Computer in sleepmode, Geen keyboard input!

Pagina: 1
Acties:

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:34
Hallo,

Ik zit met het volgende:
Mijn computer gaat soms vanzelf in sleepmode.
Dit kan gebeuren tijdens het gamen maar ook gewoon tijdens andere dingen.
Wat ik al geprobeerd heb:
Een CHKDSK /R gerunt. Het probleem bleef toen een week uit. Echter begon gister weer.
Heb al een Memtest 86+ gedraaid en een CPU-test. Nu is er soms geen eens meer keyboard input. Zelfs niet in BIOS. Lijkt wel of BIOS de keyboard input niet goed afhandelt.
Is het moederbord nu kapot? Daar zou ik eigenlijk wel vanuit gaan.
Maar hoor het wel
Groet,
Lars93

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Hmm het vreemde vindt ik dat je PC in slaap gaat TIJDENS dat jij bezig bent.
En daarna werkt je keyboard niet meer?

Heb je een ander keyboard geprobeerd? Andere USB-poort?

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23:12

g0tanks

Moderator CSA
Heb je misschien een ASUS moederbord? Misschien dat het wat te maken heeft met AI Sleep.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• Capacitor
Nou ik probeer het wat duidelijker te maken. Als ik de computer weer opstart en dan krijg ik dat menu van: windows in veilige mode.
windows in veilige met opdrachtpormt
blablabla
daar werkt mijn toetsenbord al niet:s
Daarna in Windows werkt het toetsenbord ook niet
Ik kan ook niet in BIOS.
Heb hiren's bootcd gebruikt. als ik daar in zit dan blijft ie maar POST-piepjes geven. Zelfs hier gaat de pc in 'sleep mode'. Computer blijft aan. Beeldscherm uit. Powerknop knippert.

Moederbord kapot of????

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:21

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Of automatisch uitschakelen door te hoge temps?

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

• Capacitor
Nee dat niet. Is gecheckt. Maar wat zou dan de POST-piepjes moeten veroorzaken.
En uitschakelen is iets anders dan sleep mode -.-

Verwijderd

Weet je zeker dat het geen tempertatuur-waarschuwings toontje is?

Coach4All was me voor..

Condensatoren op je moederbord al gechecked? Niet stiekum een sleepknopje op je toetsenbord zitten, wat zo nu en dan blijft hangen... Zou geen keyboardinput verklaren en "piepjes" omdat de keybuffer vol zit.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2009 19:44 ]

• YannickH
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-09-2025
ik zou het voorlopig eerder bij je toetsenbord zoeken dan bij je mobo.. probeer is een ander toetsenbord, zou al een hoop uitsluiten. die vastzittende sleep knop op je tobo was ook het eerste waar ik aan dacht :P

• Capacitor
Dat zou goed kunnen. Is een computer van mijn vriend, dus ik ben daar nu niet. Zal morgen even posten of het echt dat sleepknopje is geweest. In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.

• Maxxi
Even om het goed te begrijpen.
Hoe weet je dat de PC in sleep gaat? Omdat je dat in beeld ziet staan (Windows gaat in standby) , of omdat je beeldscherm op "standby" gaat.

In het laatste geval heb je denk ik een hardware probleem dat echt niks met sleepmode te maken heeft.
Vaak videokaart of voeding.

• Capacitor
Omdat het beeldscherm op standby gaat en omdat het powerledje begint te knipperen. Alhoewel het wel vaag is dat wanneer ik dan 1x op de power knop duw, ik weer beeld krijg maar windows wel afsluit.

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14-05 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Lars93 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:54:
Omdat het beeldscherm op standby gaat en omdat het powerledje begint te knipperen. Alhoewel het wel vaag is dat wanneer ik dan 1x op de power knop duw, ik weer beeld krijg maar windows wel afsluit.
Scherm op standby en knipperend ledje = dat je scherm geen input krijgt, dat krijg je ook als je gewoon je pc uitschakelt....

Maar als je 1x op power drukt en dat die dan afsluit, dat betekent dat er een ander probleem is...

Probeer is een clean-install van Windows of gewoon een live-cd...

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Capacitor
op die hiren's bootcd stond een mini windows xp. Bij het draaien van deze dezelfde problemen

• Capacitor
Temps heb ik nogmaals gecontroleerd. Cpu temps: 22 ~ 25 graden IDLE. 35 graden LOAD.
Shutdowntemp stond op 80 graden. Tempwarning is disabled

• Maxxi
Is in je eventlogs niks terug te vinden?
Zoniet dan zou ik echt (zoals ik al suggereerde) de voeding en videokaart testen.
Heb je nog een extra liggen om te testen?

