Ik ben toch geen dief van mijn eigen portemonnee!

Pagina: 1
Acties:

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 22:28
Zo van de week even een PS3 aangeschaft. Prima console en zijn geld zeker waard. Vooral omdat ik ook gebruik maak van de multimedia features icm. PS3 Media Server en regelmatig een blurayfilm aanschaf of huur bij de videotheek.

Regelmatig schaf ik producten aan vanuit het Verenigd Koninkrijk omdat, dit nu eenmaal voordeliger is. Een PS3 schaf je daar voor ong. 319,- aan incl. verzending & VAT. In Nederland is dit 399,- nahjah met dat verschil kan ik best leven. Dus heb de PS3 in een Nederlandse winkel aangeschaft.

Maar nu heb ik eens het aanbod van DVD, Bluray, PS3, Xbox360 gekeken.

Band of Brothers Bluray wordt in het Verenigd Koninkrijk aangeboden voor 33,98 pond. Omgerekend nog geen 40,- (geen NL subs) In Nederland betaal je al snel 89,-

Batman: The Dark Knight Bluray wordt daar aangeboden voor 15,98 (wel NL subs) in Nederland loopt dit op tot 35,95

Fifa '09 op de PS3 schaf je in het Verenigd Koninkrijk op dit moment aan voor 19,99 in Nederland al snel 59,95

Gran Turismo Prologue heb ik gehaald voor 29,95 in Nederland dit leek me een uistekende prijs. Op Engelse webshop wordt die aangeboden voor 9,95!

Zo kan ik nog wel even doorgaan..

Ik begrijp best dat wij enigsinds meer moeten betalen ivm. belasting, import etc. maar, hoe kan je zulke verschillen verklaren! Zonder jezelf en anderen leugens voor te spiegelen.

Misschien ben ik wel een zuinige Nederlander maar, ik ben geen dief van me eigen portemonnee! PS3 games zijn regiovrij, ze verzenden naar Nederland dus voortaan importeer ik wel. Zijn er meer mensen die zich hier in kunnen vinden?

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:37
Je hebt groot gelijk, ik doe het zelfde. Kan je geen reden geven waarom de games in de UK vaak zoveel goedkoper zijn, het enige dat ik kan bedenken is dat er meer concurrentie is aan die kant van het water??

He who laughs last.. Thinks slowest

• et36s
Concurrentie en een grotere afzetmarkt zullen idd ook wel mee spelen maar dan nog staan de bedragen niet in verhouding tot.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
De pond staat toch ook laag, dus daar heeft het toch ook mee te maken :P ?

Of zeg ik nou wat doms, wat ook best wel zou kunnen O-)

Verwijderd

et36s schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:51:
Misschien ben ik wel een zuinige Nederlander maar, ik ben geen dief van me eigen portemonnee! PS3 games zijn regiovrij, ze verzenden naar Nederland dus voortaan importeer ik wel. Zijn er meer mensen die zich hier in kunnen vinden?
Je zult waarschijnlijk toch invoerrechten moeten betalen, net als op cd's/dvd's en alle andere dingen, laatst moest ik zelfs 11 euro dokken voor invoerrechten op 2 stukken kleding :N
Het is de vraag of je dan met verzending nog goedkoper uit bent.

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:37
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:01:
[...]

Je zult waarschijnlijk toch invoerrechten moeten betalen, net als op cd's/dvd's en alle andere dingen, laatst moest ik zelfs 11 euro dokken voor invoerrechten op 2 stukken kleding :N
Binnen Europa heb je daar geen last van dacht ik? Ik mocht laatst wel €28,- betalen voor invoer en die meuk voor een pakketje uit de VS

He who laughs last.. Thinks slowest

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05-2025
[...]

het is toch EU ? dus geen invoerrechten.
ik denk dat het ook te maken heeft met het pond, maar let op want engeland klopt al aan bij het imf voor geld, voor je het weet is engelnad failliet en kun je fluiten naar je geld, o je moet het onder rembours doen natuulijk.

