Ik moet even een snel een mail formpje opzetten en google was me vriend en gaf me al snel een simpel formpje, maar ik krijg het niet 100% werkend. Ik krijg wel een mailtje maar er staan verder geen gegevens in, geen afzender, onderwerp, e-mail adres etc.
Er zijn 2 bestanden waar het om gaat, de contact.php, (allemaal opmaak meuk etc er uit gehaald)
En het PHP bestand, send_contact.php,
Nou ben ik zelf niet echt bedreven met PHP maar ik zie hier niet waarom die geen gegevens mee stuurt. Hij krijgt de gegevens zoals subject, message, etc uit contact.php en moet dat toch gewoon meesturen met het mailtje? Maar ipv daarvan krijg ik steeds een leeg mailtje.
Er zijn 2 bestanden waar het om gaat, de contact.php, (allemaal opmaak meuk etc er uit gehaald)
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <form name="form1" method="post" action="includes/send_contact.php"> <textarea name="detail" cols="50" rows="4" id="detail"></textarea><br /> <<input name="name" type="text" id="name" size="50"><br /> <input name="customer_mail" type="text" id="customer_mail" size="50"><br /> <input type="submit" name="Submit" value="Submit"> <input type="reset" name="Submit2" value="Reset"><br /> </form> |
En het PHP bestand, send_contact.php,
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <?php // Contact subject $subject ="$subject"; // Details $message="$detail"; // Mail of sender $mail_from="$customer_mail"; // From $header="from: $name <$mail_from>"; // Enter your email address $to ='peter@no-illusions.nl'; $send_contact=mail($to,$subject,$message,$header); // Check, if message sent to your email // display message "We've recived your information" if($send_contact){ echo "We've recived your contact information"; } else { echo "ERROR"; } ?> |
Nou ben ik zelf niet echt bedreven met PHP maar ik zie hier niet waarom die geen gegevens mee stuurt. Hij krijgt de gegevens zoals subject, message, etc uit contact.php en moet dat toch gewoon meesturen met het mailtje? Maar ipv daarvan krijg ik steeds een leeg mailtje.
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps