Ubuntu crasht bij installatie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-03 08:43
Hallo,

Omdat ik helemaal gek wordt van windows (na een half jaar is de installatie alweer traag als dikke .....) wou ik Ubuntu proberen.

Enfin, ik dus versie 8.10 van de website afgeplukt (zowel de normale als de 64 bit versie, heb een AMD 64 3800). Bij de normale versie crasht ie als ik install gedrukt heb en hij klaar is met laden (krijg de pointer nog wel te zien), bij de 64 bit versie crasht ie op hetzelfde moment (maar heeft ie al wel de background geladen). Ook de preview doet hij niet, dan blijft hij op hetzelfde moment hangen. Ik wou hem dual boot installen (had er al een partitie voor aangemaakt.

Ik heb het gevoel dat dit aan mn hardware ligt (computer is ondertussen toch ook al 3 jaar oud), maar ik heb alle ubuntu supported hardware doorgekeken, en alles zou supported moeten zijn.

Wellicht kunnen jullie me verlossen? Ik heb op mn werk ook even met ubuntu gewerkt, en daar beviel het heel goed dus wilde het thuis eigenlijk ook wel doen O-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat bedoel je met 'crasht'? Crasht de installer of het hele systeem? En als je een installatie in text-modus probeert? Als je systeem crasht, kun je dan nog wel de console bereiken? Zo ja, wat staat er in syslog?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
Hij crasht als in de vorm van dat hij niet meer reageert. Mn toetsenbord doet het niet, de muis ook niet (staat wel aan). Syslog kan ik ook niet inkomen.

En die textmodus? hoe kom ik daarin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-08 08:24

PowerSp00n

There is no spoon

Je hebt op de standaard CD de safe graphics mode, als je de alternatieve Ubuntu Installatie CD download heb je ook een text-mode. Wil je er dus zeker van zijn download dan even de alternatieve CD en probeer het daar eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endeavor334
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-08-2021
Vertel eens wat meer over je systeem. Merk Moederbord, RAM, grafische kaart, etc.
hoe is je toetsenbord aangesloten? via USB, zoja staat dan ook in het bios 'support for legacy USB' aan? Is je Bios up-to-date?

Voor elk probleem is er een oplossing. Dus dat is het probleem niet. De oplossing dat is het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
endeavor334 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:09:
Vertel eens wat meer over je systeem. Merk Moederbord, RAM, grafische kaart, etc.
hoe is je toetsenbord aangesloten? via USB, zoja staat dan ook in het bios 'support for legacy USB' aan? Is je Bios up-to-date?
Ik heb een Asus moederboerd, 2gigabyte ram (400mhz, volgens mij kingston, in ieder geval geen vaag b-merk), een nvidia 7800 gt grafische kaart, 2 maxtor harde schijven, een M-audio geluidskaart (revolution 7.1) en een d-link netwerkkaart. Die laatste twee heb ik opgezocht op de ubuntu site, maar die zouden gewoon het moeten doen (en dus niet in de weg moeten liggen, daar was ik al een beetje bang voor omdat ze niet echt nieuwste van het nieuwste zijn).
Mn moederbord is gewoon aangesloten, zoals standaard. Bios heb ik nooit geupdate, daar waag ik me niet aan :+ .
Ik werk wel vanaf een 26 inch tv, maar dat zou volgens mij geen problemen moeten geven (heb zo ook altijd windows geïnstalleerd, en ubuntu geeft ook gewoon beeld. Ook als ie gecrashed is geeft ie gewoon beeld).

Ik zal morgen de textmodus even proberen, wellicht dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het klinkt misschien dom, maar probeer de CD image eens op een DVDr te fikken
ik kreeg het ook niet geinstalleerd en via een DVD-R lukte het zonder enig probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lammert
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-09 11:50
Iets meer info over je "Asus moederbord" zou wel welkom zijn ;)

Iets wat mij al enkele keren heeft geholpen met Intel sata chipsets: in het opstartscherm van de live CD het volgende toevoegen aan de opstart regel (op F6 drukken geloof ik): all-generic-ide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
PowerSp00n schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:39:
Je hebt op de standaard CD de safe graphics mode, als je de alternatieve Ubuntu Installatie CD download heb je ook een text-mode. Wil je er dus zeker van zijn download dan even de alternatieve CD en probeer het daar eens mee.
De gewone cd doet toch ook text-modus? Als je in het eerste menu (dus als de cd net gestart is) een paar keer op ESC drukt kom je in text-modus.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
lammert schreef op maandag 30 maart 2009 @ 00:56:
Iets meer info over je "Asus moederbord" zou wel welkom zijn ;)

Iets wat mij al enkele keren heeft geholpen met Intel sata chipsets: in het opstartscherm van de live CD het volgende toevoegen aan de opstart regel (op F6 drukken geloof ik): all-generic-ide
Ik heb een asus A8-NE met een nForce 4 aan boord.

