AM2+ Moederborden: Maakt de prijs veel uit voor performance?

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views

• Sourcey
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-05 21:51
Ik ben momenteel bezig een gamesysteem samen te stellen waar ik een Phenom II X3 of X4 in wil plaatsen, samen met een Radeon hd4870. Ik ben van plan ddr2 geheugen en een AM2+ moederbord te gebruiken om de kosten laag te houden. Nu valt het mij op dat er voor AM2+ moederborden een grote variantie zit in de prijs: van 30 euro tot over de 150 euro.

Een voorbeeld:
Een goedkoop AM2+ bord:
pricewatch: Asrock K10N78hSLI-GLAN
En een duur AM2+ bord:
pricewatch: Asus M3A32-MVP Deluxe

Ik weet dat duurdere moederborden meer aansluitingen kunnen hebben zoals extra PCI-e sloten en sata aansluitingen, en dat je daar soms beter mee kunt overclocken, maar ik vond de grote prijsverschillen nog steeds vreemd.

Stel nu dat je deze aansluitingen niet nodig hebt, en je gaat niet overclocken: Kun je dan beter voor het goedkoopste AM2+ bordje gaan? Of gaat dan bijvoorbeeld toch de performance van je hele systeem significant achteruit?

[ Voor 10% gewijzigd door Sourcey op 28-03-2009 20:09 ]

Verwijderd

Verschil zal misschien alleen meetbaar zijn met een enkele benchmark, maar het is sowieso te verwaarlozen. :)

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-05 10:19

Fixer

FP ProMod
Persoonlijk kies ik altijd voor "de gulden middenweg". Als je een bordje hebt uit het middensegment zit je volgens mij altijd wel aardig safe.

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Toch zou ik even kijken naar de verschillende chipsets en welke het beste presteert voor het geld wat je neertelt. Dat kun je doen door benchmarks te bekijken en te bepalen welke het beste is met jouw wensen en binnen je budget.

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Verwijderd

Je vergelijkt wel 2 totaal andere borden met elkaar. De features verschillen enorm van elkaar. Ga eerst bedenken welke features je nodig denkt te hebben en welke borden daar minimaal aan voldoen. Verder wil ik je graag wijzen dat je bij AMD ook op de southbridge moet letten. Een SB700, 710 of 750 heeft de voorkeur.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De features zijn natuurlijk niet de enige die het verschil maken, je hebt het hier over 2 compleet verschillende chipsets.

Zoek gewoon wat benchmarks van de verschillende borden, op basis daarvan kun je de verschillen zien. Omdat we er vanuit gaan dat je zelf eerst op zoek gaat naar benchmarks en naar wat de verschillen van de moederborden inhouden voordat je een topic opent gaat deze op slot. Komen de borden even goed uit de review, pak dan degene die het beste aansluit op je eisen/wensen die het goedkoopste is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.