeer dus even:
a) Ubuntu;
b) het BIOS na te checken en de USB instellingen te verifiëren.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Thandor,
Under Ubuntu werk alles prima. Ik zal mijn vraag verhuizen naar het software forum.
Bedankt

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Dat verhuizen kan ik wel doen. Dan verplaats ik dit topic naar softe goederen. Je moet mij dan wel even vertellen welk besturingssysteem je draait omdat dit in de titel verwerkt moet worden :).

Verwijderd

Topicstarter
Het besturings systeem is Windows XP Home edition Versie 2002 SP3
Bedankt.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

En zo geschiedde: OH >> WOS :).

Pagina: 1