Modem retour zenden?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.986 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Ben aan het overstappen van Hetnet naar Telfort. Hetnet heeft zo juist een brief gestuurd dat mijn abbo wordt stopgezet en vraagt mij het modem retour te zenden. Nu weet ik dat het modem hun eigendom is. Maar ik verwissel regelmatig van provider (elk jaar ) en had dit nog nooit gekregen. Vorig jaar van planet ook nooit gehoord dat ze het ding terug wilde.

Nu vraag ik ma af, moet dat ding echt terug? Zou je er anders last mee krijgen? Kpn heeft me al zoveel geflikt dat als ik ze dwars kan zitten , ik het doe. Alleen wil ik dadelijk natuurlijk geen factuurtje in de bus van die modem.

Er staat in de brief ALS ik een experiabox heb gekregen, ik hem terug moet sturen binnen 8 dagen na het stopzetten van het abbo. Ook de splitter trouwens, mafkezen ! En wie gaat dat betalen, moet ik weer 6 euro voor pakketverzending neerleggen?

Kortom wie heeft hier ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Ik kan je maar één advies geven: houd je aan hun voorwaarden, anders krijg je nog meer gezeur. Ik denk niet dat je daar zin in hebt.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-06 22:25

PcDealer

HP ftw \o/

Twanjo schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:20:

Er staat in de brief ALS ik een experiabox heb gekregen, ik hem terug moet sturen binnen 8 dagen na het stopzetten van het abbo. Ook de splitter trouwens, mafkezen ! En wie gaat dat betalen, moet ik weer 6 euro voor pakketverzending neerleggen?
Je kreeg modem en splitter wellicht ook gratis en in mogelijk geen kosten voor het verzenden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
PcDealer schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:25:
[...]

Je kreeg modem en splitter wellicht ook gratis en in mogelijk geen kosten voor het verzenden.
Hoe bedoel je mogelijk geen kosten voor het verzenden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-06 11:21
Er staat als het goed is ook een antwoordnummer bij. Gewoon een doos pakken, het antwoordnummer op schrijven, en de zooi er in donderen. Opsturen die hap. Je kan anders een factuurtje van +/- 60 euro in je bus krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:10
Toen je het contract tussen HetNet en jou sloot, waren er algemene voorwaarden van toepassing.
Daarin had je alles kunnen lezen hoe alles geregeld was met betrekking tot je modemhuur.
Moraal van dit verhaal is om de voorwaarden ook te lezen en zelfs even uit te printen en bij je papieren te leggen.
Dat heb je klaarblijkelijk dus niet gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15
idd, check de voorwaarden.
Kort samengevat: bij veel internet abbo's wordt je modem je eigendom na het eerste jaar. Bij pakketten met bellen is de modem vaak bruikleen, dus moet ie retour als je opzegt.

Heeft ook zo z'n voordelen: Modem blijft van je provider, dus modem defect = nieuwe, bij een modem in je eigendom is het modem buiten garantie voor je eigen rekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
cornfed99111 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:00:
Toen je het contract tussen HetNet en jou sloot, waren er algemene voorwaarden van toepassing.
Daarin had je alles kunnen lezen hoe alles geregeld was met betrekking tot je modemhuur.
Moraal van dit verhaal is om de voorwaarden ook te lezen en zelfs even uit te printen en bij je papieren te leggen.
Dat heb je klaarblijkelijk dus niet gedaan.
En blijkbaar heb jij mijn startpost niet goed gelezen. Waarin ik al aangaf "nu weet ik dat het modem hun eigendom is ". Ik weet hoe het werkt en dat hij officieel terug moet. Ik vraag alleen naar ervaringen van mensen daarme. Die hem dus niet hebben teruggestuurd of juist wel. En of ze daar dan nog wat van gehoord hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15
Twanjo schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:40:
[...]

En blijkbaar heb jij mijn startpost niet goed gelezen. Waarin ik al aangaf "nu weet ik dat het modem hun eigendom is ". Ik weet hoe het werkt en dat hij officieel terug moet. Ik vraag alleen naar ervaringen van mensen daarme. Die hem dus niet hebben teruggestuurd of juist wel. En of ze daar dan nog wat van gehoord hebben.
Wat maakt t uit? ding in doos, en retour afzender. Als je geluk hebt is t een antwoordnummer, dan kost het je niets. Ik zou wel een bewijsje van verzending vragen, kost je een paar eur (tov gratis antwoordnr). En zonder antw.nr stuur je m gewoon aangetekend. In beide gevallen <10 eur.

Of je wat hoort of niet maakt dan niet meer uit. Als ze gaan 'zeuren' heb je een verzendbewijs en klaar.

(om die reden betaal ik in zulke gevallen dus iets bij, ook al is t een antwoordnr, bewijsje van verzending kan meer waard zijn dan een paar eur als ze moeiljik gaan doen0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:10
Niet terugsturen resulteert in contractbreuk!
Het is zelfs (als je er ook niet voor wilt betalen) diefstal.
En jij wilt graag advies wat onze ervaringen zijn daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76287

... Hetnet heeft zo juist een brief gestuurd dat mijn abbo wordt stopgezet en vraagt mij het modem retour te zenden. Nu weet ik dat het modem hun eigendom is.
Ze willen dus hun modem terug.
Nu vraag ik ma af, moet dat ding echt terug?
Is dit een serieuze vraag? Wat denk je zelf? |:(
Zou je er anders last mee krijgen?
Nee natuurlijk niet! Als je gewoon even netjes zegt dat ze hun modem nooit meer terug zien, dan gaan ze daar natuurlijk onmiddelijk mee accoord! |:(
Kpn heeft me al zoveel geflikt dat als ik ze dwars kan zitten , ik het doe.
Zielig hoor. :X
Alleen wil ik dadelijk natuurlijk geen factuurtje in de bus van die modem.
Ik heb een fantastische tip voor je om een factuur te vermijden: Stuur die modem terug. :)
Er staat in de brief ALS ik een experiabox heb gekregen, ik hem terug moet sturen binnen 8 dagen na het stopzetten van het abbo.
Wat begrijp je hier niet aan?
Ook de splitter trouwens, mafkezen ! En wie gaat dat betalen, moet ik weer 6 euro voor pakketverzending neerleggen?
Waarschijnlijk kan je hem gewoon naar een antwoordnummer opsturen.
Kortom wie heeft hier ervaring mee.
Ik. Modem terugsturen, werkt perfect!

Wat wou je trouwens doen met die Experiabox als je hem niet terugstuurt? Het is een heel erg uitgeklede Speedtouch 780WL. Niet echt iets wat je heel graag wilt houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

[...]

Kpn heeft me al zoveel geflikt dat als ik ze dwars kan zitten , ik het doe. Alleen wil ik dadelijk natuurlijk geen factuurtje in de bus van die modem.

[...]
Volgens mij heb jij weinig zicht op de relatieve gevolgen van wat hier gebeurt:

1) modem netjes terug -> gaat op een pallet voor refurbishment, bij jouw account komt dan een vinkje bij "geretourneerd" en kan de beeindigingsopdracht goed doorlopen, waarbij je een evt betaalde borg terugkrijgt. Kosten voor KPN: de evt borg en refurbkosten voor modem. Dit kost ze dus daadwerkelijk wat geld.

2) modem niet netjes terug -> na timeout in het process een herinnering, na nog een herinnering verkoopt KPN jouw geval aan een incassobureau. KPN houdt evt borg en koopt een nieuwe modem in ipv refurb. Goede kans dat dit KPN daadwerkelijk minder kost dan als je het wel terugstuurt :o

Jou kost het vele malen meer, want als je in het incassotraject terechtkomt draai jij op voor de meerkosten daarvan. KPN blij, incassobureau blij, jij niet zo blij.

Dus als je hen kansloos wilt proberen "dwars te zitten", doe vooral - make their day, punk :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:36

IEF

Why so serious?

Lijkt me erg duidelijk. Volledig kansloos topic ook.
Denk gewoon eens goed na, wij kunnen je hier 0,0 advies over geven.

Dat je eerder een modem gratis gekregen hebt (en jouw eigendom werd) is irrelevant. In deze heb je je modem/splitter in bruikleen, daar wist je van toen je je contract afsloot, einde verhaal.

Dit is een morele kwestie en de beslissing ligt daarom simpelweg bij jou.
Dit topic gaat op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.