Nieuwe HP laptop komt niet verder dan HPlogo

Pagina: 1
Acties:

• Kev!n
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17-05 11:30
Hallo allemaal,

Ik heb nu zo een 2 maanden de HP hdx16, gister legde ik mijn laptop weg en is uitgegaan vanwege uiteraard de batterij die leeg was. Had geen instellingen verandert alleen wat ge-edit aan me huiswerk.

Nu start ik hem even later op en komt de pc niet verder dan het eerste scherm met het HP logo en doet vervolgens niks. Kan hem uren aan laten maar dit werkt niet.

Nu lijkt het erop alsof de HD geen reactie geeft of misschien wel niet is aangesloten (los geschoten draadje), enig ander soort gelijk probleem dat ik heb gevonden op internet is iemand die zijn hardeschijf had verwisseld en hetzelfde probleem kreeg.

Maarja ik heb hem niet opgehad.

Misschien weten jullie iets.
Gr en bedankt voor de reacties alvast

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:47
tja omdat hij nog maar 2 maand oud is, zou ik hem maar niet los draaien.
Aangezien je nog in de garantie periode zit.

Weet niet wat de policy van hp is met hdd vervangen kan je altijd ff kijken of er wat los zit.

• Kev!n
ja moet zeggen dat ik aardig wat weet van pc´s maar het probleem is dat dat minder is van laptops.. en aangezien en een schockproef behuizing en moet zeggen dat zag er ingewikkeld uit ±P

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:00
Kev!n schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:33:
Hallo allemaal,

Ik heb nu zo een 2 maanden de HP hdx16, gister legde ik mijn laptop weg en is uitgegaan vanwege uiteraard de batterij die leeg was. Had geen instellingen verandert alleen wat ge-edit aan me huiswerk.

Nu start ik hem even later op en komt de pc niet verder dan het eerste scherm met het HP logo en doet vervolgens niks. Kan hem uren aan laten maar dit werkt niet.

Nu lijkt het erop alsof de HD geen reactie geeft of misschien wel niet is aangesloten (los geschoten draadje), enig ander soort gelijk probleem dat ik heb gevonden op internet is iemand die zijn hardeschijf had verwisseld en hetzelfde probleem kreeg.

Maarja ik heb hem niet opgehad.

Misschien weten jullie iets.
Gr en bedankt voor de reacties alvast
Je kan eens tijdens het opstarten op F11 drukken, en vervolgens kiezen voor windows systeemherstel. (Dus niet de systeemherstel van HP, anders ga je terug naar je fabrieksinstellingen).

• Kev!n
Helaas krijg dan onder aan het HP logo f11... system recovery

Maar het punt nu is staat dat HPlogo ding op de HDD bij het opstarten of word dat geladen uit de cpu-bios of iets dergelijks. Want dan weet ik of het zeker ligt aan de HDD

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Haal ook voor de grap de batterij eens eruit en de voeding los, zodat hij een paar min geen stroom meer heeft.
Verder, als je wel nog in de bios kunt komen met de F10, voer daar de hdd-self test eens uit op het tabblad diagnostics.

En anders maandag even contact opnemen met HP, tip: chat is gratis :)

edit: btw, dit had je beter bij "Complete Systemen & Laptops" kunnen zetten ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Phase op 29-03-2009 13:05 ]

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-10-2025
Als je nog wel in het bios kunt komen, esc f2 of f10 of iets dergelijks, kun je zien of je HD nog herkent wordt.

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

• Kev!n
Helaas F10 geeft zelf bij het HP logo onderaan F10...\Bios setup options en freezed dan.
Dus kom ook niet in de bios.

Voeding en batt er vanaf het begin al afgehaald even laten rusten en opnieuw geen resultaat. Ook met batt eruit en alleen netvoeding.

Inderdaad ga even met HP bellen of chatten. maar anders moet hij terug naar de mediamarkt. Hopen dat ze het daar meteen kunnen fixen (of doen ze dat helemaal net?)

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:17
Kev!n schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:01:
Helaas F10 geeft zelf bij het HP logo onderaan F10...\Bios setup options en freezed dan.
Dus kom ook niet in de bios.

Voeding en batt er vanaf het begin al afgehaald even laten rusten en opnieuw geen resultaat. Ook met batt eruit en alleen netvoeding.

Inderdaad ga even met HP bellen of chatten. maar anders moet hij terug naar de mediamarkt. Hopen dat ze het daar meteen kunnen fixen (of doen ze dat helemaal net?)
Mediamarkt zal dat ding gewoon doorsturen naar HP, repareren doen ze echt niet
Je kunt het beste een RMA-aanvraag indienen bij HP, aangezien dat echt wel wat sneller gaat als via de MM
Telnr HP is 0900-2020165

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 29-03-2009 15:11 ]

Pagina: 1