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:34

mphilipp

Romanes eunt domus

[...]
Hangt van de waarde af. En dan nog kun je (zoals ik) best wel wat geluk hebben. Niet elk pakje wordt door de douane gecontroleerd. Als het dure dingen zijn, wordt het nog al eens met DHL gestuurd, en dan ben je iets eerder de sjaak omdat zij de douaneafhandeling heel netjes doen (het is geen smokkelorganisatie).

Maar een paar dvd's zijn gewoon zonder invoerrechten/btw hierheen te halen, geen enkel probleem en ook toegestaan. Zolang het een zending is zonder handelsoogmerk en tot een paar tientjes is er niets aan de hand. Het exacte bedrag weet ik niet, maar het was ooit €25 en ik heb wel voor meer geïmporteerd en met DVD's nooit problemen gehad.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 25-01 13:56
Misschien simpeler?
Nederlanders net zo lang een hoge prijs laten betalen tot hij echt niet goed meer verkocht word, dan een lage prijs hanteren. Misschien duurt het in nederland langer dan in UK

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 21:47
Dat is klinklare onzin, invoerrechten geldt alleen voor goederen aangekocht van buiten de EU.
Wel moet je BTW betalen.

Dat de verschillen zo groot zijn, dat heeft meerdere redenen, bijv de lagere koers van de GBP.
Men moet zich bij de regering wel 2x achter zijn oren krabben als ze het hogere BTW tarief willen verhogen naar 20%.

Het importeren is nog niet bekend bij het grotere publiek, webwinkelen / ideal heeft ook nog zijn tijd nodig gehad om in te burgeren. Als dat ook een vogelvlucht gaat nemen nemen de belasting inkomsten nog verder af, inmiddels BTW over een lagere aanschafsprijs levert minder op.

Het grootste probleem van het "over de grens" kopen is, denk ik de onzekerheid van wat te doen bij een geschil / garantieissues etc. Als dat goed is geregeld samen met een veilige betaalmethode, dan wordt het een gigantisch succes. Dat zal helaas ook weer zijn tol eisen bij de NL winkeliers en webshops, maar het NL ondernemersbloed zal ook daar weer kansen in zien.

• Deismyna
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:59
Helemaal met je eens. Laatst weer 3 Blu-rays besteld bij Amazon.co.uk (3=2 actie). Totaal zo'n 27 euro kwijt. Dat betaal je hier bij de FRS voor 1 film 8)7

Veel films uit de UK hebben gelukkig NL subs, dus daar hoef ik het ook niet voor te laten. Zie ook dit handige lijstje om te zien welke Blu-rays NL subs hebben :)

Met PS3/PC games regelmatig precies hetzelfde. Prijzen in de UK zijn meestal de helft van NL, en die lage koers van de pond is helemaal mooi meegenomen natuurlijk ;)

Edit: Wat garantieissues betreft. Als je in het buitenland iets 3x kan kopen voor de prijs in NL, loop ik met plezier het risico dat 1 op de 100 zendingen misschien eens kwijt raken. Is me tot nu toe 1x gebeurd op ebay, maar is prima opgelost door de verkoper. Had natuurlijk ook anders af kunnen lopen, maar zolang je geen bestellingen van >100euro plaatst, is het (financiële) risico dat je loopt natuurlijk ook vrij minimaal.

[ Voor 27% gewijzigd door Deismyna op 28-03-2009 23:16 ]

Verwijderd

De koers van de pond is behoorlijk gedaald en daarnaast is de UK bijvoorbeeld goed voor 30% van de gehele Europese games markt. Nederland ligt momenteel rond de 3% tot 4% Wanneer dus de productie hoger is en het product minder schaars is kunnen er ook lagere prijzen gehanteerd worden.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 23:24 ]

Verwijderd

Dit is inderdaad wat velen hier doen. Maar onder de meeste mensen is dit nog niet heel bekend.

Ik heb bijvoorbeeld mijn dual shock 3 controller uit jazie laten komen, lang voordat het hier uit was en ook nog een stuk goedkoper dan dat het hier is.

