PC aansluiten op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 333 views

• GangsterV
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 16:11
Hallo, ik wil mijn pc aansluiten aan me tv. Ik heb al heel wat sites doorzocht hoe het moet maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik hoopte dat iemand hier mij een korte advies zou kunnen geven wat ik het beste kan doen. Afstand tussen pc en tv is ongeveer 3/4 meter, dus het liefst met zo min mogelijk kabels ;)

Mijn pc heeft de volgende aansluitingen:
S-video met TV OUT (4 pinnen)
Line in
S-video met eronder geschreven 'Video IN' (4 pinnen)
Composite met eronder geschreven 'Video IN'

Mijn tv heeft de volgende aansluitingen:
2 scartaansluitingen
en de ingangen op het plaatje hieronder
Afbeeldingslocatie: http://www.weethet.nl/images/pc2tv/composite_svideo.jpg

Verder gebruik ik de NVIDIA GeForce 6600

Zelf dacht ik eraan om een scartaansluiting te gebruiken(die volgens mij geluid ook meeneemt) maar ik kon ik niet goed voorstellen wat er bedoeld werd met deze zin op weethet.nl: Het nadeel van SCART is wel dat je een aparte kabel nodig hebt om de PC aan te sluiten. Hierbij moet Composiet Video (uit een gele tulp stekker of een zwarte S-Video stekker) aangesloten worden op de juiste pinnen van de SCART kabel

[ Voor 22% gewijzigd door GangsterV op 29-03-2009 22:42 ]

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
S-Video gebruiken als ik jou was voor de rest is het TV-IN of je moet als je hem op tulp wil aansluiten wat verloop stekkers halen. Meestal worden deze ook wel bijgeleverd bij aankoop van de videokaart.

Verwijderd

S-Video is beter dan component composiet dus ga daarvoor.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 22:47 ]

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:41:
S-Video is beter dan component dus ga daarvoor.
S-Video is beter dan composiet, maar component staat daar voor zover ik weet een stuk boven.
Er staat in het lijstje overigens precies één aansluiting die je TV ook heeft (S-Video), dus veel keuze is er niet. Koop een S-Videokabel en een 3,5mm naar 2x tulp en je bent klaar.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• steppert
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-12-2024
inderdaad dat is het makkelijkst. 1 en 2 op je tv is links en rechts geluid in. 3 is comp video en 4 de s-video

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:01
marcieking schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:43:
Koop een S-Videokabel en een 3,5mm naar 2x tulp en je bent klaar.
Jup, mee eens.

Het kan misschien ook wel met 1 kabel (S-video en 3.5mm naar SCART) maar ik weet niet of je TV S-video over SCART ondersteund, en deze kabels zijn vaak ook een stuk duurder.

Verwijderd

S-Video is beter dan composiet, maar component staat daar voor zover ik weet een stuk boven..
Klopt. Ik bedoelde ook composiet maar typte helaas wat anders :X

• GangsterV
[...]

S-Video is beter dan composiet, maar component staat daar voor zover ik weet een stuk boven.
Er staat in het lijstje overigens precies één aansluiting die je TV ook heeft (S-Video), dus veel keuze is er niet. Koop een S-Videokabel en een 3,5mm naar 2x tulp en je bent klaar.
Dus als ik het goed begrijp moet ik gewoon een S-Videokabel kopen die ik op beiden aansluitingen aansluit(tv en pc(die van tv out)) en een kabel zoals op het blaadje hieronder
Afbeeldingslocatie: http://www.yagoda.nl/yagoda-advertenties/images/6072.jpg
Maar in welke ingang moet ik die 3.5mm aansluiten op mijn pc? de line in?

• bobsquad
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
De Line-Out de groene als je er een met kleuren hebt in ieder geval.

Kijk wel even hoe het zit met de drivers aangezien sommige videokaart drivers de tv niet herkennen.

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Waar denk je zelf dat Line-in voor staat? Voor iets waar geluid uitkomt?

Die kabel sluit je aan op dezelfde aansluiting als waar normaal je geluid uit komt: die waar je speakers/koptelefoon op aangesloten zitten.

• GangsterV
bedankt voor jullie hulp allemaal, ik ga het 1 van deze dagen uitproberen;)

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-01 08:02
Heb je geen op component gebaseerde scart-aansluiting. Kun je volgens mij met een verloopkabel van VGA naar scart een veel betere beeldkwaliteit krijgen, of is dat pas bij LCD's gekomen?

• marcieking
  • Niet online

marcieking

Scart kan volgens de specificaties een signaal aan dat heel erg lijkt op het analoge VGA/RGB signaal dat uit een PC komt. De horizontale en verticale synchronisatie is echter anders, waardoor niet alle videokaarten een SCART-compatibel signaal kunnen produceren. Als het lukt is het wel van betere kwaliteit dan S-Video, maar het is veel lastiger in te stellen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Dit is wel heel erg basic zeg... Met een handleiding en google moet je hier echt wel uitkomen, dit wordt zelfs als basiskennis verwacht voor je GoT betreedt... We verwachten dan ook wat meer inzet op GoT. Ik denk dat je al genoeg tips hebt gehad om er nu zelf uit te komen.

Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.