Is printer delen via dual router mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
De situatie is vrij eenvoudig.

Ik heb Versatel en KPN als provider.
Alletwee komen ze natuurlijk apart binnen via aparte modems en aparte routers.
Op één van de routers (KPN) zit een netwerkprinter.
Nu kan je wel telkens de kabel van de printer in de juiste router zetten maar is het niet eenvoudiger om een dual router aan te schaffen, daar beide providers op binnen te laten komen en de printer op één van de lan-aansluitingen te zetten?
Is dan de printer niet altijd te benaderen of stel ik het wel heel eenvoudig (misschien te)?

Nog even een kleine noot. Voor de bedrijfsvoering is het van belang dat de abonnementen van beide providers overeind blijven.

Greetz, Bignose

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Je kan toch gewoon beide lan netwerken aan elkaar knopen. En op beide routers portforward aan te zetten ?

Je moet alleen even rommelen met je DHCP (uit)

• Bignose
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
raymonvdm schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:08:
Je kan toch gewoon beide lan netwerken aan elkaar knopen. En op beide routers portforward aan te zetten ?

Je moet alleen even rommelen met je DHCP (uit)
Hoi Raymon,

Bedankt voor je reactie maar ik heb toch nog even een paar opmerkingen.
Misschien is het voor jouw 'gewoon' omdat het alledaagse kost is maar voor mij niet.

Daaarnaast moet het zo zijn dat als de ene provider een storing heeft, automatisch de andere wordt ingeschakeld en vice versa.
Als je ze aan elkaar koppelt dan is dat laatste probleem toch niet opgelost, of wel?

Greetz, Bignose

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-03 16:44
idd lijkt een dual router me makkelijker, dan gebeurt dat omschakelen automatisch

Andere opties:
- Hang je printer aan de switch, zodat t niet uitmaakt welke router je gebruikt
- Knup beide routers in je netwerk, en schakel softwarematig over op de 2e provider als je 'hoofdlijn' down is.

Maar goed, dat zijn natuurlijk workarounds, dual router is t mooiste.