Voor spellen geld hetzelfde, ik haal de meeste games uit canada tegenwoordig en af en toe amerika. Dit niet alleen voor de prijs maar ook voor de DLC prijs en het feit dat ik geen creditcard heb. Door de prepaid cards in de US store kan ik daar gewoon al mijn DLC halen en een liedje voor singstar wat hier 1.50 euro kost kost daar gewoon 1.50 dollar. Dus ook al betaal ik iets meer dan 50 dollar voor de prepaid card, op deze manier verdien ik er nog steeds op.

Alleen voor grote / dure dingen die wat makkelijker kapot gaan haal ik het toch liever hier in een voordelige (voor nederlandse standaardeb dan), het is gewoon makkelijker om dan iets terug te sturen als je niet tevreden bent of als er iets kapot gaat. Maar dvds / games in gesealde hoesjes gaan niet zo makkelijk kapot, dus die gewoon importeren.

Het prijs verschil komt denk ik door meerdere factoren. De lage pond natuurlijk maar ook het feit dat de wat grotere winkels daar goed met elkaar concurreren. Hier niet, hier houden ze allemaal dezelfde prijs aan, mensen kopen het toch wel bij 1 van hun winkels. De concurrentie op games gebied ligt hier heel laag, hopelijk met het meer normaal worden van winkelen op internetten gaan mensen ook meer rondkijken voor goedkopere winkels.

• et36s
Dat is een handige lijst Deismyna :) Het is goed om te zien dat ik niet de enige ben die zich hier aan stoort. En wat betreft garantie, garantie is gekoppeld aan het product dus als je producten besteld bij een internationaal bedrijf zoals Sony, Dell, Microsoft kan je aankloppen bij dat bedrijf zelf. Dus in zulke gevallen zit je wel goed.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:39
Yippie schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:10:
Dat is klinklare onzin, invoerrechten geldt alleen voor goederen aangekocht van buiten de EU.
Wel moet je BTW betalen.
Voor goederen aangeschaft binnen de EU betaal je ook geen BTW!
Bron: http://www.douane.nl/part...aankopen-04.html#P89_5906

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Even een tikje van Hardware & Spielerij Algemeen naar Shopping Forum, omdat dit toch echt iets over shopping is, en niet zozeer over games of gaminghardware zelf ;)

Verder: Tja, een lage pond in combinatie met prijzen die wat eerder gedaald zijn in het buitenland, dan krijg je gewoon wat grotere verschillen. Lekker in het buitenland kopen en er is niets aan de hand lijkt me :)

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Deismyna schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:11:
Veel films uit de UK hebben gelukkig NL subs, dus daar hoef ik het ook niet voor te laten. Zie ook dit handige lijstje om te zien welke Blu-rays NL subs hebben :)
En dan nog. Ik vind Engelse subs totaal geen bezwaar. Als je een beetje Engels spreekt is luisteren en meelezen an sich voldoende. Gewoon een paar keer proberen en je kijkt net zo makkelijk een film met Engelse ondertitels als met Nederlandse. Iedereen heeft toch een beetje Engelands gehad op school?

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:45

YellowCube

Wait...what?

^^met als enige nadeel dat engelsen hun ondertiteling nog wel eens op hetzelfde tempo laten lopen als de spraak.
Ga maar eens Amelie kijken met Engelse ondertiteling. Dan pak je verdomd weinig van de film zelf mee.
(ondanks dat mijn engelstalige leesvaardigheden prima zijn).

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-01 21:10

Deathchant

Don't intend. Do!

@TS; ik vind ook dat je groot gelijk hebt. Er zitten nadelen aan (garantie, terugsturen, wachten etc), en in nederland heb je de winkel naast je deur bij wijze van. Dus wil je het spel direct hebben en kies je dus voor "gemak", daar betaal je dan voor. Wil je goedkoop, daar lever je dan qua geduld, garantie en wachttijd wat meer in.
Wanneer je bewust kiest voor het importeren en je accepteert de wachttijden etc, dan ben je dief van je eigen beurs als je het in nederland koopt.
Ik hoef ook geen nederlandse subs. Engels volstaat. Het merendeel van nederland heeft toch graag NL subs.....dus ja, die kopen alles dan hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Deathchant op 29-03-2009 12:23 ]

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05-2025
bestaat er eigenlijk een pricewatch voor de hele eu ergens? of iets van vergelijk die alle relevante winkels uit de eu in kaart brengt ?

