Beeldschermstuurprogramma reageert niet meer en is hersteld

Pagina: 1
Acties:
  • 3.677 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-06 11:00
Ik had een 100% stabiel systeem waarvan de opslag te weinig werd. Afgelopen maand heb ik dan ook 2 extra harde schijven besteld en in m'n pc ingebouwd, samen met 2 nieuwe repen geheugen. Doordat het totale geheugen toen 4GB werd heb ik er Vista 64bit op gezet (oude situatie had Win XP x86). Het enige waar ik de pc voor gebruik is World of Warcraft en af en toe nog eens een ander spel. De pc wordt ook als Media Center gebruikt.

Na de installatie sprong World Of Warcraft na een kwartier op zwart en kwam het bureaublad in zicht met de melding "Beeldschermstuurprogramma NVLDDMKM reageert niet meer en is hersteld". Vervolgens kwam dan WoW weer in beeld en kon je weer verder spelen voor ± 10 sec. en dan herhaalde de fout zich totdat de pc opnieuw werd opgestart. Op zich leek het een simpel driverprobleem, maar na alle drivers (alle, BIOS, videokaart, moederbord, etc) geupdate te hebben bleef het probleem zich voordoen. Toen Vista 32bit geinstalleerd en het probleem bleef bestaan. Met 32- of 64bit had het dus niets te maken. Toen Windows x64 erop gezet en toen werden het vastlopers, i.p.v. de meldingen.

De situatie voor alle updates:

- Windows XP x86
- Core 2 Duo E6600
- Asus P5N32e-SLI PLUS
- 2x1GB Kingston DDR2 (van de QVL)
- XFX GeForce 8800GTS (640MB)
- 1x500GB WD
- 1x250GB Samsung
- 700Watt Thermaltake Toughpower
- Pinnacle pctv 110i
- Antec P180
- Samsung 226BW
- Sony Bravia KDL40D3500

En na de updates (updates in bold):

- Windows Vista x64
- Core 2 Duo E6600
- Asus P5N32e-SLI PLUS
- 4x1GB Kingston DDR2 (allemaal van de QVL en allemaal hetzelfde type)
- XFX GeForce 8800GTS (640MB)
- 1x500GB WD
- 1x250GB Samsung
- 2x1TB Samsung Spinpoint
- Pinnacle pctv 110i
- Antec P180
- Samsung 226BW
- Sony Bravia KDL40D3500

Na bijna 2 weken zoekwerk bleek dat het nVidia probleem zich op tienduizenden pc's voordoet, en een echte oplossing heb ik niet kunnen vinden. De ene raad het loskoppelen van de 2e monitor aan, de ander het verminderen van het geheugen t/m terugklokken van de videokaart. Heel af en toe werkt zo'n oplossing bij iemand, maar meestal niet. Omdat ik het na 2 weken wel erg beu was heb ik ten einde raad maar nieuwe onderdelen voor mn pc besteld. Een nieuwe kast, nieuwe videokaart en nieuwe processor. De videokaart omdat ik daar het probleem in zocht en de processor om up to date te zijn en de kast om betere temps te halen.

De huidige situatie (updates in bold):

- Windows Vista x64 (verse installatie)
- Core 2 Duo E8500
- Asus P5N32e-SLI PLUS
- 4x1GB Kingston DDR2 (allemaal van de QVL en allemaal hetzelfde type)
- ATI Radeon HD4850 X2 2GB
- 1x500GB WD
- 1x250GB Samsung
- 2x1TB Samsung Spinpoint
- Pinnacle pctv 110i
- Lian Li 7110
- Samsung 226BW
- Sony Bravia KDL40D3500

Met een compleet ander merk videokaart moet het probleem weg zijn. En inderdaad, de nvlddmkm melding komt niet meer. Het is nu "het beeldschermstuurprogramma ATIKMDAG reageert niet meer en is hersteld". AARRGGHH. Alleen is het nu binnen 1 minuut na het opstarten van WoW en niet meer na 15 minuten. Ik ben er dus op achteruit gegaan en ik ben de wanhoop echt nabij. :'(

Samenvattend wat er gedaan is:

