Toon posts:

Probleem met aansluiten TV op PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn TV op de PC. Het beeld blijft namelijk zwart. Hieronder even een aantal specificaties:

Videokaart: Sapphire Radeon 4870 1 GB (deze heeft alleen een S-video aansluiting)
TV: Merk: JVC vrij recent apparaat, geen LCD maar wel een S-video aansluiting. Ook een S-video kanaal.

Heb de grote TV-out FAQ gevolg en de TV precies zo aangesloten als aangegeven. Daarnaast ook de meest recente drivers voor mijn videkaart gedownload en geïnstalleerd. Stuurprogramma waar je instellingen voor beeldschermen kunt instellen en wijzigen heet Catalyst. Hier heb ik een tweede beelscherm ingesteld welke de PC ook herkent als "Default TV"

Instellingen heb ik gezet op 800*600 refreshrate 60 Hertz. Het signaal kan doorgestuurd worden als G-PAL en als B-PAL. Beide opties geprobeerd maar zonder resultaat.

Als ik een dvd in mijn driver doe dan gaat hij hem netjes afspelen in Windows Media Player, maar als ik dan ga naar de optie: "een TV instellen" dan geeft hij het volgende aan:

"Geen Tuner gevonden

Kan het tvsignaal niet configureren omdat geen tunerhardware is gevonden. Zorg ervoor dat de hardware juist is geïnstalleerd. Als u geen tuner hardware hebt, kunt u een tuner onlinevia Windows Marketplace kopen"\

Heb ook gekeken of ik de TVCC2000 en TV-Tool kon downloaden maar deze zijn niet meer compatible met mijn OS. Dus daar schiet ik niet heel veel mee op.

Weet iemand waar dit probleem aan kan liggen en wat ik nog meer kan proberen?

Alvast bedankt!

PS. Excuses als dit topic op een andere plek in het forum moet staan...

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08:53

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ten eerste... de resolutie moet VEEL lager, aangezien een CRT-tv heel vaak minder lijntjes ondersteunt en op andere resoluties loopt...

en wat jij zegt over een TV instellen, dat dient om tv op je pc te kijken (met een tv-tuner kaart)...

Ik zou dus zeggen, verlaag je resolutie... Bij nVidia heb je wel goede tools daarvoor, maar dit is dus een ATI-kaart, dus meer kan ik je niet echt helpen.

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja alleen als ik bij de instellingen van de TV ga kijken in de Catalyst dan geeft die aan dat de maximaal ondersteunde resolutie 1024*768 is. Maar goed ik zal hem op de laagst mogelijk stand zetten.

Okeej dus die optie in Windows Media Player hoef ik niet naar te kijken.

Maar hoe gaat dit in de praktijk dan? Ik bedoel stel dat alles naar behoren werkt, je zet je PC en gelijk vanaf het booten pakt het TV-scherm alles mee, dus ook het opstarten van Windows, en daarna laat de TV gewoon het bureaublad zien?

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:00:
Ja alleen als ik bij de instellingen van de TV ga kijken in de Catalyst dan geeft die aan dat de maximaal ondersteunde resolutie 1024*768 is. Maar goed ik zal hem op de laagst mogelijk stand zetten.

Okeej dus die optie in Windows Media Player hoef ik niet naar te kijken.

Maar hoe gaat dit in de praktijk dan? Ik bedoel stel dat alles naar behoren werkt, je zet je PC en gelijk vanaf het booten pakt het TV-scherm alles mee, dus ook het opstarten van Windows, en daarna laat de TV gewoon het bureaublad zien?
Meestal niet...

Heel vaak zie je de POST via je TV, dan ga je naar de login-instellingen (en Windows boot), daar gelden de TV-out drivers niet, dus daar word er gewoon zwart beeld weergegeven. Eens je op je bureaublad bent, word de software van de graka geladen en krijg je je bureaublad op je tv te zien...

Ik heb enkel ervaring met nVidia instellingen, het kan natuurlijk zijn dat het bij jou een beetje anders ligt...

En je catalyst flipt ook een beetje want er staat op Wikipedia:
S-Video carries standard definition video (typically at 480i or 576i resolution)
En de tv's ondersteunen dat ook zo, 576 lijntjes is veel voor een CRT tv...

