Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik werk op dit moment bij een werkgever die standaard elke jaar een 13e maand uitkeert.

Binnenkort mag ik op derde gesprek bij een bedrijf waar ze ipv 13e maand een winstuitkering uitkeren.

Aangezien dat een winstuitkering niet iets standaard is én niet meegenomen wordt in mijn loon wil ik dan ook het volgende voorstellen

Salaris Huidige werkgever:
(Maandloon x 12) + (Vakantiegeld) + 13e maand = Jaarloon

Salarisonderhandeling nieuwe werkgever:
(Maandloon x 12 + 2400) + (Vakantiegeld) = Jaarloon + 2400

2400 euro wil ik er dus op voorruitgaan op jaarbasis. En ik pak als uitgangspunt mijn Jaarsalaris.
Zoals je kan zien heb ik de winstuitkering niet meegenomen omdat dit in vergelijking met de "13e maand" niet structureel is wanneer het een jaartje bijvoorbeeld ff niet meezit voor het bedrijf.

Mijn vraag:
Hoe gaan jullie hiermee om bij het meenemen van de 13e maand/winstuitkering in de salarisonderhandeling ?

K.

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Uiteraard even je huidige jaarsalaris berekenen, en dit terug rekenen naar de normen van de nieuwe werkgever zonder winstuitkering. Je wilt er immers niet op achteruit gaan. En winstuitkeringen zijn resultaat afhankelijk, dus ik zou het er niet op gokken!

Of afspreken (op papier) dat je hoe dan ook recht hebt op een minimale 8,33% uitkering aan het eind van het jaar. Mocht die hoger uitvallen, dan is dat uiteraard ok.

Ik zou voor de eerste optie gaan. Dan heb je iig gegerandeerd hetzelfde salaris.
Dan zou ik uitkering alsnog bedingen >:)
Je mag altijd een beetje overdrijven ;)

Carpe Diem

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:55

TheVMaster

Moderator WOS
Ik moet overigens wel zeggen dat ik een maandelijkse (bruto) salarisstijging van 200 euro bij een baanwissel niet hoog vind. Nu is een baanwissel natuurlijk niet alleen afhankelijk van de financiele vergoeding, maar toch....

Ik zou inderdaad ook gewoon de berekening aangaan die je zelf al noemt, maar zet hoger in omdat de werkgever altijd met iets lagers komt dan waar jij om vraagt...dus ipv 2400 zou ik voor 3000 gaan ofzo....zodat je dan akkoord kunt gaan met de 2400 (of iets meer zelfs) die hij je als tegenbod zal gaan bieden. En als hij wel akkoord gaat met 3000, dan heb je mazzel!

• Patten
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-10 13:08
Ja, maar pas een beetje op. Als er meer gegadigden zijn kun je jezelf "uit de markt" prijzen...

Carpe Diem

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Patten schreef op zondag 29 maart 2009 @ 01:29:
...knip...

Of afspreken (op papier) dat je hoe dan ook recht hebt op een minimale 8,33% uitkering aan het eind van het jaar. Mocht die hoger uitvallen, dan is dat uiteraard ok.

...knip...
Als het bij een bedrijf gewoon is om geen 13e maand uit te keren maar een winstuitkering, dan weet ik niet of je een gegarandeerde uitkering er door krijgt. Dat is immers gewoon een verkapte vorm van loon. Het ligt aan de cultuur van het bedrijf of ze dat ook daadwerkelijk gaan doen, anders wil iedereen daar ineens een gegarandeerde bonus.

Ik zou proberen op een hoger maandsalaris in te zetten, met jouw huidige 13e maand ingecalculeerd. Niet geschoten is altijd mis :).

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Patten schreef op zondag 29 maart 2009 @ 23:15:
Ja, maar pas een beetje op. Als er meer gegadigden zijn kun je jezelf "uit de markt" prijzen...
En dat in combinatie met de "economische omstandigheden" zou ik als TS niet al te hoog van de toren te blazen.

Elect a clown, expect a circus.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-11 21:03

TrailBlazer

Karnemelk FTW

salariseisen is altijd eng. Voor hetzelfde geld is dit een stuk lager dan wat zij in gedachten hadden en snij je jezelf aardig in de vingers. Als ze het perse willen weten zet dan 10% hoger in dan je zou willen hebben.

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
TrailBlazer schreef op maandag 30 maart 2009 @ 09:04:
salariseisen is altijd eng. Voor hetzelfde geld is dit een stuk lager dan wat zij in gedachten hadden en snij je jezelf aardig in de vingers.
Maakt toch niet uit? Als ze niet willen betalen wat jij minimaal wil verdienen wil je er toch niet werken.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 20:12
ari3 schreef op zaterdag 04 april 2009 @ 23:32:
[...]
Maakt toch niet uit? Als ze niet willen betalen wat jij minimaal wil verdienen wil je er toch niet werken.
Hij bedoelt dat als jij zegt dat je € 2.500 wil verdienen en ze dachten zelf aan € 2.800, ze zichzelf dan € 300 besparen. Vandaar altijd hoger inzetten dan je eigen minimum.
Pagina: 1