Toon posts:

C# certificering

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga binnenkort de volgende examens doen
70-505
70-536
70-561

met behulp van de volgende boeken

MCTS Self-Paced Training Kit [Exam 70-536]: Microsoft .NET Framework - Application Development Foundation, Second Edition

MCTS Self-Paced Training Kit [Exam 70-561]: Microsoft .NET Framework 3.5 - ADO.NET Application Development

MCTS Self-Paced Training Kit [Exam 70-505]: Microsoft .NET Framework 3.5 - Windows Forms Application Development

Hebben jullie nog tips voor die examens of dingen waar ik op moet gaan letten qua studie en examen ?
Of moet het met deze boeken voldoende zijn ?

Toen met mijn MCSE had ik ruim genoeg aan alleen de boeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:37:
Ik ga binnenkort de volgende examens doen
70-505
70-536
70-561

met behulp van de volgende boeken

MCTS Self-Paced Training Kit [Exam 70-536]: Microsoft .NET Framework - Application Development Foundation, Second Edition

MCTS Self-Paced Training Kit [Exam 70-561]: Microsoft .NET Framework 3.5 - ADO.NET Application Development

MCTS Self-Paced Training Kit [Exam 70-505]: Microsoft .NET Framework 3.5 - Windows Forms Application Development

Hebben jullie nog tips voor die examens of dingen waar ik op moet gaan letten qua studie en examen ?
Of moet het met deze boeken voldoende zijn ?

Toen met mijn MCSE had ik ruim genoeg aan alleen de boeken
Wat mij opviel met de 70-536 is dat ze er wel degelijk diep op ingaan. En alleen maar de theoretische kennis vanuit het boek zal waarschijnlijk niet voldoende blijken. Een beetje praktische kennis is denk ik wel op zijn plaats. Maar het hoeft natuurlijk niet voor alles en iedereen zo te zijn. En ik weet niet of de examens al zijn aangepast dat je zelf open antwoorden moet gaan geven of dat alles nog steeds multiple choice is, wat het overigens (naar mijn mening) stukken makkelijker maakt.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

jvaneijk schreef op maandag 30 maart 2009 @ 10:55:
[...]

Wat mij opviel met de 70-536 is dat ze er wel degelijk diep op ingaan. En alleen maar de theoretische kennis vanuit het boek zal waarschijnlijk niet voldoende blijken. Een beetje praktische kennis is denk ik wel op zijn plaats. Maar het hoeft natuurlijk niet voor alles en iedereen zo te zijn. En ik weet niet of de examens al zijn aangepast dat je zelf open antwoorden moet gaan geven of dat alles nog steeds multiple choice is, wat het overigens (naar mijn mening) stukken makkelijker maakt.
Dat was mijn ervaring juist helemaal niet? 70-536 gaat wel tot in groot detail in op de stof, maar veel inzicht hoef je er niet voor te hebben. Het toetst voornamelijk of je het boek van buiten kent. In principe kun je het examen halen zonder Visual Studio ooit te hebben opgestart.

Om je vraag te beantwoorden, ik heb alleen het boek gelezen en het examen gehaald met 982/1000. Alles dat gevraagd werd stond er in. Het is alleen af en toe lastig om te bepalen wat belangrijk is en niet. Hele stukken stof worden niet behandeld in het examen, en andere weer te veel imo. Voor 70-536 werd je doodgegooid met XML en security op het examen, terwijl bijvoorbeeld string manipulatie en regular expressions nog niet 1 vraag waard waren blijkbaar.

[ Voor 20% gewijzigd door Stoffel op 30-03-2009 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-05 12:10

jvaneijk

Dr.Oak

Als je behoefte hebt aan een Training schedule voor 70-536 kan ik je die wel mailen. Daarin staat een logische volgorde om het boek door te werken. Wat best makkelijk kan zijn want de volgorde van het boek is een beetje typisch.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenroOnline
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-09 20:36
Ik ben op dit moment ook bezig met het MCTS traject. Heb nu MCTS Self-Paced Training Kit [Exam 70-536]: Microsoft .NET Framework - Application Development Foundation, Second Edition ook doorgelezen en de meest opdrachten hiervan gemaakt.

Om me toch beter te kunnen voorbereiden op de examens heb ik ook testking aangeschaft. Wat mij hierbij direct opviel is dat er toch op een andere manier vragen worden gesteld.
Bijvoorbeeld 7 codeblokken welke je dan in de juiste volgorde moet zetten en sommige voorbeelden worden alleen in VB .Net getoond. Terwijl in het boek alle vragen in zowel C# als VB worden gesteld.

Ik was eigenlijk wel benieuwd of dit tijdens het examen ook het geval is. Of dat dit meer lijkt op de vragen uit het boek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-09 10:17

Stoffel

Engineering the impossible

Je kunt sowieso kiezen uit C# of VB voor je begint, en dan zul je geen vragen krijgen in de andere taal. Verder waren de vragen uit het boek niet echt heel specifiek, en vaak een samenvatting van de hoofdpunten uit het hoofdstuk. Op het examen kun je wat vragen in meer detail verwachten. Of die op je Testking lijken weet ik verder niet, die heb ik niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hnatrouveen schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 16:35:
Om me toch beter te kunnen voorbereiden op de examens heb ik ook testking aangeschaft.
Testking heb je niet veel aan behalve duurbetaalde oefenvragen.
Testking Materials do not contain actual questions and answers from Microsoft's Certification Exams
Je kunt beter de CD bij je boek gebruiken, die vragen zijn moeilijker dan die op het examen. Kun je die van je boek goed beantwoorden (dus niet uit je hoofd leren, heeft geen nut) dan haal je het examen makkelijk.

Geld uitgeven aan TestKing is net zo nuttig als geld weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
CD die bij het boek zit gebruiken en dan gewoon 1-2dagen voor het examen het gehele boek nog eens doorlezen en de vragen erbij maken.

Hier mee heb ik de 70-536 gehaald, het examen daarna heb ik niet gehaald omdat ik het bovenstaande niet aanhield. Daarna ben ik er mee gestopt omdat ik ergens anders ging werken.

Nog een tip, kies de taal waar je de meeste ervaring mee hebt, niet welke je het leukst vind. Hier door kan je namelijk stukken code makkelijker herinneren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ione
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jvaneijk schreef op dinsdag 31 maart 2009 @ 11:15:
Als je behoefte hebt aan een Training schedule voor 70-536 kan ik je die wel mailen. Daarin staat een logische volgorde om het boek door te werken. Wat best makkelijk kan zijn want de volgorde van het boek is een beetje typisch.
You've got mail :-)

Edit: hmm, dus niet. Kreeg een bounce op je mailadres uit je profile......

[ Voor 10% gewijzigd door ione op 02-04-2009 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb wel in teresse in die trainings guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-09 14:40

ZeroCode

Woopie

Ik heb eigenlijk ook wel interesse in de training schedule... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sven_Vdb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 20:48
Mij mag je die ook sturen.
Ik heb het boek al thuis liggen, maar nog niet beginnen in te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Het lijkt me niet de bedoeling om hier contactgegevens uit te wisselen om dan elkaar de schedule te gaan mailen. Ik weet niet hoe het met de copy/auteurs rechten zit, maar is het anders een idee om hier gewoon een link te plaatsen?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Pagina: 1