Op mijn tv krijg ik enkel beeld te zien bij een resolutie die <= 600x400 (4:3) of 720×576 (16:9)

Verwijderd

Topicstarter
blablabla

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 16:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dima_2005 schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:06:
[...]

Meestal niet...

Heel vaak zie je de POST via je TV, dan ga je naar de login-instellingen (en Windows boot), daar gelden de TV-out drivers niet, dus daar word er gewoon zwart beeld weergegeven. Eens je op je bureaublad bent, word de software van de graka geladen en krijg je je bureaublad op je tv te zien...

Ik heb enkel ervaring met nVidia instellingen, het kan natuurlijk zijn dat het bij jou een beetje anders ligt...

En je catalyst flipt ook een beetje want er staat op Wikipedia:

[...]

En de tv's ondersteunen dat ook zo, 576 lijntjes is veel voor een CRT tv...

Op mijn tv krijg ik enkel beeld te zien bij een resolutie die <= 600x400 (4:3) of 720×576 (16:9)
Ik snap het bovenstaande stuk niet, POST via je TV? logininstellingen, waar gelden de TV-out drivers niet?

De resolutie heb ik nu aangepast naar het laagst mogelijke, maar mijn Catalyst bergrijp ik ook niet helemaal want je kunt wel op 3 verschillende plekken een resolutie instellen, maar goed...

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 15:06
Heb al JAREN een CRT tv op 1024x768, dit gaat echt wel lukken, zeker met een nieuwer model.
Geen idee waarom je geen DVD kunt afspelen, maar heb je wel gewoon een desktop op je TV ?
Zoals aangegeven zou je bij de POST ook beeld moeten krijgen op je TV.
Overigens staat m'n Wii ook op 576i, zou niet weten waarom het niet zou werken.

edit : Met POST op de tv wordt bedoelt dat je tijdens het opstarten van je PC, eenzelfde 'opstart-scherm' op je TV ziet al je op je monitor ziet.

@onder : Ehrm, hoezo niet dual screen instellen ? de keuze is : extended desktop of clonen, Daarna kun je daarna instellen op welk scherm je Fullscreen-video wilt kijken.

[ Voor 33% gewijzigd door MEN-O op 28-03-2009 16:27 ]

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Ok, sorry voor alles zo ingewikkeld te maken.. Je hebt dus geen beeld tijdens de login-scherm en tijdens het laden van windows... Dus na
Afbeeldingslocatie: http://images.tomshardware.com/2007/11/27/intel_core_2_extreme_qx9770/bios_qx9770.png
heb je een tijdje zwart beeld (geen beeld)... totdat je weer bij je bureaublad bent, daar worden de settings van je graka geladen voor tv-out en andere schermen...

Trouwens, je werkt toch niet met een dual-screen setup he? Want je moet altijd kiezen oftewel 2de scherm oftewel tv....

Verwijderd

Topicstarter
Euhm...

Om maar bij het begin te beginnen, nee ik er is geen bureaublad zichtbaar op de TV. Als het zo is dat de graka setting worden geladen nadat Windows opgestart is dan staat daar waarschijnlijk iets niet goed want hij geeft geen enkel beeld door.

Dual-screen setup, hiermee bedoel je dat ik voor 2 verschillende beeldschermen verschillende instellingen in kan voeren? Volgens mij wel maar als ik de ene resolutie op 1024*768 zet dan pakt mijn monitor het gelijk mee. Misschien dat het handig is als een paar screenshots maak van die Catalyst, misschien dat julie daar iets opvalt..

Is het niet zo dat er eerst een optie in de instellingen van de graka zo gezet moeten worden dat die uberhaupt een signaal naar buiten stuurd? Ik bedoel dus dat die standaard zo staat ingesteld dat die dat niet doet?

Iig bedankt voor de hulp en adviezen tot nu toe.... :*)

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
bovenbuur ergens verder omhoog: waarom zouden 576 lijne veel zijn voor een crt-tv als pal er al meer heeft?
(en zowat elke europese tv ondersteund pal)
PAL wordt haast altijd gecombineerd met de televisiesystemen B en G of een ander systeem met 625 lijnen per beeld en 25 beelden per seconde.
bron: Wikipedia: Phase Alternating Line

dus daar moet je het niet op steken.

