Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-03 22:34
Beste tweakers,

Ik kan GTA IV niet spelen op mijn pc. Hij loopt telkens vast. Nu weet ik bijna zeker dat dit aan de sapphire 4870 1GB videokaart ligt... Forums staan er vol van... Echter kan ik nergens een bios update hier voor vinden. Weet iemand waar ik die zo vandaan kan halen?

grz
Timmyt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:28

M2M

medicijnman

TimmyT schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:56:
Beste tweakers,

Ik kan GTA IV niet spelen op mijn pc. Hij loopt telkens vast. Nu weet ik bijna zeker dat dit aan de sapphire 4870 1GB videokaart ligt... Forums staan er vol van... Echter kan ik nergens een bios update hier voor vinden. Weet iemand waar ik die zo vandaan kan halen?

grz
Timmyt
een bios update is misschien te veel, ik zou beginnen met driver updates ;)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 281822

Ik wou net zeggen, met vga bios spelen betekend gewoon met vuur spelen een klein fout en whoppa weggooien.

begin maar idd eerst met drivers te checken en evt. patches van game zelf.

misschien is het ook wel handig om verdere specs te geven CPU, Moederbord, kast (warmte)
etc.

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 281822 op 29-03-2009 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
Yup, dit snap ik. Echter staat er overal op forums dat dit echt een bekend probleem is bij deze kaarten.
Ik weet ook zeker dat het niet te warm wordt. COD 4 draait vlekkeloos.... ;)
Ook heb ik de drivers geupdate. Dus dan wordt het lastig....

Ik ga sowieso de reseller bellen en vragen of de kaart e.v geruild kan worden. Want van zo'n kaart mag je verwachten dat alle spellen goed te spelen zijn. En als blijkt dat dit niet het geval is dan is dat gewoon een defect naar mijn idee. Zeker als op forums blijkt dat het een bios probleem is. En helemaal als blijkt dat een biosupdate niet ondersteunt wordt en dat daardoor zelfs de garantie vevalt... Dan is hij dus defect...

Hoe dan ook, mocht iemand weten waar ik een biosupdate van deze kaart kan vinden dan hoor ik dat nog graag... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

Ik vind het erg twijfelachtig dat er overal op fora over BIOS updates gesproken wordt, maar dat niemand weet waar die te verkrijgen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
Dat vind ik ook. Maar goed als we de biosupdate "vergeten" dan komt het er op neer dat ik GTA IV niet kan spelen... En dat is dan erg vreemd. Want ik weet zeker dat ik de juiste drivers heb. Daarnaast heb ik mij compu zelf in elkaar gezet. En als COD4 perfect werkt, dan wordt de kaart dus echt niet te heet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:01

Grvy

Bot

Alleen is COD4 een minder zwaar spel dan GTA IV. Daarbij zeg je ook helemaal niks over je CPU waarop GTA IV zwaarder leunt dan COD4.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-06 22:38
Voor je kan oordelen over je GFX kaart (wat belange niet de enige bottleneck kan zijn) zou je beter even je volledige specs hier posten. Ook is GTA 4 nu niet het zachtste eitje voor je pc , zeker niet in vergelijking met COD4. Een foute OC of een fout memory latje kan al eens voor crashes/freezes zorgen.
Heb je nog andere games liggen / geprobeert ?
Ik vermoed trouwens dat de winkel je kaart niet gaat willen omruilen omdat 1 game niet goed werkt.
Zijn andere componenten van je pc overclocked ?

<SG> Sleepwalkerbe - Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 12:59
Ik ken inderdaad je probleem, want ik zit ook met GTA 4 te k%tten.
Alleen zie ik alleen maar dingen over de 512 MB versie van die kaart. En daar is de bios wel van te vinden.

http://www.warhammerallia...php?p=1774933&postcount=4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
Klopt die update heb ik ook gezien..Maar goed we hebben dus nog iemand met een zelfde probleem... Dat geeft mij al wat meer zekerheid dat ik niet de enigste ben... Maar goed, er komt nog een probleem bij...

Het blijkt dat GTA IV ook zelf videoproblemen veroorzaakt... Nu zou een GTA IV patch(?) het wat beter maken... Dus het hoeft zeker niet aan de videokaart te liggen... Maar dan blijft het nog vreemd dat een biosupdate de problemen lijk te verhelpen... Hoe dan ook terug naar de winkel gaat nu zeker niet door... Hierbij alsnog mijn specs. Ik heb niets overklocked. Op dit systeem moet GTA toch wel te spelen zijn dacht ik zo...

