Router aan modem verbinden via homeplug

Pagina: 1
Acties:

• vandee1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09-2024
Heb zojuist ziggo draadloos internet aangesloten. Hierbij had ik initieel de modem en router bij elkaar in de meterkast staan. Echter, op de een of andere manier word in de meterkast het draadloze signaal van de router verstoord. De modem kan ik echter niet uit de meterkast verplaatsen aangezien deze op de hoofdingang van de kabel dient te worden aangesloten en deze zich in de meterkast bevindt.

Vooralsnog heb ik dit opgelost door de router met een langere kabel aan de modem te verbinden zodat ik de router verder van de meterkast heb staan waar het signaal niet meer verstoord wordt. Nu heb ik echter wel een lange kabel door het huis lopen. Is dit op te lossen door een homeplug aan de modem en de de router te verbinden? Hierbij zou ik de router ergens anders kunnen neerzetten zonder met kabels te hoeven werken. Dmv de router zou ik dan alsnog draadloos internet hebben. Zag echter bij handleidingen van deze homeplugs dat je software moet installeren en dit gaat volgens mij niet lukken op de router. Enig idee of dit inderdaad een probleem is en zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Thanks!

Verwijderd

vandee1 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 18:21:
Heb zojuist ziggo draadloos internet aangesloten. Hierbij had ik initieel de modem en router bij elkaar in de meterkast staan. Echter, op de een of andere manier word in de meterkast het draadloze signaal van de router verstoord. De modem kan ik echter niet uit de meterkast verplaatsen aangezien deze op de hoofdingang van de kabel dient te worden aangesloten en deze zich in de meterkast bevindt.

Vooralsnog heb ik dit opgelost door de router met een langere kabel aan de modem te verbinden zodat ik de router verder van de meterkast heb staan waar het signaal niet meer verstoord wordt. Nu heb ik echter wel een lange kabel door het huis lopen. Is dit op te lossen door een homeplug aan de modem en de de router te verbinden? Hierbij zou ik de router ergens anders kunnen neerzetten zonder met kabels te hoeven werken. Dmv de router zou ik dan alsnog draadloos internet hebben. Zag echter bij handleidingen van deze homeplugs dat je software moet installeren en dit gaat volgens mij niet lukken op de router. Enig idee of dit inderdaad een probleem is en zo ja, hoe kan ik dit oplossen? Thanks!
Ja dit gaat perfect werken. De software dient alleen om een private network name (=soort van beveiliging) in te stellen. Dit kan ook door de adapters eerst aan de PC te hangen (ééntje is genoeg, de andere adapter kan je gewoon tijdens het instellen zonder netwerkkabel laten). Nadat je de adapters hebt ingesteld kan je de door jouw beschreven situatie gaan opstellen ;)

• vandee1
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-09-2024
Thanks! Zit er trouwens nog veel verschil in kwaliteit en gebruikersgemak tussen de homeplug kits die er aangeboden worden (sitecom, zyxel, devolo etc.)?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

In gebruiksgemak zal het meevallen, vaak is het niet meer dan inpluggen van de adapters en klaar. Het probleem gaat hem eerder in de kwaliteit zitten. Dat hoeft niet direct bij de plugs te zitten, het kan ook goed zijn dat je net op de verkeerde groepgen zit, en dan heb je geen verbinding. Kwestie van uitproberen is het in zo'n geval. Als het werkt dan gaat het (zeker voor gewoon internet) goed zat :)

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:23

IEF

Why so serious?

Er zijn genoeg reviews te vinden over Homeplug setjes. Er zit inderdaad behoorlijk veel verschil tussen de merken. Verder zeker ook even kijken naar de verschillende Homeplug standaarden. Je hebt weliswaar een maximale downstream, maar hou er rekening mee dat die setjes slechts een klein gedeelte van de theoretische maximumdoorvoer halen.

Bijvoorbeeld: Tom's Hardware.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op maandag 30 maart 2009 @ 21:54:
In gebruiksgemak zal het meevallen, vaak is het niet meer dan inpluggen van de adapters en klaar. Het probleem gaat hem eerder in de kwaliteit zitten. Dat hoeft niet direct bij de plugs te zitten, het kan ook goed zijn dat je net op de verkeerde groepgen zit, en dan heb je geen verbinding. Kwestie van uitproberen is het in zo'n geval. Als het werkt dan gaat het (zeker voor gewoon internet) goed zat :)
Inderdaad. Wij hebben nu thuis 3 Eminent 85 mbit/s homeplug adapters, en op mijn kamer bijvoorbeeld haalde ik op het stopcontact bij mijn bureau slechts 11 mbit/s naar de woonkamer volgens de software, en aan de andere kant van de kamer haalde ik 84 mbit/s. Ik heb met de adapter door het hele huis getest, en je kan meestal ongeveer rond de 40-60 mbit/s halen. Maar dit is nog niet de werkelijke snelheid, er gaat namelijk nog wat overhead van af.

Ik haalde overigens wel op dat stopcontact bij mijn bureau 55 mbit/s zodra alle andere stekkers losgekoppeld waren van dat stopcontact. AC/DC adapters kunnen funest zijn voor de snelheid heb ik gemerkt. Probeer dit dus zo veel mogelijk te vermijden ;) .

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-03-2009 10:01 ]

Pagina: 1