- Windows Vista x64 (telkens een verse installatie, probleem blijft bij XP x64, Vista x86 en Vista x64)
- Core 2 Duo E8500 (compleet nieuwe processor)
- Asus P5N32e-SLI PLUS (nieuwste BIOS erop gezet, temps waren per situatue 30c, 30c, 30c)
- 4x1GB Kingston DDR2 (memtest x84 volledig gedraaid, geen fouten. Geheugen is van QVL)
- ATI Radeon HD4850 X2 2GB (nieuwste drivers, XFX was 30c idle 70c load, ATI is 52c idle, ? load)
- 1x500GB WD
- 1x250GB Samsung
- 2x1TB Samsung Spinpoint (SMART monitoring moest aan op erop te kunnen installeren)
- 700Watt Thermaltake Toughpower (geen probleem tot voor de 1e update en wattage is genoeg)
- Pinnacle pctv 110i
- Lian Li 7110 (volledige cablemanagement en 6 12cm fans. Temp is ±30c idle, load nog niet gemeten)
- Samsung 226BW
- Sony Bravia KDL40D3500 (al losgetrokken, maakt geen verschil en aangezien pc als media center werkt ook niet echt handig om losgekoppeld te hebben)

Ik heb mezelf al blauw gezocht naar oplossingen, maar nu kom ik er echt niet meer uit. Het enige wat ik nu kan concluderen is dat het videokaart driver probleem niet gerelateerd is aan de videokaart en dat lijkt me op mijn beurt weer heel erg eigenaardig.. Het enige wat ik wil is normaal gamen. Films (t/m blu ray) afspelen geeft geen foutmelding. Hoe moet ik nu verder? Ik kan onderdelen blijven vernieuwen, maar dan moet het wel een oplossing geven. Alle overtollige onderdelen die nu de kast in gaan liggen verstoffen had ik beter kunnen houden want ik ben er alleen maar op achteruit gegaan. Gamen is nu onmogelijk door het elke 10 seconden herstellen van het beeldschermstuurprogramma. Wie heeft er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
Updates (even apart, anders wordt het erg onoverzichtelijk):

- TDR in Vista uitgezet en op delay gezet. Nog steeds de vastlopers, maar geen melding.

- Nieuwe update van RAID drivers en Audio drivers. Geen verschil.

Zou het zin hebben het moederbord te vernieuwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-07 23:12
Hmm. Als ik zo je post bekijk zou ik even proberen je tv-kaart eruit te halen, aangezien dat een van de weinige dingen is die je nog niet gedaan lijkt te hebben. Misschien levert die wat compatibiliteitsproblemen met een graka op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blastpe
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:27
Als de problemen begonnen zijn met het toevoegen van geheugen en harde schijven, dan zou ik daar als eerste kijken. Als je die 2 nieuwe geheugen modules weer verwijdert wat gebeurt er dan? zelfde geldt voor je nieuwe harde schijven.
b.t.w welk Kingston geheugen heb je?

[ Voor 12% gewijzigd door Blastpe op 31-03-2009 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magel725
De tv-kaart heb ik er al uitgehaald, maar dat ben ik vergeten te vermelden. Het geheugen en de harde schijven zijn ook losgekoppeld geweest en dat maakte geen verschil. Toen ik even met XP 32bit heb gewerkt draaide die stabiel, dit was echter alleen heel even om nog wat last minute backups te doen.

De TDR melding treed in werking doordat de grafische kaart de gegevens niet snel genoeg update en Vista vermoed dat de kaart hangt. Het enige wat ik nog kan bedenken wat overblijft is dat het moederbord (nForce chipset 680) ergens een probleem geeft mbt timingsproblemen. Ik heb dan ook een nieuw moederbord besteld (Asus P5Q Pro). Dat is de laatste mogelijkheid die ik nog kan bedenken, omdat al het andere al vervangen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291159

Beetje oude post , maar hoor graag of je dit probleem nog opgelost hebt gekregen.
Zoals je al zei is het een probleem waar VEEL mensen mee zitten en er lijkt geen oplossing voor ?
Behalve dan terug te gaan naar windows xp , maar dat zie ik in 2010 niet echt meer als optie met mijn
high end game pc met dx 10 graka (ja ik heb dit probleem ook met mijn nvidia sli en Os Vista)

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336155

Ik had het zelfde probleem
Met een AMD4 core.
Wat je kunt doen is via msconfig > computer opstarten > Geavanceerde opties >Aantal processoren op 1 zetten.
Herstart en probleem is voorbij. AMD zegt dat het niet aan de driver ligt.
Zie http://support.amd.com/us...pondingerrormessages.aspx
Ook de clock snelheid van je vga aanpassen met 10 %. 800 ipv 850 bijv via ATI overdrive.
Dat scheelt enorm.
Ik heb inmiddels 2 proc aan gezet en geen enkele keer meer de fout gekregen.
Laat even weten wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• udybees
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-11-2024
kaart naar beneden clocken of 3 van de 4 CPU cores uitzetten lijkt mij toch een non oplossing???!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Je start dan alleen niet meer op met 4 cores, die je overigens eerst zelf eerst had moeten veranderen want normaal staat hij al op 1.

Ik heb het probleem ook, ik las op internet dat je je extra monitoren uit moet zetten en dat het probleem dan verholpen was maar dit werkte niet bij mij, het probleem kwam wel wat later dan anders.