1 Antec Midi Tower Three Hundred No PSU
1 Chieftec Powersupply GPS-650AB-A 650W
1 Gigabyte GA-EP43-DS3L iP43, SATA2, GLAN, 8CH
1 Intel Core 2 Duo E8400 3.00GHz 1333 6MB Box
1 Kingston 2x2GB DDR2 SDRAM PC6400 CL5.0
1 Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ
1 Samsung DVD-/+/RAM SH-S222A/BEBET 22x/22x/12x Bulk (zwart)
1 Sapphire Videokaart PCI-e Radeon HD4870 1GB DDR5 2xDVI/HDCP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

geef eens wat meer specs!. De winkel opbellen dat je GTA 4 niet kunt spelen omdat COD4 wel speelbaar is op je pc zegt natuurlijk nog niets over de videokaart.

Dus draai 3dmark06 en zet hier je scores neer (inclusief subscores), post dan ook gelijk de rest van de specs van je systeem en zet er even bij welke drivers je gebruikt. (en op welke settings je GTA4 hebt staan)

[ Voor 0% gewijzigd door M2M op 30-03-2009 11:38 . Reden: te laat.... ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
M2M schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:37:
geef eens wat meer specs!. De winkel opbellen dat je GTA 4 niet kunt spelen omdat COD4 wel speelbaar is op je pc zegt natuurlijk nog niets over de videokaart.

Dus draai 3dmark06 en zet hier je scores neer (inclusief subscores), post dan ook gelijk de rest van de specs van je systeem en zet er even bij welke drivers je gebruikt. (en op welke settings je GTA4 hebt staan)
lol, dit krijg je als mensen tegelijk posten... Geen probleem. De settings van GTA IV zijn ook niet interessant.. Want het maakt niet uit welke settings ik gebruikt... Het spel crashed standaard bij de intro(met de namen vd makers e.d) en altijd op hetzelfde punt... Als ze op dat schip zijn en het beeld gaat naar de kajuit. Dan valt het beeld weg en zie ik de windows achtergrond en dan kan ik gewoon alles doen. Het loopt dus niet vast..

Bij de ondertiteling zie je eigenlijk al dat het allemaal te traag loopt... super schokkerig allemaal...

Drivers:
Catalyst 9.3 Windows XP (32-bit) 40091.5KB Download Now Mar 19th, 2009

[ Voor 8% gewijzigd door TimmyT op 30-03-2009 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
kan je na de crash nog terug naar Windows desktop of is het volledige pc die hangt?
Kan best zijn dat dit komt door je video drivers die crashen & zichzelf proberen te recoveren.
Rare is dat het tijdens het intro filmpje is , aangezien dit weinig of geen resources vraagt van je pc.

Is het trouwens de legale versie van GTA 4 (om eventuele problemen daarmee al te kunnen uitsluiten)

edit : 4 gig ram op 32bit systeem , enige mogelijkheid om te testen op x64 systeem?

[ Voor 10% gewijzigd door sleepwalkerbe op 30-03-2009 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Heb je uwen GTA4 al proberen updaten?
http://www.rockstargames.com/support/IV/PC/patch/index.html

Ik zie bij die updates veel fixen voor crashes en rendering fouten enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
Mightybunny schreef op maandag 30 maart 2009 @ 12:06:
Heb je uwen GTA4 al proberen updaten?
http://www.rockstargames.com/support/IV/PC/patch/index.html

Ik zie bij die updates veel fixen voor crashes en rendering fouten enz...
Nee, deze heb ik nog niet geprobeerd. Ik kon hem ook niet vinden op de site... Thx dit zal ik eerst eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 296363

om ff terug te komen op de vraag van sleepwalkerbe: Is het de legale versie? zo niet ik heb ook al heel veel verkeerde gta IV's gehad, dus kan ook gewoon aan spel liggen dat bestanden corrupt zijn.

't lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat een op papier goede videokaart geen gta IV maar wel COD4 kan draaien.

ff een vraagje tussendoor(niet aan de topic) starter, heeft een videokaart een bios.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleepwalkerbe
Anoniem: 296363 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 13:43:
om ff terug te komen op de vraag van sleepwalkerbe: Is het de legale versie? zo niet ik heb ook al heel veel verkeerde gta IV's gehad, dus kan ook gewoon aan spel liggen dat bestanden corrupt zijn.

't lijkt mij heel onwaarschijnlijk dat een op papier goede videokaart geen gta IV maar wel COD4 kan draaien.

ff een vraagje tussendoor(niet aan de topic) starter, heeft een videokaart een bios.)
Ja hoor een gfx kaart heeft ook gewoon een bios.
http://en.wikipedia.org/wiki/Video_BIOS

verder doelde ik niet enkel op eventueel corrupte files , maar ook een mislukte crack oid.
Het zou niet de eerste keer zijn dat een game niet degelijk draait door zijn cracked .exe (zie Mass Effect en dergelijke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mightybunny
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-11-2024
Of settlers 3 waar de varkens na een tijdje naar brouwerij gingen enzo :D
En mensen waren aan het klagen dat er een bug inzat maar dat was dus de copy beveiliging die
in actie schoot bij de illegale versie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 53533

bios images voor videocards vindt je op

http://www.mvktech.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

maar ben er wel zeker van waar je mee bezig bent. Volgens mij heb je grote kans dat je garantie vervalt als je de bios van je videokaart flashed.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-06 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik vind de conclusie dat het aan een defecte videokaart ligt wel erg snel getrokken.
Ik lees nergens in je topic hoe je tot die conclusie gekomen bent. Aangezien andere applicaties (zoals CoD4) prima werken krijg ik eerder het idee dat het een software-probleem is.
Of heb je ook problemen met andere programma's die de videokaart gebruiken?
Wat heb je nog meer gedaan om je videokaart te testen?
We zien wel graag wat meer inzet van jouw kant, zoals je ook beter gewoon je systeemspecs in je startpost kunt vermelden bij problemen. Dan heeft men gelijk een degelijk overzicht over welke hardware er gebabbeld wordt.

Ik doe even de aanname dat je gewoon een legale GTA4 bezit, heeft de patch geholpen?
In geval van een minder legale versie kun je er bijna gif op innemen dat de oorzaak bij de game ligt in dit geval en niet bij de videokaart of diens BIOS. Of iig kun je het absoluut niet met zekerheid concluderen.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyT
yup de patch heeft toevallig geholpen. Niet op de gebruikelijke manier maar dat boeit niet. Ik had een oude dll vervangen voor een nieuwe... Hoe dan ook het werkt nu. Thx so far! Maar toch, zoek eens op sapphire kaart en je komt op veel forums tegen dat een bios update geholpen heeft. Dus ik vraag me af of dat toch wel helemaal goed is... Maar gelukkig hoef ik me daar niet meer druk over te maken.

Hoe dan ook, zo zie je maar weer dat er meer wegen naar Rome leiden... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
TimmyT schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 22:57:
yup de patch heeft toevallig geholpen. Niet op de gebruikelijke manier maar dat boeit niet. Ik had een oude dll vervangen voor een nieuwe... Hoe dan ook het werkt nu. Thx so far! Maar toch, zoek eens op sapphire kaart en je komt op veel forums tegen dat een bios update geholpen heeft. Dus ik vraag me af of dat toch wel helemaal goed is... Maar gelukkig hoef ik me daar niet meer druk over te maken.

Hoe dan ook, zo zie je maar weer dat er meer wegen naar Rome leiden... _/-\o_
Mooi dat het is opgelost :)

Maar als echt blijkt dat je problemen hebt die komen door een dure nieuwe videokaart dan zou ik persoonlijk onmiddelijk terug gaan naar de winkel en een nieuwe kaart eisen. Het zelf proberen op te lossen met een bios update is namelijk nogal riskant en zo'n kaart moet gewoon out of the box goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Daarmee wordt de vraag of het een orginele versie van GTA 4, of een copy nog steeds flexibel ontweken. Dergelijke vragen zijn bij dit soort problemen namelijk aardig relevant, temeer omdat er afgegeven wordt op hardware zonder enige andere onderbouwing dan dat er op fora hier en daar een nieuwe bios aangedragen wordt als oplossing. Verder zijn het zoals eerder aangegeven juist de 512 MB versies van de HD4870 met problemen.
Pagina: 1