• Askjeeves
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:34
Beste Tweakers,

Ik heb pasgeleden een nieuw systeempje in elkaar gezet met de volgende onderdelen:

Mobo P5B-E, EN8500GT, E5200, 2gb Kingston,2 sata-disks in een Coolermaster 333 elite waarbij alles gevoed word door een "Be Quiet BQT E6-350W"

Alles draait stabiel en heb eigenlijk geen enkel probleem, behalve het volgende.

Bij het surfen over pagina's in IE7, waarbij in de pagina's flash of andere bewegende banners gebruikt worden, dan hoor ik bij het scrollen een zacht zoemend geluid over mijn speakers.
Ook als ik geen enkele applicatie open heb en ik zet het geluid was harder, dan hoor ik een knisperend, krakend, knetterend geluid. Net alsof je een ouderwetse radio niet helemaal goed hebt afgestemd.Het erop lijkt dat iets niet geaard is ( denk ik), alhoewel dit wel het geval is.

Verder is het zo dat ik mijn luidsprekers andersom heb moeten aansluiten om geluid uit mijn speakers te krijgen. Zo zit de zwarte plug in de groene ingang en de groene plug in de zwarte uitgang.
Ook al draai ik dit om, dan verandert dit niets. Ook alle instellingen voor de onboard geluidskaart in zowel de bios als softwarematig uitgetest, maar ook dit levert niets op.

Alle frontaansluitingen, zoals 2x usb en hoofdtelefoon en mic zijn aangesloten en werken prima.
Als randapperatuur heb ik een logitech draadloze muis via usb en een logitech internet keyboard via ps/2

Ik heb al proberen te zoeken op internet en het schijnt wel vaker voor te komen, maar kan niet echt duidelijk krijgen waar de oorzaak ligt.(gebrekig engels zullen we maar zeggen)

Iemand toevallig bekend met dit probleem en wellicht een oplossing??

Dank je wel voor het meedenken. _/-\o_

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je je systeem geaard aangesloten?

• Askjeeves
Terw_Dan schreef op zondag 29 maart 2009 @ 13:40:
Heb je je systeem geaard aangesloten?
Ja :/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

In dat geval kunnen het nog wel eens resonerende spoeltjes zijn, die willen nog wel eens interfereren met de soundchip. Iets wat ik helaas vaker heb gezien bij Asusborden, nooit op heb kunnen lossen.

• Askjeeves
Euhmmm............dan maar gewoon voor het Mobo een RMA aanvragen en een nieuw proberen te krijgen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Askjeeves schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:13:
Euhmmm............dan maar gewoon voor het Mobo een RMA aanvragen en een nieuw proberen te krijgen?
Als het dezelfde storingen zijn op het geluid als die ik kende is dat waarschijnlijk de enige mogelijkheid. En dan hopen dat je nieuwe bord er geen last van heeft.
Los geluidskaartje zou het probleem ook op kunnen lossen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hoor je het ook als alles op MUTE staat ?

• Askjeeves
DukeBox schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:33:
Hoor je het ook als alles op MUTE staat ?
Nee, bij mute hoor ik niks, dan is het doodstil. :|

• Sigma2k8
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-05 11:20
Zet in je windowsgeluidsmixer je line in/aux, microfoon ed op mute. Dat zal het waarschijnlijk oplossen.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

zet de line ingangen eens uit .

geen refresh gedaan :( .

[ Voor 31% gewijzigd door VIPER2001 op 29-03-2009 15:13 ]

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• wasted247
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19-12-2025
Sigma2k8 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 15:10:
Zet in je windowsgeluidsmixer je line in/aux, microfoon ed op mute. Dat zal het waarschijnlijk oplossen.
De Phono ingang muten was bij mij in het verleden altijd voldoende.

• Askjeeves
Heb alle suggesties gedaan, maar levert geen resultaat op.

Als ik in de windowsgeluidmixer de schijf van Master Volume op en neer beweegt, dan geeft die dus een krakend geluid. Alsof een volumeknop van een verstrekker brak is.

Nog meer ideeën of suggesties?
Pagina: 1