Tele2 20Mbit Thuisnetwerk niet te benaderen vanaf buitenaf!

Pagina: 1
Acties:

• Symondrastic
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-01-2024
Hier even een verhaaltje over mijn ervaring met Tele2 en een waarschuwing voor andere mensen die extern in hun thuisnetwerk willen komen.

Nou heb ik thuis een klein netwerkje: 2 computers een satelliet ontvanger en een slingbox.
Voorheen kon ik via remote desktop overal in de wereld in mijn computer komen.
De slingbox is een handig apperaatje waar je kabel tv over het internet naar je laptop kunt streamen en zappen, dus overal in de wereld ook nog eens kunnen kijken naar nederlandse tv.
En mijn satelliet ontvanger (Dreambox) zat er ook op aangesloten zodat ik naar FILMNET kon kijken.
Voorheen woonde ik op een ander adres en had ik een 4Mbit verbinding van Tele2 met een oudere modem waar in het rood Tele2 op stond, nu staat er Tele2 in het wit op de modem.

Nu ben ik verhuist en 20-02-2009 zou mijn 20Mbit internet verbinding opgeleverd worden.
Helaas ging dat niet lukken zoals verwacht werkte het pas 16-03-2009
Gelukkig had de buurman geen wepkey in zijn wireless modem gezet dus ik kon in ieder geval tot die tijd mijn mail lezen. :)
Eindelijk alles binnen, en alles aangesloten en ik kon internetten.
Ik ging al mijn apperatuur aansluiten en probeerde extern te remote desktoppen.
Helaas dat werkte niet, pingen ging al niet.
Hij bleef maar request time out geven, 1 ip nummer omlaag of 1 omhoog ging hardstikke goed maar op mijn IP nummer helemaal niks.
Nou kan dit geblokkeerd staan in de modem.
Ik met Tele2 bellen en krijg een jonge helpdeskmedewerker aan de lijn en het hele verhaal uitgelegd en hij zei dat ik de poorten moest openen in de modem van al die apperaten.
Ik hem uitgelegd dat dat niet hoefde bij de belangrijkste PC want die had ik gedemilitarized, dat kon de jongen helaas niet uitspreken, maar goed ik met volle moed de remote desktop poort (3389) geforward naar het juiste ip nummer.
Maar nee hoor nog niet werken zelfs remote control van Utorrent of Lphant werkte niet.

Dus ik weer bellen naar Tele2 kreeg ik een vrouw aan de lijn, deze persoon kon mij helaas niet goed van dienst zijn.

Het is dus volgens Tele2 niet mogelijk om extern je thuisnetwerk te bereiken, terwijl het voorheen wel gewoon kon met een oudere modem.
En als je dus niet extern in je thuisnetwerk kunt komen volgens Tele2 waarom zitten er dan de opties:

Virtual Servers Setup
Port Triggering Setup
DMZ Host

in de modem? Omdat het leuk staat?
Als ik het zo bekijk hadden ze er alleen Wirelles Internet uit en aan in hoeven te zetten.

Dit is al *TIG* maal langsgekomen. Als je je enigzins in ADSL had verdiept, dan wist je dat je abonnement een maximum van 20 mbit heeft. Alles daaronder heeft te maken met het kwaliteit/lengte van het koper in de grond. Daar is niets aan te doen, en daar zal je last van blijven hebben bij elke ADSL provider.

Al met al voel ik me aardig genept maar zit ik helaas nog 11 maanden vast aan het contract, dus volgend jaar wordt het Alice Internet denk ik.

Dus mensen die ook extern in hun thuisnetwerk willen komen wees gewaarschuwd!!
Mensen die met eventuele tips komen om dit te kunnen oplossen zijn van harte welkom.

Groeten hoeft niet.

[ Voor 14% gewijzigd door IEF op 30-03-2009 21:28 . Reden: Iets minder ranten en wat duidelijker je probleemstelling opvoeren mag ook wel. ]

• nAffie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-11-2025

nAffie

...

