Zoals vele medetweakers mag ik mijzelf een tevreden gebruiker van Linksys netwerkproducten noemen. De setting is als volgt: Casema (Ziggo right?) Internet die binnenkomt via een modem. Deze Motorola SBV5121E is aangesloten per UTP op een Linksys WRT5GC router.
Dit werkte allemaal naar behoren zonder veel instelwerk, prima. Maar toen TS toch wat wilde doen aan de matige WLAN ontvangst en hij aannam dat de antenne vervangbaar was ging het mis. Lang verhaal kort, de WLAN-functionaliteit is onbruikbaar en een WAG354C kwam van Marktplaats.
Direct na het aansluiten en het intikken van 192~ kwam de ontnuchtering. De hoeveelheid geboden instellingen werken nogal intimiderend en na het nodige afstruinen van oplossingen via G en T.net vraag ik bij deze mensen om raad die er wél wat van afweten, jullie.
Enfin, ik weet dat de WAG een Gateway is en de WRT een router, maar klopt het dat een gateway meer kan dan een router?
De bepalende opties zijn:
Anyway, moet ik hier weer gewoon een router aanschaffen of kan dit werken? Van de mogelijke opties zoals in de bovenstaande tabel staan heb ik in de categorie Capsulation alles reeds geprobeerd. Wie heeft hier ervaring mee en/of kan cq. wil uitleggen waar ik de mist in fiets?
Mijn dank in advance is groot.
Dit werkte allemaal naar behoren zonder veel instelwerk, prima. Maar toen TS toch wat wilde doen aan de matige WLAN ontvangst en hij aannam dat de antenne vervangbaar was ging het mis. Lang verhaal kort, de WLAN-functionaliteit is onbruikbaar en een WAG354C kwam van Marktplaats.
Direct na het aansluiten en het intikken van 192~ kwam de ontnuchtering. De hoeveelheid geboden instellingen werken nogal intimiderend en na het nodige afstruinen van oplossingen via G en T.net vraag ik bij deze mensen om raad die er wél wat van afweten, jullie.
Enfin, ik weet dat de WAG een Gateway is en de WRT een router, maar klopt het dat een gateway meer kan dan een router?
De bepalende opties zijn:
| Internet Connection Type |
| Encapsulation: RFC 1483 Bridged /RFC 1483 Routed/ RFC 2516 PPPoE /RFC 2364 PPPoA /Bridge Mode Only |
| VC Settings |
| Multiplexing: LLC / VC |
| Qos Type: UBR / CBR / VBR |
| PCR Rate: 0 cps |
| SCR Rate: 0 cps |
| Autodetect: Enable / Disable |
| Virtual Circuit: VPI (Range 0~255) = 0 |
| VCI (Range 32~65535) = 35 |
| DSL Modulation: MULTIMODE / T1.413 / G.DMT / G.LITE / ADSL2 / ADSL2+ |
| PPPoE Settings (hier iets invullen is lastig, is al gedaan bij de modem) |
| Service Name: |
| User Name: |
| Password: |
| Connect on Demand: Max Idle Time Min |
| Keep Alive: Radial Period Sec. |
| Optional Settings |
| (required by some ISPs) |
| Host Name: |
| Domain Name: ?? |
| MTU: Auto |
| Size: 1492 |
| Network Setup |
| Router IP |
| Local IP Address: 192.168.1.1 |
| Subnet Mask: 255.255.255.0 |
| Network Address |
| Server Settings (DHCP) |
| Local DHCP Server: Enable Disable DHCP Relay |
| DHCP Relay Server: . . . |
| Starting IP Address: 192.168.1.101 |
| Maximum Number of DHCP Users: 49 |
| Client Lease Time: minutes (0 means one day) |
| Static DNS 1: . . . |
| Static DNS 2: . . . |
| Static DNS 3: . . . |
| WINS: . . . |
Anyway, moet ik hier weer gewoon een router aanschaffen of kan dit werken? Van de mogelijke opties zoals in de bovenstaande tabel staan heb ik in de categorie Capsulation alles reeds geprobeerd. Wie heeft hier ervaring mee en/of kan cq. wil uitleggen waar ik de mist in fiets?
Mijn dank in advance is groot.
Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)