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Jimster schreef op zondag 29 maart 2009 @ 09:46:
[...]

Voor goederen aangeschaft binnen de EU betaal je ook geen BTW!
Bron: http://www.douane.nl/part...aankopen-04.html#P89_5906
Je betaalt weldegelijk BTW bij grensoverschrijdende aankopen binnen de EU, dat wordt namelijk gewoon in rekening gebracht door de verkoper en afgedragen aan de belastingdienst in zijn land (herkomst-beginsel). Je hoeft alleen niet ook nog eens BTW af te dragen aan de Nederlands belastingdienst (wat in het verleden wel gebeurde).

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:17

-d-

libero schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:31:
bestaat er eigenlijk een pricewatch voor de hele eu ergens? of iets van vergelijk die alle relevante winkels uit de eu in kaart brengt ?
Hele EU volgens mij niet - maar UK is bijna altijd het voordeligste (soms bestel ik ook wel wat bij Amazon Duitsland). Voor UK prijsvergelijking (Games + DVD's) gebruik ik www.find-dvd.co.uk

• Chaosstorm
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-11-2025
Zoiets had ik laatst ook met warhammer 40k 2, in nederland 50 euro en in Engeland 30 euro.. en dat in de week van release !

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

YellowCube schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:09:
^^met als enige nadeel dat engelsen hun ondertiteling nog wel eens op hetzelfde tempo laten lopen als de spraak.
Nog nooit gezien. Zal wel een uitzondering zijn.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2025

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

YellowCube schreef op zondag 29 maart 2009 @ 11:09:
Ga maar eens Amelie kijken met Engelse ondertiteling. Dan pak je verdomd weinig van de film zelf mee.
(ondanks dat mijn engelstalige leesvaardigheden prima zijn).
Is dat niet de ondertiteling voor de "deaf and hearing-impaired" die je bedoeld?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• -d-

-d-

sjolmers schreef op zondag 29 maart 2009 @ 20:40:
[...]

Is dat niet de ondertiteling voor de "deaf and hearing-impaired" die je bedoeld?
Gezien hij het over Amelie (Franstalig) heeft denk ik het niet. Maar een heel groot gedeelte van mijn DVD's komt uit de UK (denk dat 45% UK is, 45% US en 10% NL - ja ik ben grote fan van importeren :*)). Ik kijk deze vrijwel altijd met Engelse ondertiteling (indien geen NL aanwezig) en is me werkelijk nog nooit opgevallen dat de ondertiteling niet goed/anders/etc loopt.

Verwijderd

Doordat veel mensen nu gaan importeren omdat het verschil echt veel te groot is, gaat stichting Brein vast weer zeggen dat de verkoop in Nederland daalt door het aantal illegale kopietjes.

• -d-

-d-

Ik vraag me af of veel mensen importeren. Tweakers/DVD & Games Fora/etc zijn niet direct een goede afspiegeling van de hele afzetmarkt. De gemiddelde koper zal nog braaf bij V&D of Free Record Shop zijn spulletjes halen. Of denken dan hij met de 'aanbieding' op Bol.com een goede koop heeft gedaan ;)

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Misschien, al worden mensen wel enigszins nieuwsgierig als ik zeg dat de meeste van mijn cd's tussen de 3 en de 9 euro hebben gekost. :) En laatst wees een redelijke noob mij op een leuk boek op Amazon, dus ze zijn er wel.

Het gros zal waarschijnlijk nog gewoon in Nederland kopen, maar het aantal buitenlandshoppers wordt vast niet lager. Helemaal niet als je bedenkt dat online kopen steeds populairder wordt. Dan is de stap naar bestellen uit de US of het VK een relatief kleine.

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

• -d-

-d-

Klopt, idem dito hier - wanneer ik mijn vrienden vertel waar ik mijn cd's/dvd's/games vandaan haal zijn ze ook snel overstag :)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29

paQ

Remus schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:40:
[...]

