• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Beste allen,

ik ben voor de de vakantie op zoek naar wat extra opslag voor m'n camera (EOS 400D), want momenteel heb ik een 4GB kaartje. Dat is genoeg voor een dagje weg (ik schiet op RAW), maar een week is natuulijk niet te doen. En een image-tank is volgens mij veel te duur.

Daarom wil ik (2) 8GB kaartjes er bij gaan halen.
Mijn huidige kaartje is een Sandisk ULTRA II, en dat bevalt prima, ik vind het daarom ook zonde om extra geld uit te gaan geven voor een extreme 3 of 4. Dus eigenlijk is mijn oog gevallen op de Sandisk 8GB Ultra 2, die ik (o.a. in de pricewatch) tegen kom voor 30-35 euro.

Maar ik zag net bij een andere winkel ook Traxdata (233x) en Emtec (80x en 135x). Deze zijn alle 3 zo rond de 23 euro. Bij aanschaf van 2 kaartjes scheelt dat dus al snel zo'n 20 euro (bijna een gratis derde kaartje dus).

Maar nou is mijn vraag, zijn dit goede kaartjes, en hebben mensen hier ervaring met deze kaartjes?
Ik ben er niet zo in thuis, maar ik ga er vanuit dat de prijs van een sandisk niet 10 euro hoger ligt alleen vanwegen de naam. Maar een nadeel is ook dat Sandisk z'n snelheden vermeld in MBit/Sec en de rest in vermenigvuldigingen, waardoor het een behoorlijk rekenwerk wordt om te vergelijken.

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-01 23:11
Ik heb Sandisk en Transcend, daar allebei goede ervaringen. Voor een 400D lijkt me meer dan 130x weinig relevant. Kijk anders ook op www.interngeheugen.com

|>

Verwijderd

Ik heb goede ervaringen met kaartjes van Transcend en Kingston, allebei rond de 2 tientjes.
133x is ruim snel genoeg voor je camera, en een prettige snelheid bij het uitlezen van 't kaartje met een cardreader.

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 15:42

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik heb Sandisk en Transcend en misschien heb ik pech maar mn 3 maanden oude Transcend is sinds afgelopen week niet meer te benaderen.
Bij het overzetten naar mn pc ging er ergens iets fout en is het kopieren op 2/3 gestopt.
Sindsdien kan ik er niets meer mee.
Ik ben nog bezig om te kijken of een recover programma er iets mee kan (mis nog 1/3 van de foto's die er op staan) maar tot nu toe is het nog niet gelukt :(

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• simon
Gutteguttegut, dat kan met elk merk gebeuren, ook met Sandisk.

|>

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:25

Deathchant

Don't intend. Do!

ik heb zelf een 40D met een CF extreme 3 van 4GIG en 1 transcend 133x. De extreme 3 is iets sneller, maar als ik eerlijk ben maak ik niet veel gebruik van de 6,5FPS opnames. Dus voor mij is die transcend ook prima.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

simon schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:30:
Gutteguttegut, dat kan met elk merk gebeuren, ook met Sandisk.
Dat weet ik (daarom zei ik ook "misschien heb ik pech" ;)).
Maar mn volgende kaartje wordt toch weer een Sandisk.

• Hapkars
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 27-04-2025
Ik heb een aantal jaar Sandisk gebruikt voor m'n geheugenkaartjes. Vorig jaar een Transcend 4 GB gekocht met de woorden "als hij kapot gaat (onredelijk snel) koop ik nooit meer anders dan Sandisk. Hij bevalt me prima en het heeft me toen zo'n 20 euro gescheelt.

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:43
Zelf kies ik altijd voor Sandisk. Het geeft me toch een wat 'veiliger' gevoel, al zal dat wel ongegrond zijn. Ik heb wel ervaring met Kingston kaartjes voor mijn oude compact-cam, maar de twee die ik had waren behoorlijk snel niet meer leesbaar (half jaar), dus dat koop ik sowieso niet meer.
Ook nu zit er nog een redelijk prijsverschil tussen Transcend en Sandisk, maar ik vind 35 euro voor 8GB nog niet enorm veel als je bedenkt dat daar wel 700 RAW-foto's op passen. Nu nog een camera die gewoon 2 CF-slots heeft zodat die een directe mirror in-cam aanmaakt. Dan heb je dat ook weer opgelost :)

Verwijderd

Kijk eens op deze site. Weliswaar niet voor de 400D, maar desalniettemin staat er veel interessante informatie en tests op deze site.