Heb je niet toevallig een ander ip adres gekregen sinds je verhuisd bent? Probeer daar eens naar te pingen...

edit:
Lol, heb net de rest van je post eens goed doorgelezen, en heb al geeneens zin meer om maar enigerwijs behulpzaam te reageren...

|:(

[ Voor 42% gewijzigd door nAffie op 28-03-2009 23:42 ]

meh.

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Je probeert toch wel te verbinden vanaf een ander extern ip he? Dus niet proberen te verbinden met je externe ip vanuit je eigen thuisnetwerk; Dat gaat niet werken.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: als je het klagerige nu eens uit je post haalt en dat vervangt door meer echte informatie en nauwkeurige beschrijvingen wat je hebt gedaan? :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Gewoon even 1 poortje mappen, is 2 muisklikken in het Tele2 modem. Dit is 1 van de gemakkelijkste modems om dit in te stellen...

• Symondrastic
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 05-01-2024
Modbreak:Kicken binnen 24 uur is niet gewenst.
Lees AUB de registratievoorwaarden/FAQ/Huisregels door.

Ik heb voor deze ene keer je posts verwijderd en samengevoegd in 1 post.
De volgende keer verwachten we van je dat je de Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif knop gebruikt.
MaximusTG schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:38:
Je probeert toch wel te verbinden vanaf een ander extern ip he? Dus niet proberen te verbinden met je externe ip vanuit je eigen thuisnetwerk; Dat gaat niet werken.
Ja ik heb met diverse externe ip adressen naar mijn ip nummer geprobeert te verbinden, intern werkt alles gewoon perfect maar vanaf een andere lokatie helemaal niks!
gambieter schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:44:
@TS: als je het klagerige nu eens uit je post haalt en dat vervangt door meer echte informatie en nauwkeurige beschrijvingen wat je hebt gedaan? :)
Tele2 is een behoorlijke makkelijke modem, eigenlijk hufterproof, kind kan de was doen.

192.168.1.7 is de Remote Desktop PC en die heb ik gedemiliterized houd dus in dat alle ip packetjes (poorten) die niet in de Virtual Server Tabel staan automatisch worden doorgestuurd naar dat ip adres, oftewel die PC hangt direct aan het internet.
Intern Werkt alles gewoon prima en extern met geen enkele mogelijkheid.

Device Info

This information reflects the current status of your connection.

ADSL Link Status: PASS
WAN IP Address: 87.210.en nog iets
LAN IP Address: 192.168.1.1
Primary DNS Server: 62.58.50.20
Secondary DNS Server: 62.58.50.6

NAT -- Virtual Servers Setup

Virtual Server allows you to direct incoming traffic from WAN side (identified by Protocol and External port) to the Internal server with private IP address on the LAN side. The Internal port is required only if the external port needs to be converted to a different port number used by the server on the LAN side. A maximum 32 entries can be configured.

Server Name Ext. Port Start Ext. Port End Prot. Int. Port Start Int. Port End Server IP
Lphant 4662 4662 TCP 4662 4662 192.168.1.7
Lphant 4672 4672 UDP 4672 4672 192.168.1.7
Emule 40905 40905 TCP 40905 40905 192.168.1.7
Emule 39328 39328 UDP 39328 39328 192.168.1.7
Slingbox 5001 5001 TCP/UDP 5001 5001 192.168.1.25
Utorrent 39680 39680 TCP 39680 39680 192.168.1.7
RDC 3389 3389 TCP 3389 3389 192.168.1.7
Lphant 6545 6545 TCP 6545 6545 192.168.1.7

NAT -- Port Triggering Setup

Some applications require that specific ports in the Router's firewall be opened for access by the remote parties. Port Trigger dynamically opens up the 'Open Ports' in the firewall when an application on the LAN initiates a TCP/UDP connection to a remote party using the 'Triggering Ports'. The Router allows the remote party from the WAN side to establish new connections back to the application on the LAN side using the 'Open Ports'. A maximum 32 entries can be configured.