Je betaalt weldegelijk BTW bij grensoverschrijdende aankopen binnen de EU, dat wordt namelijk gewoon in rekening gebracht door de verkoper en afgedragen aan de belastingdienst in zijn land (herkomst-beginsel). Je hoeft alleen niet ook nog eens BTW af te dragen aan de Nederlands belastingdienst (wat in het verleden wel gebeurde).
Het is duidelijk m.i. dat hij bedoelde niet nog eens extra bij invoer ;)
(en zonder BTWnummer zal een winkelier in het buitenland je never nooit een '0-BTW' factuur aanbieden)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Wat overigens een groter 'probleem' is bij films uit de UK, is dat er censuur wordt toegepast. Scènes die de filmkeuring niet bevallen, zoals drugsgebruik, worden gekuisd of geknipt. Als het niet geknipt kan worden, framen ze het shot anders. Bv de scène uit Pulp Fiction waar Travolta een spuit in zijn arm zet, is afgekaderd zodat je de naald niet in zijn arm ziet gaan oid. Er bestaat een site van die de verschillen aangeeft.
Nadeel bij US films is dat die vaak alleen maar Spaanse subs hebben en géén Engelse. Blijkbaar hebben zij geen doven... ;)

• -d-

-d-

Op zich valt dat wel mee met de Engelse subs op Amerikaanse releases, heel veel hebben dat wel. Overigens altijd handig voordat je een import versie koopt uit de UK (wat mphilipp zegt klopt, de Britten knippen relatief vaak in films) om even op www.dvdcompare.net te kijken - dit is een vergelijking tussen de releases wereldwijd.

• YellowCube
  • Laatst online: 12:45

YellowCube

Wait...what?

mphilipp schreef op zondag 29 maart 2009 @ 17:00:
[...]

Nog nooit gezien. Zal wel een uitzondering zijn.
het is idd niet altijd het geval, maar voorbeelden waar het bijv. wel zo is:
Amelie
Hero

nu zijn dat twee films waar vrij veel en snel in gesproken wordt. Zo zijn er wel meer, maar het valt dus meer of minder op naarmate er meer en sneller in gesproken wordt.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• timofp
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-01 17:50
ik heb afgelope week ook mijn eerste DVD in het buitenland gekocht,Play.com in de UK. Het was het 11e seizoen van de serie ER. De eerste 10 seizoenen had ik in België kunnen kopen voor een redelijke prijs (~15 euro). Maar het elfde seizoen was hier toch al snel minimum 35 euro en bij Play 13 euro inclusief verzending en nederlandse ondertiteling volgens de website :p

Dus heb mijn eerste koop in de UK ook gedaan met zo een groot verschil in prijs. En alles is zeer vlot gelopen, binnen de week was de dvd hier, netjes verpakt, en met NL ondertitelingen zoals de site vermelde. tevens is de cover stukke beter want de NL vertaling op de Nederlandse covers was denk ik door Babelfish gedaan :)

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-01 16:42

swtimmer

Ontrafelt het leven!

libero schreef op zondag 29 maart 2009 @ 12:31:
http://www.google.co.uk/products

Deze gebruik ik om in de UK spullen te vinden, misschien minder uitgebreid dan de pricewatch qua info. Maar als je weet wat je wil hebben kan je dat daar mooi vinden en bij de meeste winkels staan honderden ervaringen dus je kan snel zien of het wel een beetje te vertrouwen is.

Laatst nog een TomTom v4 Europa gekocht, 112 pond!

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Geen onbbelangrijk verschil is dat UK vanwege de crisis de BTW (VAT) verlaagt heeft naar 15%. Wel tijdelijk; in 2010 gaat 't weer omhoog naar 17.5%

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

• AvanCade
  • Laatst online: 03-01 21:25
Dat zorgt niet voor een 50% prijs verschil tussen bepaalde items.

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb laatst een game ui Hong kong gekocht via Play-asia.com. Ik meot zeggen dat de levertijd 7 dagen is maar als ik het prijsverschil zie tussen Nederland en China (of waar Hong Kong ook moge liggen). Heb er de game Madden09 voor de xbox360 gekocht, Kost hier in veel winkels nog 60euro tenzij ik hem op de site heb gekocht voor 17.99 euro incl verzendkosten en alles wat erbij komt kijken, gene invoerrechten etc gehad.

Topsite.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Pagina: 1