[Mac Mini] DVD wilt niet uitwerpen

Pagina: 1
Acties:

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025
Ik heb zojuist op mijn splinternieuwe Mac Mini een DVD gebrand. Dat ging allemaal goed, tot het einde. Na het branden deed ik het schijfje weer in de drive, maar er verscheen geen pictogram op de desktop. Dus ik wilde het schijfje weer uitwerpen, maar dat doet hij niet meer. Op dit moment ben ik er al een uur mee bezig en aangezien hij nieuw is, wil ik hem liever niet open maken.

Ik heb verschillende manieren al geprobeerd:
  • Via het eject icoontje rechtsbovenin
  • Via de terminal (drutil tray eject)
  • Rebooten met F12 ingedrukt
  • Rebooten met de muisknop ingedrukt
  • Via iTunes
  • Met schijfhulpprogramma
Schijfhulpprogramma gaf me dan nog wel informatie, maar daar kan ik weinig mee. Schijfhulpprogramma herkend het schijfje gewoon en ziet ook de Label ervan, maar wilt ook niet uitwerpen.
De melding uit het logboek:

Disk Utility: Erase error: 0x80020021 Het apparaat wordt door een ander programma gebruikt.

Dat terwijl ik meerdere keren opnieuw heb opgestart en ik me niet kan voorstellen dat er nog een ander programma is dat de SuperDrive gebruikt...

Is er iemand die nog mogelijkheden heeft om dat }) schijfje uit dat }) station te krijgen?

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-02 23:27
eject -v in je terminal

[ Voor 185% gewijzigd door bas-r op 28-03-2009 14:09 ]

• laurensi1
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-11-2024
Dat haat ik dus aan die slot-loading drives, bij gewone dvd-stations heb je er namelijk een klein gaatje in, waar je met een naald of paperclip in kunt, dan springt je dvd-station open. Misschien is dit gaatje ergens elders (onderaan?) te vinden bij de mac mini?

• w0ndersp00n
eject -v heb ik geprobeerd... OSX kent die opdracht niet...

Verder heb ik op minder logische plaatsen gezocht naar zo een gaatje, maar die heeft de Mini niet... Andere opties?

----

Inmiddels is het me gelukt :D Op enorm veel fora en sites zag ik staan dat het toch echt moest met de muisknop tijdens het opstarten... Dus kreeg ik plotseling het idee om een bekabelde muis aan te sluiten en het daarmee te proberen... en succes! Misschien dat andere mensen hier nog wat aan hebben... Blijkbaar werken draadloze muizen niet bij dit probleem...

[ Voor 51% gewijzigd door w0ndersp00n op 28-03-2009 15:08 ]

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Verwijderd

w0ndersp00n schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:27:
eject -v heb ik geprobeerd... OSX kent die opdracht niet...

Verder heb ik op minder logische plaatsen gezocht naar zo een gaatje, maar die heeft de Mini niet... Andere opties?

----

Inmiddels is het me gelukt :D Op enorm veel fora en sites zag ik staan dat het toch echt moest met de muisknop tijdens het opstarten... Dus kreeg ik plotseling het idee om een bekabelde muis aan te sluiten en het daarmee te proberen... en succes! Misschien dat andere mensen hier nog wat aan hebben... Blijkbaar werken draadloze muizen niet bij dit probleem...
De BT muis krijgt pas verbinding als het OS al is opgestart. Blijft een vaag issue trouwens.

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

w0ndersp00n schreef op zaterdag 28 maart 2009 @ 14:27:
Dan kun je de volgende keer in plaats van F12 de spatiebalk ingedrukt houden :Y) Dat is nl. de toets die je moet hebben om een cd tijdens booten uit te laten werpen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• w0ndersp00n
Ik heb geen BT muis. Het is gewoon een standaard Logitech Wireless setje... Maar volgens mij reageert de mac helemaal niet op mijn toetsenbord tijdens het opstarten.

Maar mooi dat ik dat nu ook weet :)

Verwijderd

staat de drive in je hardwarelijst????
Pagina: 1