NMe schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 23:58:
Je gaat er niet alles mee tegen, maar wel dát deel van de hackers dat Google gebruikt. Ik begrijp ook niet waarom je zo fel doet tegen iets dat geen kwaad kan, gewoon mag, én nog eens bijdraagt aan een iets betere beveiliging?

Ik ben er niet op tegen, ik waarschuw mensen dat het
geen beveiliging is.
Ik kan de neiging om beeldspraak te gebruiken niet langer onderdrukken. Witte AXA-sloten (de voorloper van
deze) waren bijzonder eenvoudig open te breken. Door met een 5-mm boortje op de juiste plek een gat te boren sprong het slot open. Jouw advies komt neer op 'verf je axa-slot zwart, dan zien mensen niet dat het een axa is en slaan ze jouw fiets over'. Iemand die 'een' fiets wil stelen misschien wel, maar iemand die
jouw fiets wil stelen kijkt er iets beter naar, en die fop je niet. En de kans dat je fiets gestolen wordt door een bende roemenen met haakse slijpers in een busje is nog veel groter, en dan maakt dat slot ook niet meer uit.
De waarde van het zwart verven van je slot is te verwaarlozen want de kans is levensgroot dat een bot geheel geautomatiseert je site compromised zonder dat er ooit een mens naar gekeken heeft. Bijna alle sites die ik afsluit zijn sites van voetbal-verenigingen, kopieershops en dat soort kleine ondernemertjes, en die worden echt niet door de concurrent gehacked. Exploits komen uit Rusland, het Oostblok, Azie of via 'leden' van botnets, en dat is meestal een Amerikaans kabelmodem of een Europese DSL-lijn. Het zijn altijd phising-sites van banken of ebay, paypal etc. Degene die er achter zit spreekt met zekerheid geen Nederlands. Da's een bot-herder in de Oekraine of Rusland, en die kijkt enkel naar de resultaten. Een goede dag, 4200 mambo 4.5.1 sites gehacked. Mooi, 1 dollar per site, da's een dagloon wat jij niet haalt.
Wat je met je site doet boeit me echt volstrekt niet. Je wilt niet weten wat voor vuig spul sommige klanten hosten. Wat me wel boeit is waarom ik maandagochtend een boze voorzitter van de voetbalclub aan de lijn krijg die boos is dat z'n voetballers vanaf vrijdagavond negen uur geen roosters hebben kunnen zien, en dat ik die man dan uit moet leggen dat Mambo 4.5.1 net zoiets is als de clubkas in de kantine laten staan en de deur en het inbraak-alarm vergeten.
Wat je wel en niet weg mag halen is al gezegd.
RobIII in "copyright weghalen bij Mambo"
Maar stop met denken dat het 'de veiligheid' van je site zou vergroten. Dat is simpelweg een leugen.
I don't like facts. They have a liberal bias.