Toon posts:

Squid en User Authentication

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

momenteel ben ik bezig met mijn collega om een proxy server op te starten.
Dit lukt perfect , we gebruiken de proxy server Squid met mysql authentication.

Nu is mijn vraag , heeft iemand ervaring met dit en is het mogenlijk om de username en pass van windows standaard te gebruiken om aan te loggen op de proxy server.

Stel een roaming PC start op en username test en paswoord test2
Als ik dit in de mysql database bij plaats als user test en paswoord test2
Werkt dit perfect alleen vraagt hij om een username en paswoord wat correct is.
Is het mogenlijk dat internet explorer de username en paswoord van windows mee geeft en eerst dit controleerd.
Want alle users die aanmelden op roaming PCs zijn al aangemeld dus het is zinloos om nogmaals om een username en pass intevullen.

Iemand suggesties?

Grtz Tom

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is dat niet NTLM authenticatie?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Verwijderd

Topicstarter
Juup schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:27:
Is dat niet NTLM authenticatie?
NTLM autenticatie werkt samen met Active Directory.
Dit wouden we liever niet gebruiken omdat we hier in de firma een systeem hebben dat puur op mysql werkt en heel makkelijk is te weizigen door de programmeurs.

• latka
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:38
Verwijderd schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 15:37:
[...]
NTLM autenticatie werkt samen met Active Directory.
Dit wouden we liever niet gebruiken omdat we hier in de firma een systeem hebben dat puur op mysql werkt en heel makkelijk is te weizigen door de programmeurs.
De info die je geeft is wat dunnetjes, maar ik neem aan dat als je zegt dat mensen een username/wachtwoord gebruiken om in te loggen dat je in ieder geval een domain-controller actief hebt. Active-directory mag ook maar in principe zit NTLM er sinds het stenen tijdperk in.
Hier een howto.

Oh ja, als je zelf NTLM wilt gaan doen (dus iets met mysql etc.) dan wens ik je sterkte: dat wordt veel coderen...
Overigens, als je NTLM gaat gebruiken heb je de mysql ook niet meer nodig dus dat is wellicht nog wel makkelijker ook.