Verwijderd

ik zelf gebruik lexmar waarom eerder had ik altijd sandisk.tot deze 1 keer toen deze vol stond kapot ging toen overgestapt.nooit meer problemen gehad :)

• mennovanw
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-11-2025

mennovanw

Canon? You can!

Lexar en Sandisk zijn de 2 betrouwbaarste merken, met de opmerking dat ik Lexar (300 X) wel een enkele keer heb zien sneuvelen (de laatste keer dat ik een kapotte Sandisk Ultra / Extreme kaart voorbij heb zien komen kan ik me niet herinneren).

Als er aan mijn balie een klant staat met een kapotte kaart is het nagenoeg altijd Kingston / Transcend / Adata / Ander houtje-touwtje-merk. Ik wil niet zeggen dat mijn ervaringen allesheiligend zijn maar ik gebruik voor die paar euro verschil liever een kaart die niet kapot lijkt te gaan.

Er is ook een reden dat Sandisk levenslange (!) garantie geeft op de Ultra / Extreme serie en de rest niet (uitgezonderd Lexar).

EF: 1DX2, 17-TSE, 20-35L, 28-80L, 35LII, 50L F1, 50 Planar, 80-200L, 85L F1.2, 100-300L, MR14-EX, 470EX-AI, 600EX-II RT
RF: R5, 15-35L, 24-70L, 28, 70-200L F2.8, 100L, 100-500L
CV: 20, 40, 50 F1, 90
Én veel klassiek Canon spul in alle mounts

• Cryothic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-09-2024
Bedankt voor de reacties, en de links. ik zal ze eens doorlezen.
mennovanw schreef op zondag 29 maart 2009 @ 14:57:
Er is ook een reden dat Sandisk levenslange (!) garantie geeft op de Ultra / Extreme serie en de rest niet (uitgezonderd Lexar).
Trancend geeft ook levenslange garantie, op interngeheugen.com

sterker nog, Sandisk en DanaElec staan daar met respectievelijk 5 en 10 jaar garantie.
Kingston en Trancend met levenslange garantie

[ Voor 15% gewijzigd door Cryothic op 29-03-2009 16:56 ]

• simon
Transcend is ook gewoon een a-merk.

|>

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Cryothic schreef op zondag 29 maart 2009 @ 10:15:
Dus eigenlijk is mijn oog gevallen op de Sandisk 8GB Ultra 2, die ik (o.a. in de pricewatch) tegen kom voor 30-35 euro.
Profiteer van de lage pond en koop een SanDisk Ultra II CF 8 GB voor pakweg 20 euro bij oa. blahdvd.com ;)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Twister336 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:32:
[...]

Profiteer van de lage pond en koop een SanDisk Ultra II CF 8 GB voor pakweg 20 euro bij oa. blahdvd.com ;)
Irritant dat ze daar niets over verzendkosten melden (tenzij je al je gegevens invult waarschijnlijk, inclusief credit card info). |:(

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10-2025
Gutteguttegut schreef op zondag 29 maart 2009 @ 21:13:
Irritant dat ze daar niets over verzendkosten melden (tenzij je al je gegevens invult waarschijnlijk, inclusief credit card info). |:(
Dan zou ik toch maar eens m'n bril schoonmaken en nog een keertje kijken ;)

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

kdbruin schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:11:
[...]Dan zou ik toch maar eens m'n bril schoonmaken en nog een keertje kijken ;)
Geef mij mn bril dan ff aan (in de vorm van een link), ik voel me nu namelijk erg blondt worden -O-

• Treedo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:08
Gutteguttegut schreef op maandag 30 maart 2009 @ 11:11:
[...]
Geef mij mn bril dan ff aan (in de vorm van een link), ik voel me nu namelijk erg blondt worden -O-
Scroll even helemaal naar beneden op de pagina daar staat het. ;)

• simon
thnx voor de link, meteen 3 van die dingen besteld.

|>

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:12

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik zelf heb ervaring met Kingston, Trancend, adata en AQR (apacer).
Allemaal prima kaartjes waar ik nog nooit problemen mee gehad heb, ik zou me neit te druk maken of eht nou wel of geen sandisk moet worden ;)

Gabriël AM5

Pagina: 1