Hoe krijg ik een wake-up?

Pagina: 1
Acties:

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 15:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Topicstarter
Hier op de universiteit staan een aantal computers die al na tien minuten of zo uit zichzelf uitgaan. Het zijn NT-bakken met een 3com kaart, dus ik neem aan dat wake-up on LAN mogelijk moet zijn? Kan de bakken wel pingen, maar zowel win-netwerk als dingen als ftp etc. reageren niet meer. Moet ik helemaal naar boven lopen, de muis aanraken en dan weer snel naar beneden om op tijd in te loggen en de boel over te halen voordattie weer in de zuinige stand vliegt.

Ben dus op zoek naar een progje dat die computer vanaf hier aanslingert. Is dat specifiek voor het moederbord of is het een algemeen commando zo van "wakeup 192.168.1.1"

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
Dan mot je ff kijken of het kabeltje voor lan Wake-up wel is aangesloten. |:(
Dan gaat hij van :Z naar *D als er netwerkverkeer is.
Succes

• hufkes

hufkes

Topicstarter
Tja, dat zal dan wel weer niet zijn aangesloten... vrees ik. Kan ik natuurlijk niet bij. Maar stel dat 'ie wel is aangesloten, dan zou 'ie het gewoon moeten doen als je naar die bak probeert de connecten, of is er dan nog iets van een speciaal commando voor nodig? En stel dat 'ie niet is aangesloten, is er dan nog een manier om te zorgen dat je die bak toch weerhoudt om in de :Z:Z te gaan?

---

• Guvner
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2022
JHAAA, gewoon ff wat instellingen veranderen in het gebeuren van dat ehhmmm...., Ja ik weet niet hoe het heet maar iets van harddisk sleep en monitor sleep en die troep, nou succes ermee

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Bij de Realtek-kaartjes die ik gebruik zit een programmaatje met een web-interface waarmee je de PC's wakker kan maken. Misschien moet je dus even op de site van je hardware-fabrikanten kijken om te zien wat zij erover te zeggen hebben.

Ik neem aan dat 3Com wel goeie documentatie levert.

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Heb je het wel aanstaan in de BIOS? Check dat eerst ff...

• hufkes

hufkes

Topicstarter
geen flauw benul of het aanstaat, is niet mijn computer natuurlijk, maar ik zal eens kijken of ik er bij kan...

---

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Kijk eens op:
http://www.equinox.demon.nl/wol/index.htm

een bescheiden poging tot een HOWTO-tje. Nog niet compleet, maar dat komt met verloop van de tijd.

Met een beetje geluk heb ik dit weekend (3 en 4 maart) NT 4.0 WS ter beschiking. Beloven de ik niets, maar mocht ik tijd hebben dan voeg ik NT 4 aan de howto toe.

MMMM de NT4 i sNL en SP-1, werkt niet echt mee. Volgende stap wordt Win2K. NT 4 zal moeten wachten

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• hufkes

hufkes

Topicstarter
thanx!

---

Pagina: 1