ZyXEL modem loopt vast bij veel uitgaande connecties*

Pagina: 1
Acties:

• Thierry76be
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-07-2023
Ik heb momenteel een zyxel ADSL modem type P660-R die verbonden is met een zywall 2 firewall. De modem wordt als bridge gebruikt zodat de firewall het publieke ip adres krijgt. De firewall maakt een constante vpn verbinding naar kantoor en bandwidth management is ingesteld om SIP voorang te geven.

Klinkt allemaal in orde, maar ik heb wat problemen: die modem loop snel vast (in minder dan twee uur!) als ik bittorrent tegen 10Mbit/sec gebruik. Als de modem niet hangt dan lijkt het alsof de firewall soms even bevriest en de Voip kwaliteit laat ook regelmatig te wensen over... firewall herstarten en het lukt weer even... :-s

Ben ik de enige die niet tevreden is van zyxel? weet iemand een oplossing voor deze problemen of kan ik best andere apparatuur kopen?

Verwijderd

Sorry pilotbabo, maar het kapen van topics is niet echt de bedoeling. Als je een probleem hebt dan kan je zelf een topic starten..

[ Voor 96% gewijzigd door Equator op 30-03-2009 07:13 ]

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Lijkt mij een kwestie van 'even' op de website van Zyxel of de leverancier van je modem kijken wat de nieuwste firmware is en die installeren. Dit soort problemen doen zich met allerhande merken en modellen modems voor en vaak (bijna altijd) is het een kwestie van een bugfix middels een nieuwere firmware.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

Ik kan je niet echt met het probleem helpen, heb het zelf nog niet gezien.

Wij hebben wel bij veel van onze klanten ZyWalls en Zyxel routers staan en hebben echt nooit problemen.. Dus ik denk dat de kwaliteit wel prima is..

heb je al contact gehad met de support afdeling van Zyxel zelf of het misschien een bekend probleem is ?

• Thierry76be
Het rare is dat ik al twee nieuwe P660-R modem heb getest en beide lopen ze vast bij een intensiever gebruik. Voordien had ik ook een zyxel 2602 en daar is het adsl gedeelde ook echt kapot gegaan na enkele maanden.

Firmware van alle toestellen is ook up up to date...

@Brummetje: welke toestellen gebruik je vooral? is het verschil groot tussen een zywall 2 en een zywall 5?

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Thierry76be schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:13:
Klinkt allemaal in orde, maar ik heb wat problemen: die modem loop snel vast (in minder dan twee uur!) als ik bittorrent tegen 10Mbit/sec gebruik.
Ga eerst eens met je Torrent-software instellingen spelen. Zet bijvoorbeeld het aantal gelijktijdige verbindingen eens een stuk lager, of je maximale downloadsnelheid. Dat is iets wat speelt bij de meeste standaard modems, en heeft niets met Zyxel specifiek te maken.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Bij een van onze kantoren ook een probleempje gehad met een of andere zyxel doos die steeds vast bleef lopen. Daarna had een van die users een Linksys wrv200 neergezet, zelfde probleem. Daarna heb ik er een cisco asa 5505 neergezet, en geen enkel probleem meer gehad. Logging liet ook netjes zien dat 1 user erg veel outbound connecties maakte, bleek bittorrent te zijn.. Cisco had er geen problemen mee, maar al die budgetroutertjes gingen gewoon over hun nek door het simultane aantal connections/sec en waarschijnlijk gebrek aan geheugen voor de nat table.

