Toon posts:

OpenGL 1.5 vs 2.0 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nieuwe een PC met een Nvidia GTX 280 aangeschaft. Echter mijn belangrijskte software, Avid Media Composer 3.0, bleek deze videokaart (nog) niet te ondersteunen. Na wat gegoogle heb ik het aan de praat gekregen door met behulp van RivaTuner de OpenGL version-string van die videokaart te overriden naar OpenGL 1.5. Daarna werkte Avid vlekkenloos.

Ik vraag me echter af wat deze fix voor consequenties heeft voor de rest van mijn software. Ik neem aan dat nu voor alle software die ik draai OpenGL geforced is op 1.5. Heeft dit grote gevolgen voor de performance, van bijvoorbeeld Adobe CS4, of Maya 2009?

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Zou je dit niet gewoon real life zelf even kunnen testen? Lijkt me niet al te veel moeite toch.

Even rondkijken leverde het volgende op:
On Mac OS X 10.4.11 and higher, Microsoft® Windows® XP, and Microsoft® Vista® systems, display card drivers that support OpenGL 2.0 or higher are required to take advantage of OpenGL support in After Effects.
Bron: http://www.adobe.com/products/aftereffects/opengl.html

Áls OpenGL 1.5 wordt geforceerd, dan werkt het programma gewoon niet meer?

Verwijderd

Topicstarter
After effects leek het nog prima te doen nadat OpenGL 1.5 was geforceerd. Maar misschien zonder OpenGL support dus...