(PAL-B of PAL-G = 720x625, de algemene 'europese resolutie is 720x576, en een gewone CRT-TV kan beide resolutie's weergeven)
Wat wel verschil maakt: je videokaart moet herkennen dat er een tv op aangesloten is.
Je kan eens proberen met een s-video naar scart adapter.
Maar ik heb bij mijn ouders ook al gemerkt (met mijn vaio-laptop) dat het rechtstreeks aansluiten aan de tv niets hielp, (laptop wou niet 'zien' dat er een tv aan zijn s-video uitgang hing en liet mij allerlei resolutie's kiezen) maar als ik (mbv zulke s-video naar scart-adapter) via de video-recorder ging, lukte het dan plots wel.

dus de vraag aan de ts:
herkent windows in het tabblad van je schermresolutie's wel dat het 2de scherm een analoge tv is?
(en dus geen 'standaard scherm')
als die het daar niet herkent ga je inderdaad geen beeld krijgen, en ga je via zo'n s-video naar scart adapter moeten proberen, of via de video-recorder.

Hoe oud is de tv bv waarmee je dit probeer te doen ?

(en ps: een dvd doe je niet in een 'driver' maar in een 'drive', en met mediaplayer moet je geen 'tv instellen', dat venster moet je enkel verslepen naar je tv. - volgens windows dan het 2de scherm.)

en probeer eens via de gewone windows instellingen ipv via je driver ?
krijg je trouwens toch al een bureaublad zichtbaar op je tv ?
probeer dat eerst te doen voordat je ook maar begint te denken aan iets anders.

ps: zodra je dat lukt en je versleept dan je media-player-venster van je gewone pc-scherm naar het tv-scherm, kan het zijn dat het beeld van je dvd zwart blijft, omwille van een overlay die (met mediaplayer) vaak enkel op het primaire scherm wel goed gaat. (of je moet hem van venster verslepen voordat je er een film in start)
Indien je daar last van hebt, gebruik dan bv vlc-player. die zich er niets van aantrekt of ie nu of het primaire scherm wordt getoond of op een ander scherm.
(als ik mediaplayer tijdens een dvd van scherm wissel wordt ie zwart, bij vlc niet)

en met elke videokaart kan je dualscreen kiezen tussen scherm-tv. (dualscreen met scherm en tv)
(en dus niet enkel dualscreen met schermen of enkel tv zoals hoger)

en ja, tijdens startup krijg je met windows nooit beeld op je secundaire scherm of dat nu lcd, crt, scherm of tv is (ik krijg ook geen beeld op mijn tweede, derde of vierde scherm zolang windows nog aan het opstarten is, of zolang ik niet ingelogd ben - pas na inloggen worden al de andere schermen actief)

en TS; je hebt 'mirror', of 'cloonview' aanstaan: het zelfde beeld op beide schermen, daar zit wrs de fout:
je moet ze aansturen als 2 aparte schermen en dus echt echt kiezen voor 'bureaublad uitbreiden naar dit scherm'
maar probeer eerst eens gewoon via de windows optie's ipv te gaan prullen in de advanced settings via je driver-tools. - als ie daar je tv al niet herkend als 2de scherm, gaat het wellicht ook niet al te goed via de extra tools.

en neen, je moet niet eerst je graka kaart instellen dat hij iets uitstuurt: hij moet eerst herkennen dat er iets aan die uitgang hangt voordat je hem er een signaal naar kunt laten sturen.

[ Voor 18% gewijzigd door soulrider op 28-03-2009 16:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
soulrider schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 16:33:
bovenbuur ergens verder omhoog: waarom zouden 576 lijne veel zijn voor een crt-tv als pal er al meer heeft?
(en zowat elke europese tv ondersteund pal)

