Toon posts:

Netwerk werkt door nieuwe pc niet meer?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Sinds kort is er een nieuwe pc in het netwerk met windows xp 64 bit corporate edition geinstalleerd.
We hebben nu 5 pc's in het netwerk, die allen normaal internet hebben.:
3 pc's met windows xp 32 bit home edition hiervan heeft 1 nog normaal netwerk naar alle pc's op de nieuwste pc na. De anderen hebbben geen netwerk.
1 laptop die heeft niks gedeeld , maar netwerk werkt daarvan nog normaal.
De nieuwe pc met 64 bit xp corporate heeft geen netwerk.

Allles werkte , met alle pc's toen ik die nieuwe pc nog niet had geinstalleerd. Ik heb overal geprobeerd netwerk in te stellen maar waar ik dat deed , begon het netwerk niet te werken (ook al deed het daarvoor het wel)

Hopelijk hebben julliie een oplossing!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-03 17:49

BHQ

Doe eens een ipconfig op een van de kisten die nu niet meer werkt in een cmd schermpje.

Then again, om een machine in het netwerk te hangen hoef je de rest echt niet te herconfiguren. Hooguit de shares op de nieuwe machine en het IP in een thuissituatie, that's it.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:43:
Hallo tweakers,

Sinds kort is er een nieuwe pc in het netwerk met windows xp 64 bit corporate edition geinstalleerd.
We hebben nu 5 pc's in het netwerk, die allen normaal internet hebben.:
3 pc's met windows xp 32 bit home edition hiervan heeft 1 nog normaal netwerk naar alle pc's op de nieuwste pc na. De anderen hebbben geen netwerk.
1 laptop die heeft niks gedeeld , maar netwerk werkt daarvan nog normaal.
De nieuwe pc met 64 bit xp corporate heeft geen netwerk.

Allles werkte , met alle pc's toen ik die nieuwe pc nog niet had geinstalleerd. Ik heb overal geprobeerd netwerk in te stellen maar waar ik dat deed , begon het netwerk niet te werken (ook al deed het daarvoor het wel)

Hopelijk hebben julliie een oplossing!
Ehh Corporate Edition? Vast een illegale release vol met gevaarlijke zooi :+ . Probeer eerst dat maar is te fixen voordat je verder gaat testen, grote kans dat dat het probleem is. Illegale meuk draaien = vragen om problemen. Tip voor legale software: kijk is in het shopping forum, daar is een topic over Microsoft Technet 3 maanden gratis ;) .

Verwijderd

Topicstarter
Nou door wat maatregelen en reboots van alle pc en netwerk instellen bij alle pc's: Werkt het!
Idd, een gedownloade versie van windows maar werkt prima!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:37:
Nou door wat maatregelen en reboots van alle pc en netwerk instellen bij alle pc's: Werkt het!
Ja dat vinden de bronnen van verstopte zooi in een illegale editie waarschijnlijk ook. :z

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verwijderd schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:37:
Als je dat nu had gedaan alvorens meteen een topic aan te maken :(

:+
Foei..

Verder hoop ik dat je je in het vervolg wat meer inzet om je eigen problemen op te lossen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.