Laptop scherm blijft donker

Pagina: 1
Acties:

• onne
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:33
Hallo,

Ik heb het volgende probleem met m'n laptop (Asus V6V). Al een tijdje knipperde het scherm een beetje, door deze open en dicht te doen ging dat meestal weg. Laatst deed ik het scherm wat ruw open waardoor ik nu een groter probleem met het scherm heb.

De backlight doet niets wanneer het scherm normaal is opengeklapt (heel in de verte zie je dus het beeld op je scherm). Wanneer ik hem dichtklap doet het backlight het wel. Dit is bij een hoek van 45 graden tot 0 graden.

Ik heb het idee dat het aan de sensor ligt die bepaald of het scherm open of dicht is (maar waar zit zoiets??) of aan contactjes van de kabels tussen scherm en laptop.

Aangezien de garantie is verlopen heb ik zelf de schroevendraaier te hand genomen. Zie op de foto waar ik nu ben. Heb al deze sterkers goed aangedrukt maar zonder resultaat. Wat zou ik verder kunnen proberen? En waar zit die "sensor" die doorgeeft of het scherm open of dicht is (en dus aan of uit is).

Bijvoorbaat dank voor je reactie!

Afbeeldingslocatie: http://www.vvepartner.nl/IMG_0791%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vvepartner.nl/IMG_0792%20(Medium).jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.vvepartner.nl/IMG_0793%20(Medium).jpg

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit had ik ook met mijn MSI S260 notebookje. Omdat dat ding ook al een paar maanden buiten de garantie viel (uitgaande van 2 jaar garantie) heb ik hem zelf ook opengemaakt en gekeken of het aan de contactpunten lag. Dat was niet het geval, het bleek de inverter te zijn. Ik heb MSI gemailed en om een nieuwe inverter gevraagd. Toen ik die binnen had erin geschroefd en binnen een half uurtje had ik weer een prima werkend beeld.

Dat is nu zo'n goed half jaar geleden denk ik (wellicht nog wat langer) en het scherm werkt nog steeds meer dan prima.

Mail Asus eens en vraag of ze je zo'n ding kunnen sturen :)

Verwijderd

die sensor is meestal een klein pinnetje. die kan of bij het toetsenbord zitten of aan de rand van het scherm

• onne
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:24:
die sensor is meestal een klein pinnetje. die kan of bij het toetsenbord zitten of aan de rand van het scherm
Ja vaak wel inderdaad, op de Asus echter niet vandaar de vraag hoe dat daar zit?
Heb hier een Dell daar zit het volgens mij met een optisch zoekertje.. maar ook dat heeft de asus niet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:28
onne schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:31:
[...]

Ja vaak wel inderdaad, op de Asus echter niet vandaar de vraag hoe dat daar zit?
Heb hier een Dell daar zit het volgens mij met een optisch zoekertje.. maar ook dat heeft de asus niet.
Dell heeft in de nieuwere modellen een schakelaar in de scharnier, de optische 'zoeker' is alleen voor helderheid van je backlight, niet voor het aan/uit schakelen.

• onne
Terw_Dan schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:24:
Dit had ik ook met mijn MSI S260 notebookje. Omdat dat ding ook al een paar maanden buiten de garantie viel (uitgaande van 2 jaar garantie) heb ik hem zelf ook opengemaakt en gekeken of het aan de contactpunten lag. Dat was niet het geval, het bleek de inverter te zijn. Ik heb MSI gemailed en om een nieuwe inverter gevraagd. Toen ik die binnen had erin geschroefd en binnen een half uurtje had ik weer een prima werkend beeld.

Dat is nu zo'n goed half jaar geleden denk ik (wellicht nog wat langer) en het scherm werkt nog steeds meer dan prima.

Mail Asus eens en vraag of ze je zo'n ding kunnen sturen :)
Bedankt voor je reactie,
Inverter dacht ik ook aan, maar omdat het beeld wel gewoon werkt onder een hoek van < 45 graden lijkt me dat vreemd. Of was dat bij jou ook het geval?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

onne schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:33:
[...]

Bedankt voor je reactie,
Inverter dacht ik ook aan, maar omdat het beeld wel gewoon werkt onder een hoek van < 45 graden lijkt me dat vreemd. Of was dat bij jou ook het geval?
De inverter is er puur en alleen voor de backlight. Een CCFL werkt doorgaans op iets van 600V of meer, dus daar moet een inverter tussen zitten. Het beeldsignaal gaat over een compleet andere kabel. Juist als je wel beeld hebt, maar heel donker dan is 100% zeker je backlight stuque.

• onne
Terw_Dan schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:36:
[...]

De inverter is er puur en alleen voor de backlight. Een CCFL werkt doorgaans op iets van 600V of meer, dus daar moet een inverter tussen zitten. Het beeldsignaal gaat over een compleet andere kabel. Juist als je wel beeld hebt, maar heel donker dan is 100% zeker je backlight stuque.
Ja begrijp ik, maar m'n backlight doet het wel onder een kleinere hoek. Echt stuk is die dus niet, hij gaat alleen niet op het goede moment aan ;) toch?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

onne schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:37:
[...]

Ja begrijp ik, maar m'n backlight doet het wel onder een kleinere hoek. Echt stuk is die dus niet, hij gaat alleen niet op het goede moment aan ;) toch?
Dat deed de mijne ook. Als je er op een precieze manier druk op zette dan gaf hij wel eens licht. Dat duurde overigens niet zo heel lang, dat werkte een paar dagen en toen was 't ding dood :(

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik zou eens proberen te "rommelen" aan de kabels bij de scharnier punten. Er zit namelijk gewoon ergens iets los of er zit een breukje in een van je kabeltjes..

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:10
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:24:
Misschien vroeger, de enige laptop waar ik dat zie is een veel te goedkope Acer, net zoals de oplossing om zo te kijken of het scherm dicht is O-)

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 29 maart 2009 @ 19:04:
[...]

Misschien vroeger, de enige laptop waar ik dat zie is een veel te goedkope Acer, net zoals de oplossing om zo te kijken of het scherm dicht is O-)
fout;) Ik heb een Dell latitude d610 met zo'n pinnetje en zelfs HP laptops hebben die pinnetjes nog;)
Pagina: 1