Je kan eens proberen met een s-video naar scart adapter.
Maar ik heb bij mijn ouders ook al gemerkt (met mijn vaio-laptop) dat het rechtstreeks aansluiten aan de tv niets hielp, (laptop wou niet 'zien' dat er een tv aan zijn s-video uitgang hing en liet mij allerlei resolutie's kiezen) maar als ik (mbv zulke s-video naar scart-adapter) via de video-recorder ging, lukte het dan plots wel.
Dit kan ik nog wel proberen maar eerst wil ik kijken of ik het via de S-video kabel kan fixen.
dus de vraag aan de ts:
herkent windows in het tabblad van je schermresolutie's wel dat het 2de scherm een analoge tv is?
(en dus geen 'standaard scherm')
als die het daar niet herkent ga je inderdaad geen beeld krijgen, en ga je via zo'n s-video naar scart adapter moeten proberen, of via de video-recorder.
Hiervoor heb ik even een screenshot gemaakt, zoals je kunt zien herkend Windows het scherm als volgt: Algemeen niet-PnP-beeldscherm op ATI-Radeon 4800 series"

Afbeeldingslocatie: http://img22.imageshack.us/img22/4114/beeldscherminstellingen.jpg
Hoe oud is de tv bv waarmee je dit probeer te doen ?
TV is zo'n 4 á 5 jaar oud, heb het merk en type even opgezocht: Merk: JVC. Model: AV-32X4SU
(en ps: een dvd doe je niet in een 'driver' maar in een 'drive', en met mediaplayer moet je geen 'tv instellen', dat venster moet je enkel verslepen naar je tv. - volgens windows dan het 2de scherm.)
Allright got it, it will be drive from now on... Maar het slepen van het venster naar het TV-scherm komt pas later denk, als die hem ook herkend enzo.[quote]
en probeer eens via de gewone windows instellingen ipv via je driver ?
krijg je trouwens toch al een bureaublad zichtbaar op je tv ?
probeer dat eerst te doen voordat je ook maar begint te denken aan iets anders..
Als ik het via de Window instellingen probeer kom ik net zo ver als via Catalyst, nee ik krijg nog geen bureaublad zichtbaar op mijn TV.
ps: zodra je dat lukt en je versleept dan je media-player-venster van je gewone pc-scherm naar het tv-scherm, kan het zijn dat het beeld van je dvd zwart blijft, omwille van een overlay die (met mediaplayer) vaak enkel op het primaire scherm wel goed gaat. (of je moet hem van venster verslepen voordat je er een film in start)
Indien je daar last van hebt, gebruik dan bv vlc-player. die zich er niets van aantrekt of ie nu of het primaire scherm wordt getoond of op een ander scherm.
(als ik mediaplayer tijdens een dvd van scherm wissel wordt ie zwart, bij vlc niet)
Zodra ik beeld heb op mijn TV en dit komt voor ga ik er mee aan de slag.
en met elke videokaart kan je dualscreen kiezen tussen scherm-tv. (dualscreen met scherm en tv)
(en dus niet enkel dualscreen met schermen of enkel tv zoals hoger)
Dit snap ik niet, kan dat verduidelijkt worden?
en ja, tijdens startup krijg je met windows nooit beeld op je secundaire scherm of dat nu lcd, crt, scherm of tv is (ik krijg ook geen beeld op mijn tweede, derde of vierde scherm zolang windows nog aan het opstarten is, of zolang ik niet ingelogd ben - pas na inloggen worden al de andere schermen actief)
Okeej dat klinkt op zich ook wel logisch... maar toch handig om te weten.
en TS; je hebt 'mirror', of 'cloonview' aanstaan: het zelfde beeld op beide schermen, daar zit wrs de fout:
je moet ze aansturen als 2 aparte schermen en dus echt echt kiezen voor 'bureaublad uitbreiden naar dit scherm'
maar probeer eerst eens gewoon via de windows optie's ipv te gaan prullen in de advanced settings via je driver-tools. - als ie daar je tv al niet herkend als 2de scherm, gaat het wellicht ook niet al te goed via de extra tools.
Volgens mij heb ik geen cloon-viwe aanstaan maar zoals je zegd "'bureaublad uitbreiden naar dit scherm" zoals ook te zien is in de screenshot hierboven. Hieronder zet ik nog 2 screenshots van Catalyst misschien dat je hier iets vreemds aan ziet?

Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/2023/catalystmanager.jpgAfbeeldingslocatie: http://img301.imageshack.us/img301/3750/instellingentvcatalyst.jpg

• MEN-O
Vreemd, de instellingen die je gebruikt lijken mij goed te zijn, enige verschil met mijn config is dat ik wel een scart-verloop gebruik, en niet een s-vhs aansluiting.
Wat gebeurt er als je het scherm dat "currently disabled" is gebruikt ?

