Ik heb zojuist een Core i7 systeem in elkaar gezet, alleen als ik het systeem opstart, begint de cooler meteen op z'n hardste te draaien. Nou is dat niet zo raar, maar hij blijft dit ook tijdens het boot proces van het OS doen... Is er misschien iets aan de hand?
Verwijderd
Je moet even wat meer details van je systeem noemen, en in je BIOS alles goed instellen..
Je zal wat meer informatie moeten vrijgeven.
Heb je CPU temperatuur in de bios bekeken ?
Heb je stock cooler ?
Wat voor moederbord ?
Ik denk dat de cooler niet goed gemonteerd zit, hij daardoor te heet word en de fan op 100% gaat draaien.
Heb je CPU temperatuur in de bios bekeken ?
Heb je stock cooler ?
Wat voor moederbord ?
Ik denk dat de cooler niet goed gemonteerd zit, hij daardoor te heet word en de fan op 100% gaat draaien.
Kijk eens in je BIOS of alle instellingen wel goed staan. Kan goed zijn dat de snelheid van de Koeler niet op iets dergelijks als 'AUTO' staat maar op max. Dit kan je waarschijnlijk gewoon simpel veranderen. Mocht dat geen oplossing bieden dan kan je eens gaan zoeken naar reviews/eigenaren van hetzelfde moederbord die ook dat probleem met de stock koeler hebben.
Een andere, softwarematige, oplossing kan bijvoorbeeld Speedfan zijn, daarmee kun je gemakkelijk instellen hoe hard de koeler moet draaien (in percentages)
Een andere, softwarematige, oplossing kan bijvoorbeeld Speedfan zijn, daarmee kun je gemakkelijk instellen hoe hard de koeler moet draaien (in percentages)
één is geen, twee is één
Verwijderd
Als het niet aan je temperatuur licht (<60) dan kun je de snelheid van de fan als het het goed is gewoon instellen in het bios, of met speedfan of een ander programma.
De i7 zit op een MSI X58 Pro. Toen ik het systeem voor het eerste startte, begon hij na een tijdje al langzamer te draaien dus misschien zit de koeler niet meer goed. Maar ik zal eerst eens in de bios kijken of ik iets kan vinden.
Probeer eerst zelf eens uit te zoeken waar dit probleem vandaan kan komen, ipv een topic te openen zonder te melden wat je zelf al hebt gedaan of de specs van je systeem.
Dit topic gaat op slot omdat het niet voldoet aan het PMG Beleid. Neem dat eens door, mocht je vervolgens nog tegen zaken aanlopen kun je een nieuw topic openen, maar geef dan wel aan wat je hebt gedaan etc.
Dit topic gaat op slot omdat het niet voldoet aan het PMG Beleid. Neem dat eens door, mocht je vervolgens nog tegen zaken aanlopen kun je een nieuw topic openen, maar geef dan wel aan wat je hebt gedaan etc.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()