Toon posts:

internet meestal erg traag en soms razendsnel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste medeforumleden,

Sinds een dag of twee heb ik problemen met de internetsnelheid.
Ik heb 2 PC's, 1 x een Desktop en 1 x een labtob en met die labtob is het tobben geblazen.
Beide computers zijn draadloos verbonden met de Experiabox van KPN, beide met uitstekende signaalsterkte en 54 Mps. De Desktop heeft een constante downloadsnelheid van plm. 380 KByte/sec zoals het hoort bij mijn abonnement, maar de labtob geeft problemen. Gisteren de resultaten van Speedtest.nl eens opgeschreven. Gemeten van 8.30 u tot 14.00 u en steeds de metingen onmiddellijk daarna vergeleken met de Desktop. Zoals gezegd, de Desktop is OK en de labtob is als volgt:
Start 8.30 de volgende metingen: 19 - 11 - 85 - 40 - 78 - 113 - 460 - 420 - einde 14.00 uur
Daarna moest ik helaas weg.
Vanmorgen gemeten om 10.00 uur: 22 KByte/sec.
Schiet mij maar lek!!! Ik heb dit al een paar dagen geconstateerd: onvoorstelbaar traag en dan, zonder enige aanleiding ineens razendsnel.
De reden is waarschijnlijk dat ik een paar dagen geleden een opschoonactie op de labtob heb ondernomen en dat ik net iets te veel heb gewist, maar wat???
Ik heb de volgende acties ondernomen:

defragmentatie harde schijf
tune up optimizer + registry cleaner
mappen leegmaken van %temp% - %windir%\temp - %windir%\prefetch
CCleaner
Cleanup
netsh winsock reset
Spy Doctor
Spybot
Norman Malware Cleaner
Avast Virusscanner
Hitman Pro 3.0
Een aantal registrycleaners en optimizers

Zo kan-ie wel weer.
Ik weet het niet meer.

Anybody??

Groet,
Kees

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:14

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allereerst is het een laptop. Een mens snapt wel waar je het over hebt, maar het ziet er slordig uit en bovendien snapt een zoekmachine er niets van.

Je meldt hier allemaal softwarematige dingen in (vermoedelijk) Windows, maar je geeft niet aan welke NICs er in de vaste PC resp laptop zitten, welke drivers je gebruikt, sowieso welke OS je exact draait op beide (er zijn nogal wat versies Windows die niet allemaal identiek met (wireless) networking omgaan).

Verder is van Speedtest.nl bekend dat het met zeer kleine bestanden werkt waardoor metingen bij instabiele (lees: draadloze) verbindingen al snel flink kunnen afwijken. Kijk eens op een betrouwbaardere site met grotere bestanden zoals speedtest.net.

Maar alle software ten spijt ligt het waarschijnlijk gewoon aan de gebruikte antenne en de orientatie tov de router. Het verschil tussen metingen kan makkelijk liggen aan hoe je de laptop vasthoudt. Voor optimale orientatie wil je een beweegbaar antenne hebben, of als dat niet haalbaar is een USB stick op USB verlengkabel die je zodanig kunt draaien dat je optimale verbinding hebt.

Oslik blyat! Oslik!