Verwijderd

Topicstarter
Welk scherm dat "currently disabled" is bedoel je? In de Catalyst of in het stamdaard configuratie scherm van Windows? Ik kan namelijk niet vinden...

Heb misschien nog wel een paar interessante ontdekkingen gedaan. Als ik de S-video kabel uit mn TV trek en ik ga daarna bij de beeldscherm instellingen kijken, geeft die aan dat het algemene niet-PnP-beeldscherm correct werkt. Ook als ik de PC een reboot geef.

Wat ik op zich ook wel vaag vind is dat hij het scherm uberhaupt nog weergeeft als deze helemaal niet is aangesloten.

Daarna even in apparaatbeheer gekeken en daar stonden zelfs 3 "algemene niet-PnP-beeldschermen". Deze kan je daar ook uitschakelen dus ik dacht laat ik even testen of mijn monitor 1 van die 3 is. Alle 3 uitgezet maar ik had nog steeds beeld op mijn PC-scherm.

Wat gaat hier allemaal fout?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2009 19:19 ]

• MEN-O
In Catalyst-->Display properties, heb je de iconen voor Desktop 1 en desktop 2, daaronder.
Ik krijg dat icoontje alleen als ik force tv detection (display options?) aanzet, waarna het bij mij overigens niet werkt, wat wel kan kloppen aangezien dat een component aansluting is, als ik het goed heb.

Weet je overigens ook zeker dat je op de TV het juiste kanaal hebt geselecteerd ?
- Overigens is naar mijn mening de beste methode nog steeds trial and error : dus mijn vraag nog een keer : als je je PC uitzet, daarna weer aan, zie je wat voor CPU je hebt, hoeveel geheugen etc, de POST dus (Power On Self Test), dit scherm MOET je kunnen zien op je TV.
Als dat niet zo is, heeft het totaal geen zin om verder in windows te klooien, je hebt een hardwarematig probleem.
Bijv. heb je de originele kabel gebruikt die bij je kaart zat ?
Probeer dan ook eens via een SCART verloop, misschien is de SVHS aansluiting van de TV niet goed ?(meer).
Algemene niet PnP scherm is wss gewoon je Monitor, vandaar dattie ook nog werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door MEN-O op 28-03-2009 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al wel een stap verder gekomen, als ik in de Catalyst op de knop "Detect Displays" klik als de kabel niet is aangesloten dan geeft die aan dat het 2de beeldscherm niet gevonde kan worden. Koppel ik de kabel aan en klik ik er nogmaal op dan vind hij het beeldscherm wel. Blijkbaar is het dus niet de poort op de TV die niet goed werkt.

Kabel die ik gebruikt heb is gewoon een S-video kabel, maar zou het veel zin hebben om een kabel met SCART verloop te gebruiken als de PC wel aangeeft dat die het de TV vindt en herkend?

De knop "currently disabled" is volgens mij alleen bedoeld om een nieuw in te stellen, als je hierop klikt krijg je namelijk een aantal verschillende schermen en of je ze als clone of als extended wilt instellen.

Kanaal staat zeker goed ingesteld, want er staat rechts bovenin namelijk "S-2 S-video"

Iemand nog een idee waarom mijn PC het scherm wel detecteerd maar ik geen beeld krijg op mijn TV?

• MEN-O
Ik quote mezelf :

- Overigens is naar mijn mening de beste methode nog steeds trial and error : dus mijn vraag nog een keer : als je je PC uitzet, daarna weer aan, zie je wat voor CPU je hebt, hoeveel geheugen etc, de POST dus (Power On Self Test), dit scherm MOET je kunnen zien op je TV.
Als dat niet zo is, heeft het totaal geen zin om verder in windows te klooien, je hebt een hardwarematig probleem.

Overigens bij scart-verloop bedoel ik dat je dezelfde kabel gebruikt icm een verloopstukje dat bij je kaart zat, en daarna weer in zo'n scart-blokje.

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Hmm, ja, probeer dat eerst eens, en als dat ook niet werkt, ja probeer een SCART-verloopje, enz....

