Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vodafone op blacklist KPN?

Pagina: 1
Acties:

• thaMini
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-11 22:28
Voor een familielid heb ik E-mail ingesteld op een Smartphone met Windows Mobile. Het gaat om een adres van Planet (nu KPN). Het netwerk is Vodafone en de smtp server is daarom van Vodafone. Hierop moet je inloggen met de gebruikersnaam en wachtwoord van Vodafone.

Alles goed en wel, maar E-mail naar een KPN-adres lukt niet |:( . Telkens een email retour met de volgende melding:

"The e-mail system was unable to deliver the message, but did not report a specific reason. Check the address and try again. If it still fails, contact your system administrator."

Het merkwaardige is dat E-mail naar andere domeinen wel gewoon aankomt (getest: Hotmail, Gmail en de mailserver van een grote gemeente in Nederland) 8)7

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Ik heb eerlijk gezegd nog geen contact opgenomen met Vodafone, ik zal dat maandag eens doen.

En hoe los ik dit op? Het lijkt me een probleem van Vodafone, of moet er ook contact gezocht worden met KPN?

Ik kan me voorstellen dat, naar aanleiding van een ander topic in Telecommunicatie, Vodafone geblokkeerd is door KPN vanwege vele spammers op het netwerk van Vodafone. Maar dat lijkt me eerlijk gezegd hun probleem.

Overigens ben ik er niet zeker van dat dit topic op de goede plek staat. Het zou misschien ook in Telecommunicatie kunnen staan.

Be small, act BIG.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

telefoonproxies staan vaak op dns blocklist, een goede site om een heleboel daarvan in een keer te bekijken is http://www.kloth.net/services/dnsbl.php , ik zou daar eerst even kijken of daar het probleem ligt. De oplossing daarvoor is wat moeilijker zoals je wel kunt raden..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• thaMini
moto-moi schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:35:
telefoonproxies staan vaak op dns blocklist, een goede site om een heleboel daarvan in een keer te bekijken is http://www.kloth.net/services/dnsbl.php , ik zou daar eerst even kijken of daar het probleem ligt. De oplossing daarvoor is wat moeilijker zoals je wel kunt raden..
Ik heb het IP van de smtp server van Vodafone door de search van http://www.kloth.net/services/dnsbl.php gejaagd. Maar deze komt op geen enkele lijst voor. Ik denk dus dat KPN een eigen lijst aanhoudt.

Misschien moet Vodafone maar met onze nationale trots *kuch* in conclaaf gaan.

Ik zal maandag eens bellen.

Be small, act BIG.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Heb in het verleden een aantal weken keer noodgedwongen moeten internetten met een Vodafone GPRS verbinding. Met het (gedeelde?) IP adres wat ik had, kon ik o.a. geen verbinding maken met de Tweakers.net IRC servers. Toen moest ik mij "unblacklisten" waarna het nog enkele uren duurde voordat ik verbinding kon maken. Soms was dat dweilen met de kraan open, omdat het IP buiten mijn schuld om snel weer op de blacklist stond.

Je schrijft dat je wel uitgaande e-mails kunt versturen naar de servers van Hotmail en Gmail. De SMTP servers van die maildiensten maken geen van allen gebruik van de standaard poort 25. Er is dus kans dat je bij Planet/KPN e-mail wilt versturen via poort 25. Grote kans dat dit wordt geblokkeerd door Vodafone.

Probeer het eens met Secure SMTP, dus met SSL waarvoor inloggen is vereist. Of maak gebruik van eventuele IMAP servers.

• thaMini
F4T4L_3RR0R schreef op zondag 29 maart 2009 @ 06:44:
Heb in het verleden een aantal weken keer noodgedwongen moeten internetten met een Vodafone GPRS verbinding. Met het (gedeelde?) IP adres wat ik had, kon ik o.a. geen verbinding maken met de Tweakers.net IRC servers. Toen moest ik mij "unblacklisten" waarna het nog enkele uren duurde voordat ik verbinding kon maken. Soms was dat dweilen met de kraan open, omdat het IP buiten mijn schuld om snel weer op de blacklist stond.

Je schrijft dat je wel uitgaande e-mails kunt versturen naar de servers van Hotmail en Gmail. De SMTP servers van die maildiensten maken geen van allen gebruik van de standaard poort 25. Er is dus kans dat je bij Planet/KPN e-mail wilt versturen via poort 25. Grote kans dat dit wordt geblokkeerd door Vodafone.

Probeer het eens met Secure SMTP, dus met SSL waarvoor inloggen is vereist. Of maak gebruik van eventuele IMAP servers.
Hmmz, dit was te verwachten, dat Vodafone snel op een Blacklist staat. Maar waarom heeft bijvoorbeeld T-Mobile daar geen last van?

En je redenatie klopt niet helemaal, het is andersom, de smtp server van Vodafone werkt wel, die stuurt alles prima door, de mail wordt niet toegelaten door KPN. Daar komt ook de "Unable to deliver" melding vandaan. Wat behoorlijk achterlijk is, omdat het adres waarmee de mail verstuurd wordt ook van KPN is.

Be small, act BIG.

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

thaMini schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 22:32:
"The e-mail system was unable to deliver the message, but did not report a specific reason. Check the address and try again. If it still fails, contact your system administrator."
Hier heb ik ook last van. Als ik een e-mail verstuur via de Vodafone smtp server naar een planet e-mail account, krijg ik dezelfde foutmelding terug!
Pagina: 1