Ook de kloksnelheid verhogen hielp niet, en verlagen ga ik hem niet!

Iemand nog mogelijke oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-07 15:43
we hadden het hier ook met een laptop die bevriest vooral met de muis en dan melding kreeg en het beeldschermstuurprogramma werd hersteld de bug bleek tezitten in vista wij zijn naar windows7 gegaan geen problemen meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwertyuio
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-03 14:28
Ik had het probleem eerst nooit maar nu ik een keer mijn werkgeheugen eruit heb gehaald krijg ik hier last van, en het gebeurt vrijwel altijd na 5 minuten gamen dus ik heb helemaal niets meer aan mijn videokaart zo!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353756

ik had hetzelfde probleem met een splinternieuw systeem. ik heb alle onderdelen een voor een getest in hetzelfde systeem van mijn broer. toen bleek het werkgeheugen niet goed te functioneren. hij gaf gelijk dezelfde melding. 8)7
ik heb het werkgeheugen vervangen en nu is het goed!

ik hoop dat dit voor jullie ook werkt. ik weet hoe frustrerend dit is |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickatchoo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

pickatchoo

Hardcore Lurker!

zelf hetzelfde probleem gehad, draaide lange tijd stabiel met windows 7 home premium x64, 4x2GB Corsair 1066 geheugen en een GTX285. Nooit problemen mee gehad... Totdat ik omwille van de herrie onder load van de GTX285 ben overgestapt op een HD5870. Clean install, WoW installeren, spelen.... en binnen 20 minuten een eerste melding, nog geen 2 minuten later een BSOD. En dat wist m'n -tot dan toe- heerlijke windowsbakje na iedere reboot weer voor elkaar te krijgen...

Urenlang lopen zoeken op internet, geheugenvoltage veranderd, timings omgegooid, geheugen verwisseld, meerdere drivers (met en zonder catalyst CC), BIOS geupdate, meerdere clean installs en meerdere BSOD's verder uit pure wanhoop m'n BIOS compleet gereset.

Dat laatste heeft tot nog toe gewerkt. "al" een week geen crashes of meldingen meer.
Nadeel is wel dat ik als de dood ben om ook nog maar iets in m'n BIOS te tweaken want ik heb echt totaal geen zin meer in die random crashes etc.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:39
ik zit nu met precies hetzelfde net gebouwd systeem, en dus onstabiel systeem. I7860, msi p55 gd65, Sapphire Toxic hd4870 1gb, ocz 1333 lv, corsair tx650. OS win7 Ult. 64bit.
Zelfde melding en vervolgens al meerdere BSOD gehad. 3x atikmpag.sys 0x00000116 etc. Daarnaast ook memory management 0x0000001A. Pus nog een 0x00000050. Heerlijk allemaal.
Mijn enige oplossing tot nu toe lijkt me xp pro clean instal en daarna weet ik of win 7 probleem is. Zo niet toch dan ddr switchen en dan upgrade naar win7 ult. (ik heb upgrade versie). De Bios is redelijk up to date (1.6 vs 1.7), alle andere hardware drivers ook net geïnstalleerd, mede ook de ati drivers meerdere malen.
Radeloos verblijf ik :? in afwachting dat iemand meer weet.
Groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:52

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Schopje! En hopelijk een bijdrage in het oplossen ;)

Ik had sinds 2 maanden ook dit probleem en heb het gisteren eindelijk op weten te lossen. Ik kreeg de BSOD steevast bij het afspelen van internet filmpjes, niet bij gamen.

Ik had ongeveer tegelijkertijd een nieuwe kaart geplaatst (Gigabyte HD5870) en Flash geupgrade naar de 10.1 beta. Daar gamen prima ging ben ik het al die tijd in flash gaan zoeken. Flash verwijderd en opnieuw geinstalleerd, hetzelfde voor de videokaart drivers, niets hielp. Naar nu blijkt onterecht Flash de schuld gegeven, het BIOS van de kaart bleek de boosdoener....

Het blijkt dat Gigabyte met de HD5870 een brakke BIOS heeft geleverd die elke keer voor de BSOD zorgde als filmpjes de hardwareacceleratie aanspraken. Ik heb nu de kaart geflashed naar BIOS F8 en alle problemen (ook de Windows indexering wilde niet) zijn opgelost.

De kaart is idle nu stiller en draait nog maar op 157 Mhz en in bijvoorbeeld 3Dmark Vantage heb ik er ineens 1000 punten bij :)

Dus: voor mensen met dezelfde BSOD, kijk niet alleen naar de rest van je systeem qua geheugen en BIOS, maar of er ook niet niet een update is voor je videokaart BIOS!

Specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.