En voor de tekst mode, ook hier crashte hij bij mij :| . Probeer het zo nog een keertje...

/edit: hij kwam nu iets verder, kreeg een pointer ipv het kruisje te zien. Voordat ik weer in het menu komt vraagt ie om een kernel, moet ik daar nog iets mee of doorenteren?

[ Voor 14% gewijzigd door lijphoofd op 30-03-2009 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daft_dutch
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 21:46

daft_dutch

>.< >.< >.< >.<

acpi misschien
opstarten met de optie acpi=off
intikken bij het bootscherm
Ik heb ubuntu niet maar er moet een help aanwezig zijn bij de boot voor die opties.

>.< >.< >.< >.<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
lijphoofd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 22:38:
Ik heb een Asus moederboerd, 2gigabyte ram (400mhz, volgens mij kingston, in ieder geval geen vaag b-merk), een nvidia 7800 gt grafische kaart, 2 maxtor harde schijven, een M-audio geluidskaart (revolution 7.1) en een d-link netwerkkaart. Die laatste twee heb ik opgezocht op de ubuntu site, maar die zouden gewoon het moeten doen (en dus niet in de weg moeten liggen, daar was ik al een beetje bang voor omdat ze niet echt nieuwste van het nieuwste zijn).
Niet het nieuwste van het nieuwste is vaak een voordeel, de drivers bestaan vaak al lang, worden goed onderhouden en zijn daardoor zeer stabiel.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download eens de boot only cd van Ubuntu, dus waarbij Ubuntu wordt opgestart zonder de software op je HDD te installeren. Als dit wel goed werkt (beeld, geluid, toetsenbord, muis) weet je in ieder geval al weer meer. Of je wacht nog even tot 23 april op versie 9 van Ubuntu..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Laatst online: 19:17

BCC

En draai eens de memtest van de Ubuntu CD en de CRC checker. Die staan er niet voor niet op ;)

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
Ik ben door de nieuwe versie (onder het motto nieuwe ronde nieuwe kansen ;)) het maar weer opnieuw geprobeerd.

Ik heb bovenstaande adviezen meegenomen; bios geupdate (mn moederbord is trouwens een Asus a8ne-fm kwam ik achter, gewoon een fujitsu siemens...), bestand op een dvd-rw gebrand.

Daarna disk check en mem check uitgevoerd; geen fouten. Ik denk mooi, dus de installatie runnen.

Ik kwam wat verder dan eerst, kreeg de tijdzone vraag te zien. Crash echter op het volgende scherm.
Bij de volgende poging crashte hij bij het op next drukken in dit scherm.

Ik krijg het gevoel dat de computer gewoon een X-tijd neemt na de installatie en vervolgens crasht... Na ongeveer 20 seconden dat ik mn muis niet meer kan bewegen stopt de dvd-speler met lezen (doet hij ook bij de try out versie zeg maar).

Weten jullie toevallig waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crakie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02-09 11:29

Crakie

I want my board back, Lance

Ik sluit me aan bij Daft Dutch: acpi en dergelijke uitzetten. Dat doe je door bij het bootmenu van cd F6 (denk ik, iets met bootoptions) in te drukken en voor de twee streepjes (--) in te voegen:

code:
1
acpi=off noapic nolapic pci=biosirq

Ik heb jaren met die kernel parameters moeten booten, tot 8.04 geloof ik. Toen was de Linux-kernel opeens lief voor mijn mobo.

Verder is 8.10 niet de meest recente versie. 9.04 is net uit. Ook het proberen waard. En natuurlijk de 'alternate' (text based installer) cd. Ook jaren moeten gebruiken om Ubuntu te installeren, LiveCD werkte nooit, maar de geïnstalleerde versie wel.

Deze signature is strikt genomen langer dan noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lijphoofd
Crakie schreef op maandag 27 april 2009 @ 22:48:
Ik sluit me aan bij Daft Dutch: acpi en dergelijke uitzetten. Dat doe je door bij het bootmenu van cd F6 (denk ik, iets met bootoptions) in te drukken en voor de twee streepjes (--) in te voegen:

code:
1
acpi=off noapic nolapic pci=biosirq

Ik heb jaren met die kernel parameters moeten booten, tot 8.04 geloof ik. Toen was de Linux-kernel opeens lief voor mijn mobo.

Verder is 8.10 niet de meest recente versie. 9.04 is net uit. Ook het proberen waard. En natuurlijk de 'alternate' (text based installer) cd. Ook jaren moeten gebruiken om Ubuntu te installeren, LiveCD werkte nooit, maar de geïnstalleerde versie wel.
Ik heb het gister geprobeerd met versie 9.04. Ook heb ik het gister geprobeerd met acpi uit, en een keer met twee andere opties uit. Ook dit deed het niet. Zal vanavond wat andere combinaties proberen...
Pagina: 1