Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vista - Snelheid verschil WIFI/UTP Wie weet raad??

Pagina: 1
Acties:

• Act-One
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 03-10-2021
Hallo allemaal,

Ik loop tegen het volgende probleem aan;

Mijn download snelheid komt op mijn Windows Vista laptop niet boven de 12mbit, upload is wel correcte 3Mbit. (Ik heb een Ziggo Alles in 1 Extra 20down/3up internet abonnement.)

Wanneer ik mijn laptop via een UTP kabel aansluit heb ik wel de volledige snelheid. daarnaast heb ik ook een 2e en 3e pc in het netwerk deze (beide draaiende op Windows XP, via WIFI) halen wel de volledige snelheid.

Daarnaast zie ik via speedtest.net een ping verschil van 4ms tussen veilige modus (10ms) en windows normaal (14ms) (via Wifi)

Ik heb een HP Palvilion laptop met een Intel Pro Wireless 3945ABG netwerk controller die draadloos aan een Linksys WRT54GL hangt. Maak gebruik van de standaard windows vista firwall aangevuld met NOD32 antivirus

Het probleem blijft zich ook voordoen op een schone installatie (zonder antivirus of andere software firewall)

Is iemand bekend met het bovenstaande of weet iemand een oplossing??

Alvast bedankt,

Act-One aka Jeroen

• tupelo20
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11 12:54
Dit is volkomen normaal je router heeft via UTP waarschijnlijk een 100Mbit verbinding en over wifi een 54Mbit

Dus zal het draadloos altijd lager zijn dan bekabeld. ook je ping.

I have not failed, I only found 123 ways that won't work

Verwijderd

tupelo20 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:45:
Dit is volkomen normaal je router heeft via UTP waarschijnlijk een 100Mbit verbinding en over wifi een 54Mbit

Dus zal het draadloos altijd lager zijn dan bekabeld. ook je ping.
Hoe kunnen zijn 2 andere machines via wifi dan wel die volledige snelheid halen? ;)

• Dysmael
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08-2019
Omdat die andere controllers gebruiken? Omdat die niet op exact dezelfde locatie staan als de laptop?

WiFi stabiliteit is zo veranderlijk als het weer.

• tupelo20
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-11 12:54
Verwijderd schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:47:
[...]

Hoe kunnen zijn 2 andere machines via wifi dan wel die volledige snelheid halen? ;)
Zie reply hierboven. Evenals verschillende besturingssytemen encryptie kan een factor zijn

Ik lees trouwens heel veel klachten over de Intel Pro Wireless 3945ABG adapter net even een seconde gegoogled

[ Voor 10% gewijzigd door tupelo20 op 29-03-2009 01:56 . Reden: typo ]

I have not failed, I only found 123 ways that won't work

• Act-One
RolfLobker schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:51:
Omdat die andere controllers gebruiken? Omdat die niet op ext dezelfde locatie staan als de laptop?

WiFi stabiliteit is zo veranderlijk als het weer.
Begrijp ik....

Echter heb de andere machines op de zelfde locatie staan, 1 er van is een laptop...
Signaal is in beide gevallen 85%
Ik weet dat Wifi 54Mbit is, begrijp ook dat dit in theorie meer dan een keer zo langzaam moet zijn....
Echter de 20Mbit verbinding pakt nog niet de helft van de max van die 54Mbit Wifi verbinding aan kan.
Ik heb het idee dat windows vista iets tegenhoud.... ook omdat de ping op mijn vista pc draadloos hoger is dan een andere laptop met xp op de exact zelfde locatie....

• Act-One
tupelo20 schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:53:
[...]

Zie reply hierboven. Evenals verschillende besturingssytemen encryptie kan een factor zijn

Ik lees trouwens heel veel klachten over de Intel Pro Wireless 3945ABG adapter net even een seconde gegoogled
WPA2 = WPA2 toch?
zowel onder XP als onder Vista...... of valt vanavond bij mij het kwartje even niet?

Ik lees ook veel klachten over de Pro Wireless 3945ABG, heb hier door ook al de nieuwste drivers voor de zekerheid maar geinstalleerd, maakt echter niets uit.....

Ik weet ook dat m'n laptop voor het Lan gebeuren gebruikt maakt van een Realtek 8168B/8111B PCI-R Gigabit netwerk kaart.... Maar krijg zelf het vermoeden dat de problemen zoals ik ze omschrijf voort komen uit Windows Vista....

Is dit bij iemand bekend?

Verwijderd

Het punt is dat er gesteld wordt dat het normaal is en dat het altijd lager zal zijn. En dat is larie. En ook bewezen aangezien de andere 2 machines wél de volledige snelheid halen via wifi.

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-11 21:58
Op de langzame laptop even tcpoptimizer draaien: http://www.speedguide.net/downloads.php
Heeft mij al diverse keren van dit soort problemen afgeholpen

• Act-One
okey, heb nu een test gedaan met een extrerne usb adapter.... de Netgear WG111 v2, ook hierbij hier ik bij lang en na niet de volledige snelheid.... zijn er tools waarmee je een internet verbinding mee kan optimaliseren?

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-11 03:53
Dit komt mij heel bekend voor, zelfde abo en zelfde lage snelheid. Wireless kwam bij mij consistent niet boven de 1.2 MB terwijl bedraad op 2.3 lag. Volgens mij opgelost door Wireless-N router te gebruiken.

• Act-One
AtRi schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:17:
Op de langzame laptop even tcpoptimizer draaien: http://www.speedguide.net/downloads.php
Heeft mij al diverse keren van dit soort problemen afgeholpen
Heb het programma uitgevoerd, laptop gerestart maar maakt ook dit maakt niet uit...

Heel vreemd....

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 30-11 01:44
Start je laptop eens op met een live-linux cd met een actuele kernel.
Als je weer op maximaal 12 Mbit zit, kan je software beginnen uit te sluiten en in de hardware gaan denken.
Zoals één van antenne kabels die los zitten of gewoon een slecht chipset op je kaart.
Pagina: 1