Application Trigger Open
Name Protocol Port Range Protocol Port Range
Start End Start End
Lphant TCP 4662 4662 TCP 4662 4662
Lphant UDP 4672 4672 UDP 4672 4672
Emule TCP 40905 40905 TCP 40905 40905
Emule UDP 39328 39328 UDP 39328 39328
Utorrent TCP 39680 39680 TCP 39680 39680
Slingbox TCP/UDP 5001 5001 TCP/UDP 5001 5001
RDC TCP 3389 3389 TCP 3389 3389

NAT -- DMZ Host

The DSL router will forward IP packets from the WAN that do not belong to any of the applications configured in the Virtual Servers table to the DMZ host computer.

Enter the computer's IP address and click "Apply" to activate the DMZ host.

Clear the IP address field and click "Apply" to deactivate the DMZ host.

Warning : If you enable DMZ host, please be aware that you activate a proper firewall on the PC with the DMZ host IP address to prevent security issues.

DMZ Host IP Address: 192.168.1.7

Moet genoeg zijn denk ik!
job schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:17:
Waarom heb je de poortmap dubbel uitgevoerd (die trigger is niet nodig).
Met de trigger kan je als er verbinding wordt gemaakt met poort a poort b openzetten...

Daarnaast heb je ook nog eens de hele pc in de dmz gezet.
Daardoor heb je dus nu 3 maal de boel open zitten zetten. Zou me niet verbazen als er hierdoor het een en ander niet werkt.

Alleen NAT Virtual Servers Setup gebruiken is voldoende
Daar heb je gelijk in maar ik moest toch wat uitproberen en voorheen met de oude modem werkte het gewoon wel, ga nog eens het een en ander uit proberen
Motrax schreef op zondag 29 maart 2009 @ 00:22:
Probeer je met dezelfde pc via je het netwerk van je buurman een rdp sessie op te zetten naar diezelfde pc? Zo ja, dat gaat niet werken, Windows bakt daar niks van. Overigens meen ik me vaag te herinneren toen ik dat probeerde dat ik een zwart scherm kreeg, dus de verbinding zelf werd wel opgezet. Maar dit is al weer een tijd geleden, het kan ook zijn dat ik time-out foutmeldingen kreeg.
Nee ik heb een laptop op de connectie van de buurman en een desktop op mijn eigen internet connectie

[ Voor 18% gewijzigd door IEF op 30-03-2009 21:31 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

Waarom heb je de poortmap dubbel uitgevoerd (die trigger is niet nodig).
Met de trigger kan je als er verbinding wordt gemaakt met poort a poort b openzetten...

Daarnaast heb je ook nog eens de hele pc in de dmz gezet.
Daardoor heb je dus nu 3 maal de boel open zitten zetten. Zou me niet verbazen als er hierdoor het een en ander niet werkt.

Alleen NAT Virtual Servers Setup gebruiken is voldoende

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Probeer je met dezelfde pc via je het netwerk van je buurman een rdp sessie op te zetten naar diezelfde pc? Zo ja, dat gaat niet werken, Windows bakt daar niks van. Overigens meen ik me vaag te herinneren toen ik dat probeerde dat ik een zwart scherm kreeg, dus de verbinding zelf werd wel opgezet. Maar dit is al weer een tijd geleden, het kan ook zijn dat ik time-out foutmeldingen kreeg.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 28-01 20:39
"ik wil geen racist zijn maar ik had meteen het gevoel dat ik beter kon ophangen want deze persoon gaat me niet helpen."

Valt wel op dat deze opmerking geen enkel commentaar krijgt in de reacties op de OP.
De afkeer van alle mensen met een accent druipt er van af...

[ Voor 12% gewijzigd door cornfed99111 op 29-03-2009 12:07 ]

Pagina: 1