Als je al aangeeft dat met de Live-cd je het zelfde probleem hebt is het inderdaad geen software probleem. (heeel misschien nog een driver isue)

Hoelang heb je Memtest laten draaien? Hij moet echt wel minimaal een uur of 6 draaien om zeker te weten dat dat het probleem niet is.

Eventueel zou je geheugen nog een te lage spanning kunnen hebben (check je specs van je geheugen, en vergelijk met je BIOS instellingen)

• Capacitor
Geheugen draait op 1.8 volt. Specs geven dit ook aan. Maar ga straks nog een BIOS reset doen. Verwacht daar ook niks van. Maar zal inderdaad nog even videokaart + voeding checken. Er is in ieder geval niets in de computer bijgezet, dus het ligt in ieder geval er niet aan dat de voeding het niet meer aankan.
Memtest heeft een nachtje gedraaid.

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17:02

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Lars93 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:54:
De powerknop van je pc of van je monitor?

Als het die eerste is, lijkt het wel alsof je videokaart er mee ophoudt. Vervolgens druk je de powerknop van je pc in waardoor die gaat afsluiten/standby gaat (afhankelijk van instelling). De videokaart krijgt dan ineens even een ander signaaltje waardoor je weer beeld krijgt.
Is dit een mogelijkheid?

• Capacitor
Powerknop van de PC ja. Maar dat verklaart niet de POST-piepjes/Keybuffer-piepjes en het niet werkende toetsenbord. Of jij hebt het mis of ik zit met meerdere problemen. Wat natuurlijk ook kan.

• Icephase

Icephase

Lars93 schreef op maandag 30 maart 2009 @ 16:36:
Powerknop van de PC ja. Maar dat verklaart niet de POST-piepjes/Keybuffer-piepjes en het niet werkende toetsenbord. Of jij hebt het mis of ik zit met meerdere problemen. Wat natuurlijk ook kan.
Probeer hier dan eerst meer duidelijkheid over te krijgen. POST-piepjes krijg je ook als je bijv. teveel toetsaanslagen maakt terwijl je CPU druk aan het rekenen is (gebeurde nog wel eens bij oude pc's) of als de boel was vastgelopen. Het niet werkende toetsenbord is hiervan ook een symptoom. Kan allemaal te maken hebben met het "vastlopen" van je videokaart.

Dus check je temps, check je overclocksettings (als dit van toepassing is), check je stroomvoorziening etc etc.

• Capacitor
temps goed, niet overklokt. Ga dalijk ook kijken naar voeding

• Capacitor
Waarschijnlijk ligt het aan het toetsenbord. Zonder toetsenbord start de computer gewoon op. Toetsenbord erin en je drukt op 1 bijvoorbeeld. Dan krijg ik een rij '1'en en dan sluit ie af. Heb bij de instellingen ook veranderd: Wat gebeurt er als er op de slaapknop wordt geduwd->Niets doen.
Maar het rare is er zit helemaal geen slaapknop op het toetsenbord. Er zit geen een speciaal knopje op. Dus dat is toch wel raar maar ben in ieder geval blij dat het probleem is opgelust.

Hoe de computer nou in sleep/standby mode ging zal me altijd een raadsel blijven

Groet,
Lars93

• Icephase

Icephase

Lars93 schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 09:54:
Waarschijnlijk ligt het aan het toetsenbord. Zonder toetsenbord start de computer gewoon op. Toetsenbord erin en je drukt op 1 bijvoorbeeld. Dan krijg ik een rij '1'en en dan sluit ie af. Heb bij de instellingen ook veranderd: Wat gebeurt er als er op de slaapknop wordt geduwd->Niets doen.
Maar het rare is er zit helemaal geen slaapknop op het toetsenbord. Er zit geen een speciaal knopje op. Dus dat is toch wel raar maar ben in ieder geval blij dat het probleem is opgelust.

Hoe de computer nou in sleep/standby mode ging zal me altijd een raadsel blijven

Groet,
Lars93
Met die 'slaapknop' wordt gewoon de knop op je computerkast, of de Standby-optie in Windows bedoeld als die aanwezig is. Niet een toets op je toetsenbord.
Pagina: 1