Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

PC freezed, OS onafhankelijk

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Sinds kort (een maandje ofzo) heb ik last van freezes. Het beeld blijft stilstaan, de PC blijft aanstaan, en geen BSOD. Het ligt niet aan het RAM geheugen, ik heb 2 modules van 2GB, en die heb ik om en om geprobeerd op de verschillende geheugenslots op mijn mobo. Wat me wel opviel, het systeem blijft langer "draaien" als ik slot1 niet gebruik. (Bij gebruik van slot1 blijft het systeem al hangen bij het Welcome-scherm).
Ik heb het overigens over een fresh install. XP32 gaf me problemen (freezes) dus ik wou overstappen op Vista64. Echter, bij de installatie freezed het systeem weer in de laatste stap van de setup.

Het ligt dus niet aan het RAM geheugen. (alhoewel, slot1 doet vaag, of het is gewoon toeval?)
Het ligt niet aan Vista.
Virusvrij.
Geen driverprobleem (anders had ik wel een BSOD gehad)
Systeem is niet overclocked.

Wat me wel opvalt... Bij het installeren van NVIDIA drivers, slaat het systeem telkens vast. Maar, wat verklaart dan de reden dat Vista setup ook freezed? Die heeft immers geen proprietary drivers van NVIDIA aan boord...

Dus mijn vraag aan jullie: Waar komt dit probleem vandaan? Ik denk aan: Mobo, CPU of de grafische kaart(alhoewel ik daar nog geen énkel probleem mee heb gehad).

Specs:

Gigabyte 965P-DS3 (bios F10, nee nieuwe BIOS lost ook geen problemen op)
Intel Core2Duo E4300 (@ defaults)
Buffalo Firestix 6400, 2x2GB (5-4-4-12 @ 2.1v, om een of andere reden werkt 4-4-4-12 niet)
BFG 8800GTX

De temperaturen zijn overigens ook vrij normaal.

Alvast bedankt! _/-\o_

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik kan uit je verhaal niet opmaken waarom het niet het geheugen kan zijn; heb je een 24u memtest gedaan? Zo niet, begin daar dan eens mee, want alleen even bankjes omwisselen is geen testen. Zie verder de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

[ Voor 27% gewijzigd door gambieter op 29-03-2009 14:07 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Het RAM geheugen heb ik pas 3 maanden in gebruik. Het lijkt me stug dat ze beiden defect zijn... Vandaar ;)
Maargoed. Ik heb nog een bankje geheugen liggen van Corsair, ik zal die eens testen. Dat bankje heb ik 2 jaar gebruikt en nooit geen problemen mee gehad. Als het dan nog freezed weet ik dat het niet aan het RAM geheugen ligt...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:10:
Het RAM geheugen heb ik pas 3 maanden in gebruik. Het lijkt me stug dat ze beiden defect zijn... Vandaar ;) . Maargoed. Ik heb nog een bankje geheugen liggen van Corsair, ik zal die eens testen. Dat bankje heb ik 2 jaar gebruikt en nooit geen problemen mee gehad. Als het dan nog freezed weet ik dat het niet aan het RAM geheugen ligt...
Nee, dat weet je dan nog steeds niet. Gebruik memtest en laat deze tot aan 24u runnen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:37

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:10:
Het RAM geheugen heb ik pas 3 maanden in gebruik. Het lijkt me stug dat ze beiden defect zijn... Vandaar ;)
Maargoed. Ik heb nog een bankje geheugen liggen van Corsair, ik zal die eens testen. Dat bankje heb ik 2 jaar gebruikt en nooit geen problemen mee gehad. Als het dan nog freezed weet ik dat het niet aan het RAM geheugen ligt...
Het is de bedoeling dat je zelf doet wat je kunt voor je een topic opent. Het uitsluiten van OS is een begin, niet het eind daarvan. Gelukkig laten we je niet met lege handen in het diepe springen:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter :)

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.