IDE of SATA

Pagina: 1
Acties:
  • 1.182 views

• caiodeboer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-12-2010
Ik heb een maxtor DiamondMax plus 9 120gb ATA/ 133 HDD.

Ik heb een hard disk casing 3.5" storage SATA TO USB van ICIDU gekocht.

Inmiddels denk ik dat dit verkeerd is aangezien ik heb begrepen dat ATA: IDE of PATA is. Maar ik twijfel nu omdat op m'n schijf wel 3.5" series staat.

Kan iemand mij vertellen of ik Hard Disk Casing moet gaan omruilen voor IDE of dat ik m'n Maxtor schijf wel in m'n SATA case kan doen?

BVD!!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-02 10:15
Je HDD is PATA en geen SATA.

Dat gaat dus niet passen.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dat wordt ruilen ;)
En je geeft zelf het antwoord al, ATA = IDE/PATA (jouw schijf). En dat gaat niet passen.

De 3.5" slaat op de grootte van de schijf (letterlijk). En daar zit geen verschil tussen voor PATA/SATA.

Even ondersteunen met een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.stor-age.com/resources/2A16DE5E-C349-4474-918A-E5A5428620AF/HDD2006Prod/SATA-PATA.jpg
Jouw schijf is PATA (de onderste). De bovenste schijf is SATA (waarvoor je USB-case dus een aansluiting heeft). Hele andere aansluiting dus ;).

[ Voor 40% gewijzigd door IceStorm op 28-03-2009 19:22 . Reden: Brrrr, nasty spelfaut ]

• caiodeboer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04-12-2010
THNX GUYS!

Ben blij dat MyCom ook op zondag open is....

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste is het zo dat PATA en SATA beide IDE zijn.
Verder is het zo dat je even makkelijk kan kijken wat voor aansluiting dat je disk heeft en wat er in je behuizing kan.

Omdat het opzoeken van dit soort dingen toch echt tot de basisvaardigheden behoort die we van een tweaker mogen verwachten gaat dit topic op slot.

Dit topic is gesloten.