Toon posts:

P75 of cyrix 120

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga een ADSL servertje bouwen voor mijn studentenhuis. Het ding moet alleen routeren. Daarachter komt een 10 Mb hub en daar komen 3 PC aan te hangen. Ik heb een oude P75 liggen en ik heb een cyrix 120 liggen. Welke zal ik gebruiken?

En wie heeft er ervaring met het instaleren van ADSL onder linux. Moeilijk?

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Maakt geen biet uit.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-08 11:59
Die Cx120 natuurlijk

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Omdat voor de taak waar jij het systeempje voor wilt inzetten snelheid geen bal uitmaakt zou ik de processor installeren die het koelste blijft, want dan kun je eventueel passieve koeling installeren, tegen het lawaai.

Als het geluid ervan je niet boeit, installeer dan de Cyrix, die is wel wat sneller, zoals gezegd.

• MaanBanaan
  • Niet online
[off-topic geintje]

Een zo jonge enthousiast ben ik nog nooit bij Tweakers.net tegengekomen, "Geregistreerd op: 21 maart 2000" en "Geboren op: 25 maart 2000" :+.

[/ off-topic geintje]

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Ik heb een gateway gehad op basis van een P75, een P90 en nu gebruik ik een machine met een 486DX40. Ik merk qua snelheid eigenlijk geen verschil. Heb het nooit gemeten maar de surfbeleving is hetzelfde (en ik heb een erg snelle verbinding).

Het koelingverhaal hierboven is wel een leuke. Een P75 kan volstaan met een passieve (doch wel royale) heatsink (mijn eerste gateway had een P75 met passieve koeling. uptime van maanden). Bij de cyrix betwijfel ik dat zeer.

Verwijderd

Als ik je een raad mag geven, gebruik dan lekker die p75. Die cyrix is gewoon troep en dat is het altijd al geweest dus pleur dat ding gewoon weg. Zelf weet je ook wel dat een p75 stabieler is dan een cyrix toch? En snelheid, die p75 is sneller als die cyrix. Draai maar een test en vergelijk de verschillen. suc6 ermee

• MaanBanaan
  • Niet online
Jongen, je moet niet van alles de ruimte in lullen als je de feiten niet kent...

Een 120 MHz Cyrix is zelfs bij FP berekeningen sneller dan de Pentium, zei het weinig.

Ik merk dat er in veel treads echt te pas en te onpas wordt gegooid met de term 'stabiel'.
Dat wat je op dit vlak zegt over de Cyrix is echt regelrechte BS.

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:02
volgens mij heeft die jongen nog nooit een cyrix gezien.

ik heb ook een cx120 gehad. en iemand die ik ken een p75. de cyrix is toch echt sneller. als geluid je nix uitmaakt zou ik de cyrix doen. zet je hem op je slaapkamer ofzow doe dan die p75 met passieve koeling. want zo heel veel scheelt het niet in performance

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Op dinsdag 27 februari 2001 16:21 schreef Creator102 het volgende:
Zelf weet je ook wel dat een p75 stabieler is dan een cyrix toch?
Dikke stierenpoep. Een cpu die niet stabiel is op de snelheid waarop 'ie gespecificeerd is, haalt natuurlijk nooit de markt. (Op de PIII 1.13Ghz na natuurlijk maar die is dan ook teruggehaald uit de schappen).

Een Cyrix werkt gewoon. Punt. De 486Dx40 cpu die in mijn gateway zit is trouwens ook van Cyrix. En hij crasht echt niet hoor.

Verwijderd

:) Ik zou er gewoon eentje kiezen, :)
de andere verkopen en die ene die je nog over hebt upgraden met het geld van de ander. Daarna overclock je um nog een beetje en je hebt toch een leuk avontuurtje achter de rug.
:)

• taz3d_nl
  • Laatst online: 25-02 12:08
p75

CYRIX SUCKS !!

• slacksoff
  • Laatst online: 19:02
Op woensdag 28 februari 2001 14:38 schreef taz3d_nl het volgende:
p75

CYRIX SUCKS !!
wauw... naar dit objectieve persoon moet je zeker luisteren.

Verwijderd

Ik vind eigenlijk het enige nadeel aan een cyrix dat ze ongeloofelijk warm worden.
Voor de rest zijn ze zeker goed als servertje, heb hier nog een Cyrix M2 250mhz liggen, zodra ik daar een mobo voor heb wordt dat m'n server( is nu een AMD K5 133mhz )
Heb ook nog een P166mmx liggen en dat moet ooit een keer een printserver worden.

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 12:04
Gebruik de P75 maar, dan heb je minder stroom nodig (CPU minder en ook nog eens geen CPU fan) dus ben je goedkoper uit...

en is het trouwens niet zo dat cyrixen een Pr -rating hebben? mijn Cyrix P166+ draait ook op 133 Mhz...

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-08 23:12
De P75, minder hitte, 10x betere fpu minder problemen, bovendien heb je voor sommige software cyrix service-packs nodig om het cyrixje compatable te brijgen....
Pagina: 1