• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-01 15:20
Inmiddels heb ik een tijdje een eigen digitale (tape) camera, met als gevolg dat ik steeds meer beelden heb van dezelfde items, verspreid over vele tapes. Nu kan ik een lijst (in een database) opstellen zodat ik snel terug kan zoeken welk item het is, maar dat gaat snel vervelend worden.

Wat ik dan ook zoek is een management tool waarmee ik:
-op scene / onderwerp kan zoeken
-te zien krijg op welke tape de film staat
-een lage kwaliteitsversie van die scene kan bekijken

Is iemand ooit een (betaalbare) management tool tegengekomen?

De CSL/OT kroeg !

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Is twonkymedia niets ? Het is er niet helemaal voor bedoeld maar ik heb het idee dat je daar een eind mee komt.
Het heeft een manager, met een wat slimme aanpak zou je hele content op een "servertje" kunnen zetten en overal kunnen raadplegen.

[ Voor 37% gewijzigd door Caveman op 11-04-2009 13:38 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Dadona
Nee helaas. Twonkymedia levert managing op fileniveau, niet op inhoud / scene van een film niveau. Daarnaast zitten er geen cross-search functies in.
Inmiddels heb ik er al eentje gezien die best aardig is: iDive (helaas mac). Daarnaast zou Cineform ook nog met een management tool komen (pc en mac), maar daar verwacht ik iets minder van.

De CSL/OT kroeg !

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-01 19:14

Caveman

whahoehaha

Whoow, dat iDive ziet er goed uit. Als het doet wat het zegt, ga ik eens kijken wat ik met Mac OS kan doen.... brrr, ff mijn mond met zeep spoelen..... :)

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-01 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Als Mac OS X geen probleem is kan je ook Frameline 47 eens bekijken. Wat ik alleen niet snap is waarom je de video op tape bewaard. Een uur aan DV neemt ongeveer 13 GB in beslag, op een harde schijf van 500 GB kan je dus 35 uur aan video bewaren, wat dus goedkoper is dan steeds nieuwe tapes kopen, en ook nog eens makkelijker te verwerken en backuppen is. Een schijf van 1 TB is per gigabyte nog goedkoper.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Dadona
Eens temeer het bewijs dat een Mac the way to go is voor iets meer gevorderde videobewerking. Bedankt!

Ik koop steeds nieuwe tapes omdat je niet oneindig over tapes heen kunt (of in ieder geval wil) schrijven. De kwaliteit van de tape neemt langzaam aan af met twee mogelijke gevolgen: je tape faalt en je bent een stuk video kwijt (je zou maar net die overzeese reis hebben gemaakt, no!!!) en/of het transportmechanisme van je camera gaat achteruit. De kosten vind ik tot slot nog wel enigszins meevallen. Mijn tapes kosten minder dan drie euro per stuk. (Dat zijn geen elcheapo tapes, bij mijn eerste camera deed ik dat wel en dat resulteerde in een falend transportmechanisme, dag camera.)
Maar ik zet de video's ook op mijn harde schijf om er makkelijk mee om te kunnen gaan, maar dan is het op een gegeven moment wel handig om die groeiende hoeveelheid data te kunnen doorzoekbaar te houden.

De CSL/OT kroeg !

Pagina: 1