HDD niet meer zichtbaar of te bereiken

Pagina: 1
Acties:

• swallav
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-04-2025
Gisteren is mijn hadreschijf onizchtbaar geworden. Ik was bezig een partitie er op te verwijderen maar dat mislukte waardoor er in schijfbeheer stond dat de schijf die eigenlijk 200 gb is, 2 partities van maar liefst 896 gb ruimte had. Schijfbeheer besloot verder compleet er mee op te houden. Ik kon toen in explorer de schijf nog wel zien. Ik besloot mijn pc op nieuw op te starten. Dit ging prima, maar tot mijn verbazing stond mijn hdd van 200 gb er nu niet meer tussen bij explorer. Zelfde bij schijfbeheer. Via de instalatie cd van windows xp en dos was de schijf ook compleet verdwenen. Ik hoor de schijf nog wel en hij draait ook nog maar hij is gewoon inzichtbaar en ontoegankelijk. Echter via een live cd van Ubuntu is schijf nog wle te zien en kan ik mijn data er af halen. Hoe kan ik er voor zorgen dat deze schijf weer te zien is in windows xp?

• Dima_2005
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-02 13:07

Dima_2005

T.net-verslaafde

Heb je al andere software als Paritition Magic geprobeerd? Of probeer eens met de live-cd van Linux de paritites opnieuw aan te maken....

Een tweaker zoekt altijd op Google, ik zou dat ook beter moeten doen :)

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 07:11
Ubuntu starten van CD, netwerkverbinding maken naar een andere PC, data overzetten. Daarna vanuit Windows alles op de schijf weggooien, opnieuw partitioneren en je data vanaf die andere PC weer terugzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door Wim8282 op 28-03-2009 16:09 ]

• swallav
De live cd was een succes. Ik heb nu de schijf gebackupped op een externe. Maar om een of andere reden weigert ubuntu de schijf te formateren. Ik krijg dit als foutmelding

GParted 0.3.8

Libparted 1.8.9

Format /dev/sda1 as fat32 00:00:00 ( ERROR )

calibrate /dev/sda1 00:00:00 ( SUCCESS )

path: /dev/sda1
start: 63
end: 390716864
size: 390716802 (186.31 GiB)
set partitiontype on /dev/sda1 00:00:00 ( SUCCESS )

new partitiontype: fat32
create new fat32 filesystem 00:00:00 ( ERROR )

mkdosfs -F32 -v -n "" /dev/sda1

mkdosfs 2.11 (12 Mar 2005)
/dev/sda1: No such file or directory
libparted messages ( INFO )

Error informing the kernel about modifications to partition /dev/sda1 -- Device or resource busy. This means Linux won't know about any changes you made to /dev/sda1 until you reboot -- so you shouldn't mount it or use it in any way before rebooting.
The kernel was unable to re-read the partition table on /dev/sda (Device or resource busy). This means Linux won't know anything about the modifications you made until you reboot. You should reboot your computer before doing anything with /dev/sda.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

• roches
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:02
Heb je al gereset, dat staat toch in de foutmelding.

• swallav
Helaas, dat werke niet. Nu heb ik echter waarschijnlijk wel de oplossing. Ik heb mijn sata kabeltjes even omgedraaid en boven elkar gezet. Hoe het komt dat ie nu wel weer zichtbaar is in windows weet ik niet. Maar hij werkt wel weer. Hopelijk blijft nu stabiel en zichtbaar.
Pagina: 1