Ik heb net gemerkt dat op mijn hoofd-pc dit ook niet werkt, maar daar word de tv gewoonweg niet herkend. Maar dat is waarschijnlijk omdat ik met S-video-> composite verloopje werk.... En S-video->S-Video (tv-out->tv-tuner) werkt wel.... Dus zeker altijd voorzichtig zijn met de kabeltjes...

Verwijderd

Topicstarter
Update!!!

Heb een Composite kabel gekocht en er is vooruitgang want ik heb in ieder geval zwart/wit beeld. Alleen de situatie is heel vreemd. Als ik de TV met S-video aansluit, Catalyst opstart en klik op "detect displays" dan vindt hij het beeldscherm wel, maar vervolgens krijg ik geen beeld op de TV.

Daarna heb ik een verloopstukje genomen de TV via een Composite kabel aangesloten waarna hij dus direct een zwart/wit beeld geeft op de TV. Maar als ik dan weer klik op "Detect Displays" dan kan de PC het beeldscherm niet meer vinden waardoor die vervolgens ook geen beeld meer geeft op de TV.

Vervolgens sluit ik de TV weer aan met S-video, verwissel wederom de kabels en dan heb ik weer beeld. Reboot ik de PC daarna dan geeft hij weer geen beeld. :?

Snap er niet heel veel meer van, wellicht dat julie nog iets kunnen bedenken. Heb het ook met een Scart Blokje geprobeerd maar dit hielp niets. Instellingen staan op B/PAL.

Verwijderd

Topicstarter
Kicker de Kick. Is er iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?

• Hans C
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:38
Verwijderd schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:38:
Kicker de Kick. Is er iemand die weet wat er aan de hand kan zijn?
En als je de monitor loskoppelt van de videokaart, alleen de s-video kabel aangesloten en dan de computer aanzet?

• Dima_2005

Dima_2005

T.net-verslaafde

Uit de TV-out FAQ: (als reden voor Z-W), want hetgene wat je in je kaart heb is een S-video uitgang dat zich convert naar de Composite.... Het kan ook aan je kaart liggen (slecht afgeschermd signaal, alhoewel dit zeer twijfelachtig is)...
• Gebruik de composite aansluiting (gele ingang)

Een S-Video aansluiting bestaat uit 2 delen : Y en C. Y is de luminatie/helderheidsniveau en C is chroma, wat staat voor kleur. Sommige tv's kunnen dit signaal niet samenvoegen en dan krijg je zwart/wit beeld. Heb je geen composite aansluiting spring dan naar het volgende punt om te kijken hoe je een convertertje kunt maken.
Denk eerder dat het aan je tv ligt, heb je een andere tv om te testen?

[ Voor 18% gewijzigd door Dima_2005 op 06-04-2009 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Update

Voor diegenen die gereageerd hebben in dit topic, allemaal heel erg bedankt. Ik had weinig tijd om julie suggesties na te lopen, maar uiteindelijk is het me toch gelukt om kleurenbeeld op m'n TV te krijgen.

De oplossing: Het kanaal op de TV moest niet alleen op S-video staan, maar het input-signaal ook. Dat heeft constant op 3 verschillende input-signalen gestaan. Zowel Scart als Composite als S-video. Blijkbaar pakte die niet automatisch het S-video signaal erui dus heb ik deze zelf als enige signaal ingesteld.

Nu heb ik echter nog een ander probleempje: Er komt nog geen geluid uit, kan dit wel door een S-video kabel of moeten daar aparte audiokabels voor worden aangelegd?

Verwijderd

s video geeft geen geluid daar moet je een aparte kabel van je geluidskaart naar de tv (of audio setje) laten lopen.

of het geluid via je pc speakers laten lopen

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
inderdaad een aparte kabel nodig. (s-'video'-kabel -> de naam zegt het zelf al eh: video only ....)

ik zou je een kabel aanraden die van 3,5 mm jack (de plug achteraan je pc) naar 2x tulp gaat (die rode en witte plug) en die je zo ergens naast die s-video kunt inpluggen waarschijnlijk (of in een surround-systeem) ev. met een verloop naar scart (samen met die s-video dan aansluiten op die scart) zodat je niet met verloopstekkers moet gaan werken.
Pagina: 1