Als je hier op GoT zoekt zijn er ook een heleboel mensen die dezelfde problemen hebben met games.. Op het moment dat je in een gemiddelde lan-game een serverlist refreshed, worden er ook 200-300 connecties/sec open gegooid, en knallen veel routers er ook uit. Misschien kun je daar nog goedkope alternatieven vinden. (Of als je een budget hebt van <500 EUR, koop een ASA5505)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• Thierry76be
Ik had het idee dat de adsl modem meer kon hebben als die in bridge stond en zelf niet als router moest werken... De Zywall 2 firewall is de router en die loopt niet vast. De nat tabel loopt wel snel vol met bittorrent: 3 tot 4 gelijktijdige downloads kan al genoeg zijn voor 3000 connecties. Dan wordt het surfen wel een probleem, maar het toestel blijft gewoon werken.

Beperk ik het aantal bittorrent tot bvb 2, dan loopt de nat tabel niet vol en kan ik zonder probleem verder internetten. Maar eens het goed voorruit gaat met bittorrent (500kB/s tot 800 kB/s) dan loop de modem vast...

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2025
Waarom doe je niets met mijn advies om de firmware te updaten? Je probleem heeft duidelijk met een 'vol' lopende NAT-tabel te maken als gevolg van het grote aantal connecties dat BT op zet. De originele firmware van de 660 kan hier niet tegen, afaik hebben ze dat in latere versies gefixed.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Thierry76be
kalizec schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:39:
Waarom doe je niets met mijn advies om de firmware te updaten? Je probleem heeft duidelijk met een 'vol' lopende NAT-tabel te maken als gevolg van het grote aantal connecties dat BT op zet. De originele firmware van de 660 kan hier niet tegen, afaik hebben ze dat in latere versies gefixed.
Zoals je in mijn vorige posts kan lezen in de firmware van alle toestellen up to date en gebruik ik de 660 niet als router maar als bridge modem... Het probleem heeft duidelijk niet met en vol lopende nat tabel te maken vermits ik de aantal gelijktijdige downloads beperk. als de modem niet meer bereikbaar is via telnet of de webinterface en de provider ook geen verbinding meer kan vaststellen dan hangt die dus duidelijk VAST.

edit: De 660 geeft in router modus trouwens hetzelfde probleem.

[ Voor 24% gewijzigd door Thierry76be op 29-03-2009 13:24 ]

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-03 22:00

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Of je verbinding traint veel te hoog in, waardoor er een resynch ontstaat. wellicht kun je instellen dat je een profiel lager pakt. van ADSL2+ naar ADSL2.
Of je drukt met teveel sessies bepaald verkeer weg waardoor het netwerk waar je aan hangt denkt dat je interface down is. (De OAM cellen worden niet op tijd verstuurd)
Het heeft iig niets te maken met een vollopende nat table.

[ Voor 16% gewijzigd door Kabouterplop01 op 29-03-2009 13:41 ]

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Na wat vage problemen met mijn oude ADSL(1) modem heb ik ook het idee dat Zyxel niet echt het meest betrouwbare merk is qua CPE. Ik had namelijk een 652 (als ik het me goed kan herinneren) en deze ging met de laatste firmware spontaan rebooten als ik naar bepaalde website surfde (zoals het onder .NET developers zeer bekende blog van Scott Hanselman).

Anyway, nadat deze vervangen werd door een Speedtouch (door een verplichte overstap naar XS4ALL Only) had ik hier geen enkele last meer van.

Je zou dus ook eens naar de Speedtouch modems kunnen gaan kijken.

En als een ander alternatief zou je wellicht eens naar de laatste Vigor's van Drytek kunnen kijken. Heb begrepen dat die ook nog steeds erg goede modems bouwen voor een gunstige prijs.

[ Voor 14% gewijzigd door mindcrash op 29-03-2009 13:51 ]

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Modbreak:Als je niets nuttigs te melden hebt, blijf dan gewoon weg..

[ Voor 172% gewijzigd door Equator op 30-03-2009 07:11 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600; Woonkamer: Asrock DeskMini B860, Core Ultra 5 245K, 16GB DDR5-7600

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-03 15:24

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Even de titel gewijzigt. Indien deze niet ladingdekkend is dan dient u maar een topicreport in :)
Pagina: 1